Vi som pluggar del VII

Så bra att du gillar utbildningen. :)
Jag hoppas vi får mer att bita i framöver. Idag t.ex. har vi bara haft en timme föreläsning och sen skulle vi skriva om hur man utrotar jätteloka. Vi skulle också gå ut och titta på ogräs, men det är så tidigt på säsongen än att det är svårt att se allt så jag skrev helt enkelt ner allt jag kom ihåg från förut. Sen var dagen avklarad.
 
Så skönt att läsa en kurs som jag inte behöver slita arslet av mig för. Har ju läst ett gäng 7.5hp-kurser nu och vet inte om jag valt extremt tungrodda sådana för att läsa mer än 25% samtidigt som jag jobbar heltid har ju inte funnits på kartan. Något flera av er verkar göra utan problem.

Nu med denna kursen hade det dock inte varit några problem. Har gjort alla inlämningsuppgifter klara utom en samt det lilla projektarbetet och tidsåtgången har väl varit någon timme per vecka. 🙈 Kursslut i slutet av maj....

Men det gör att jag kanske kan ge mig på den andra kursen jag kommit in på som börjar, eh, snart. 🤔
 
Känner att jag valt fel utbildning. Jag skulle behöva utbilda mig till något annat men vet inte vad.
 
Nej, ingen aning. Jag tänker att jag vill ha en bra lön efter utbildningen. Den här utbildningen jag går nu ger bara slitjobb och dålig lön.
Ja en sån utbildning som din ger nog mest praktiska arbeten. Men landskapsingenjör då? Samma område men du kan sitta på ett kontor och designa dagvattenhantering, t.ex.?
 
Sitter här och funderar på sommarkurser. Men samtidigt så är jag otroligt pluggtrött för tillfället och känner att jag verkligen skulle behöva semester på riktigt. Men det har man ju inte råd med...

Så därför frågar jag här, vad finns det för riktigt jävla lättsamma sommarkurser?

Jag funderar på en psykolog-kurs https://www.miun.se/utbildning/kurs...-och-aktuella-tillampningar-75-hp2/om-kursen/
Men jag har hört lite blandad info om det universitetet... Men examinationerna känns enkla.

Jag älskar ju djur och natur så allt inom de områdena kan jag tänka mig att läsa, och då tänker jag att både psykologikursen ovan kan placeras in där och dinosauriekursen som jag gick förra sommaren, så jag är ganska liberal med min kategorisering.
 
Sitter här och funderar på sommarkurser. Men samtidigt så är jag otroligt pluggtrött för tillfället och känner att jag verkligen skulle behöva semester på riktigt. Men det har man ju inte råd med...

Så därför frågar jag här, vad finns det för riktigt jävla lättsamma sommarkurser?

Jag funderar på en psykolog-kurs https://www.miun.se/utbildning/kurs...-och-aktuella-tillampningar-75-hp2/om-kursen/
Men jag har hört lite blandad info om det universitetet... Men examinationerna känns enkla.

Jag älskar ju djur och natur så allt inom de områdena kan jag tänka mig att läsa, och då tänker jag att både psykologikursen ovan kan placeras in där och dinosauriekursen som jag gick förra sommaren, så jag är ganska liberal med min kategorisering.
Apropå sommarkurser, examinationer osv (tyvärr inte svar på dina frågor, så jag ber om ursäkt för knapprån). Jag gillar att läsa sommarkurser inom lite diverse ämnen men jag blir fullkomligen TOKIG på de värdelösa examinationsformerna. Framför allt på distanskurserna, det enda jag accepterar hemtentor och inlämningsuppgifter. Huuuuur kan man tycka att en gruppinlämning är en god ide på en sommarkurs på distans??? Många kurser som faller bort pga det.
 
Ja en sån utbildning som din ger nog mest praktiska arbeten. Men landskapsingenjör då? Samma område men du kan sitta på ett kontor och designa dagvattenhantering, t.ex.?
Jo, det kan väl vara en möjlighet, men funderar på hur jag ska orka med rent praktiskt att flytta 60 mil och klara av att hyra ut mitt hus under tiden. Jag har ju en del hälsoproblem tyvärr.

Kanske behöver jag utbildning inom det område jag jobbade med tidigare. Lite trist bara och inte säkert jag klarar av det längre.
 
Apropå sommarkurser, examinationer osv (tyvärr inte svar på dina frågor, så jag ber om ursäkt för knapprån). Jag gillar att läsa sommarkurser inom lite diverse ämnen men jag blir fullkomligen TOKIG på de värdelösa examinationsformerna. Framför allt på distanskurserna, det enda jag accepterar hemtentor och inlämningsuppgifter. Huuuuur kan man tycka att en gruppinlämning är en god ide på en sommarkurs på distans??? Många kurser som faller bort pga det.
:confused: Har aldrig sett en sommarkurs med gruppinlämning som examination? Men jag kanske har kikat på en annan typ av kurser än dig.
 
Apropå sommarkurser, examinationer osv (tyvärr inte svar på dina frågor, så jag ber om ursäkt för knapprån). Jag gillar att läsa sommarkurser inom lite diverse ämnen men jag blir fullkomligen TOKIG på de värdelösa examinationsformerna. Framför allt på distanskurserna, det enda jag accepterar hemtentor och inlämningsuppgifter. Huuuuur kan man tycka att en gruppinlämning är en god ide på en sommarkurs på distans??? Många kurser som faller bort pga det.
Ja... Vi har det i nuvarande extrakurs och jag blir tokig. Kursen är på grundnivå så vi är på väldigt olika nivå med vilket försvårar saker. När vi skulle ha gruppdiskussion förra veckan så kunde jag inte fixa zoomlänk eftersom jag var på resande fot, och det visade sig att ingen annan kunde det heller... Så då fick alla vänta på att jag skulle komma hem för att vi skulle kunna lösa det.

Det gick ju, men trisst att allt hänger på mig.
 
Jag funderar på att läsa någon kul distanskurs i höst, antingen inom mitt yrke (förskollärare) eller inom skrivande. Tyvärr är det ju GRÄSLIGT svårt, rent ut sagt, att komma in på kreativt skrivande-kurserna. Men försöka igen kan man ju alltid :) !!
 
Angående sommarkurser - det brukar ju vara skapligt svårt att överhuvudtaget komma in, även på de enklare kurserna? Trycket på sommarkurser brukar vara väldigt högt.
 
Angående sommarkurser - det brukar ju vara skapligt svårt att överhuvudtaget komma in, även på de enklare kurserna? Trycket på sommarkurser brukar vara väldigt högt.

Är det? Jag har bara missat en pga jag anmälde försent 🙈 Eller det kanske är mitt högskoleprov som fungerar fortfarande.
 
Lämnat in en komplettering.
Planerat för ”plugghelg” 19-22/3. Ska riva av hästkursen och börja bygga på inledningen till uppsatsen då 🙈
 
Angående sommarkurser - det brukar ju vara skapligt svårt att överhuvudtaget komma in, även på de enklare kurserna? Trycket på sommarkurser brukar vara väldigt högt.
Jag har kommit in på alla jag velat förutom svampkursen. Den har lägsta intagningspoäng på högskoleprovet på 1,7 så den är lite knepig. Annars har jag alltid kommit in.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 362
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 447
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp