Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kilauea

Trådstartare
Ny tråd.

Det här gjorde jag istället för att plugga när barnet var hos dagmamman idag :o ...
Det var välbehövligt :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20190911_094619.jpg
    IMG_20190911_094619.jpg
    565,7 KB · Visningar: 1 887
Och jag ligger genomsjuk och har inte ens hunnit titta på materialet för tentan som ska vara klar på fredag. Skjut mig.
 
Vårt första seminarium genomfördes i häromdagen och det kändes bra ändå! Känns skönt att det inte är betygsgrundande förutom att närvaro krävs, känns som det blir mer "förlåtande" och lärorikt då man faktiskt kan ha fel och lära sig av det utan att känna press.
 
Denna veckas inlämning inlämnad, så nu har jag helgen fri. Dock lika nervöst som förra veckan om jag fått till allt rätt eller ej.
 
Till mitt försvar så planerade jag faktiskt pluggandet väldigt bra.
Tyvärr sprack planeringen, så nu sitter jag och sträckläser rapporter. :meh: Hade planerat att vara klar med en inlämning nu men den lär inte hinnas med förrän på söndag (bara 500 ord lång så inget stort, men litteraturen måste ju läsas). Mao är jag, som vanligt, ute i sista stund. :cautious:
 
Läser tre kurser på en gång i höst, drygt 150%. Dock ligger jag bra till än så länge, har gjort en mindre inlämning, ett quiz och en lite större inlämning. Det blir säkert värre om några veckor, har tenta sista september. :)
Hade velat att fler uppgifter fanns redo på distanskurserna så man kunde ligga lite före, nu när det är relativt lugnt.
 
Läser tre kurser på en gång i höst, drygt 150%. Dock ligger jag bra till än så länge, har gjort en mindre inlämning, ett quiz och en lite större inlämning. Det blir säkert värre om några veckor, har tenta sista september. :)
Hade velat att fler uppgifter fanns redo på distanskurserna så man kunde ligga lite före, nu när det är relativt lugnt.

Ja det önskar jag ofta också, barnet kan ju bli sjukt och då halkar jag efter direkt om jag inte kunnat ”jobba ikapp före”.
 
Ja det önskar jag ofta också, barnet kan ju bli sjukt och då halkar jag efter direkt om jag inte kunnat ”jobba ikapp före”.
Speciellt på en 25% distanskurs så kan det väl inte spela någon roll att uppgifterna finns tillgängliga från början? Vore så mycket enklare att planera in studierna!
 
Dagens föreläsare pratade jättesnabbt :rofl: Var supertydlig så det gjorde inget :)

Inga fler föreläsningar denna vecka, känns konstigt!

Har inte fått resultatet på omtentan 23/8 ännu. Skulle vilja ha det så jag kan släppa kursen helt eller förbereda mig på nästa som är 8/10. Vi har två seminarier och inlämningar innan det också.
 
Jag ligger bra till på båda distanskurserna än så länge. Har tenta i den vanliga kursen om två veckor och efter idag kommer jag inte ha något att göra på distanskurserna innan dess. :up:
 
Jag valde att skippa dagens föreläsning, då ämnet är ett jag redan jobbat mycket med tidigare. Tänker att jag använder tiden till att förbereda mig optimalt inför morgondagens seminarium istället :up: Jag kommer däremot missa delkursens sista två föreläsningar på torsdag, för att jag fått psykologtid precis då. Det känns lite snöpligt, men jag har väntat på den här tiden sedan i våras så det är inte mycket att göra åt :)
 
Jag blir stressad av att antagningen redan har öppnat till nästa termin! Och inse att jag inte hade en susning om vilka kurser jag skulle söka inom programmet, tack och lov för kurskamrater med bättre koll. :rofl: Det verkar vara en sjukt tråkig metodkurs och så ska vi skriva vår c-uppsats i andra ämnet.
 
Jag blir stressad av att antagningen redan har öppnat till nästa termin! Och inse att jag inte hade en susning om vilka kurser jag skulle söka inom programmet, tack och lov för kurskamrater med bättre koll. :rofl: Det verkar vara en sjukt tråkig metodkurs och så ska vi skriva vår c-uppsats i andra ämnet.

Är ju lååååångt kvar till sista ansökningsdag :p

Jag tänkte (om jag kommer in) läsa socialrätt utöver programmet, känner att det är bra att nöta förvaltningslagen osv. Om jag ska jobba på soc.
 
Är ju lååååångt kvar till sista ansökningsdag :p

Jag tänkte (om jag kommer in) läsa socialrätt utöver programmet, känner att det är bra att nöta förvaltningslagen osv. Om jag ska jobba på soc.
Jag vet! :D Men söker jag inte nu kommer jag att glömma bort det och då blir det väldigt krångligt istället! :rofl: Nu har jag skickat in ansökan och behöver inte tänka mer på det! Än att få godkänt på kurserna då kanske. ;)
 
Jag blir stressad av att antagningen redan har öppnat till nästa termin! Och inse att jag inte hade en susning om vilka kurser jag skulle söka inom programmet, tack och lov för kurskamrater med bättre koll. :rofl: Det verkar vara en sjukt tråkig metodkurs och så ska vi skriva vår c-uppsats i andra ämnet.

Tur att du påminde mig, jag hade helt glömt :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 700
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 320
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp