Vi som pluggar del VII

Har ni andra börjat titta lite på sommarkurser än?

Jag är själv sugen på att läsa lite psykologi och hittade en 15 hp kurs, men det är helt omöjligt att hitta någon info om kursen så vi får väl se. Mer biologi vore kul men jag har nog inte hittat något jätteintressant där förutom praktikkursen som ges inom programmet :)

Har ni andra några planer?

Ja har sökt men jag tror jag förväntas täcka upp för semestrar på jobbet så det blir kanske ingenting i sommar, känns lite skumt.
 
Ja har sökt men jag tror jag förväntas täcka upp för semestrar på jobbet så det blir kanske ingenting i sommar, känns lite skumt.

C54C6D2D-F112-437F-B564-23B0535FF9DE.png
 
Jag funderar på om jag skulle orka en sommarkurs eller inte, skulle vilja bli klar med religionen också för att få full behörighet men just nu känns det väldigt tungt.
 
Jag funderar på om jag skulle orka en sommarkurs eller inte, skulle vilja bli klar med religionen också för att få full behörighet men just nu känns det väldigt tungt.
Det är lite min fundering med faktiskt. Jag har aldrig varit helt ledig någon längre tid. Jag tror att längsta ledigheten är 3 dagar i rad där jag har varit ledig på riktigt liksom. Det vore skönt att vara ledig på riktigt. Men samtidigt så har vi situationen med covid-19. Vad ska jag annars göra om jag inte ska plugga? Eller kommer sommaren bli bättre? Vi vet ju inte än...
 
:banghead: Blir så trött när jag läser examinatorns kommentarer "Gör alla citat lika textmässigt" Okej så citat som är mindre än en halv rad ska göras till block citat? Det känns ju helt orimligt och går emot alla regler för hur man skriver citat. Jag vill inte att den här uppsatsen skriven utifrån hens direktiv ska vara sökbar för jag kommer att skämmas för den. :(
 
I morgon börjar allvaret för mig. Jag avslutar min sjukskrivning och börjar plugga. Jag känner en viss tveksamhet inför utbildningen för jag vet för det första inte om jag klarar av studierna och för det andra känner jag mig tveksam inför yrket jag ska plugga till. Det jag hoppas på är att utbildningen kan leda mig vidare till något som passar mig bättre.
 
:banghead: Blir så trött när jag läser examinatorns kommentarer "Gör alla citat lika textmässigt" Okej så citat som är mindre än en halv rad ska göras till block citat? Det känns ju helt orimligt och går emot alla regler för hur man skriver citat. Jag vill inte att den här uppsatsen skriven utifrån hens direktiv ska vara sökbar för jag kommer att skämmas för den. :(

Vad menar personen ens med att göra lika "textmässigt"? Jag skulle nog inte tolka det som att alla citat ska vara blockcitat.
 
Vad menar personen ens med att göra lika "textmässigt"? Jag skulle nog inte tolka det som att alla citat ska vara blockcitat.
Det var det enda jag kunde komma på hen kunde mena. Det är citat från det empiriska materialet och jag har skrivit att jag har gjort rena citat med anonymiserade hänvisningar till de olika skribenterna. Skillnaden är att vissa är i blockcitat där det är flera meningar som krävs för att se poängen och vissa är bara en mening där det räcker för att det ska bli begripligt. De som var korta hade jag i löpande text med citattecken.
 
Det var det enda jag kunde komma på hen kunde mena. Det är citat från det empiriska materialet och jag har skrivit att jag har gjort rena citat med anonymiserade hänvisningar till de olika skribenterna. Skillnaden är att vissa är i blockcitat där det är flera meningar som krävs för att se poängen och vissa är bara en mening där det räcker för att det ska bli begripligt. De som var korta hade jag i löpande text med citattecken.

Låter som ett helt normalt förfarande? Alltså, vilken skrot-examinator du fått!
 
Vi har fått information om att vi behöver ladda ner Office 365 för att kunna studera. När jag googlar så hittar jag bara betalprogram och jag har redan Office i datorn. Frågan är om Office är samma som Office 365.
 
Vi har fått information om att vi behöver ladda ner Office 365 för att kunna studera. När jag googlar så hittar jag bara betalprogram och jag har redan Office i datorn. Frågan är om Office är samma som Office 365.
Borde inte vara någon skillnad. Vi har dock Office 365 gratis under hela studietiden via universitetet.
 
Borde inte vara någon skillnad. Vi har dock Office 365 gratis under hela studietiden via universitetet.
Jag inbillar mig också att det ska vara gratis för oss så därför är jag lite förvånad att jag bara hittar betalversioner när jag googlar och att vi inte fått någon länk till en gratisversion.
 
Jag inbillar mig också att det ska vara gratis för oss så därför är jag lite förvånad att jag bara hittar betalversioner när jag googlar och att vi inte fått någon länk till en gratisversion.
Kan du inte höra av dig till skolan och fråga så slipper du fundera eller betala för något du har rätt till gratis? :)
 
Jag inbillar mig också att det ska vara gratis för oss så därför är jag lite förvånad att jag bara hittar betalversioner när jag googlar och att vi inte fått någon länk till en gratisversion.
Kolla på skolans hemsida. Vi loggar in i office med vår skolinloggning så är det gratis :up:
 
Kan du inte höra av dig till skolan och fråga så slipper du fundera eller betala för något du har rätt till gratis? :)
Jag inväntar inloggningen som de ska skicka. Då kan jag kolla om nödvändiga funktioner finns i min version av Office.
Kolla på skolans hemsida. Vi loggar in i office med vår skolinloggning så är det gratis :up:
Jag har ingen adress till skolans hemsida. Det är en arbetsmarknadsutbildning jag går.
 
Själv är jag frustrerad.
Denna VFU har vi tio lärande mål av minst 7-8 st är praktiska. Ännu inte suttit ned med min handledare, dels pga av att hen varit borta pga av sjukdom ( sådant händer såklart ) men sen för att de är rörigt överlag.
Nästa vecka har vi trepartsamtal och vi har inte ens prata om detta eller målen. Vi måste klara den här terminens vfu för att få läsa vidare i höst och detta gör mig som sagt frustrerad och skapar ångest hos mig.

Bad om att få bli omplacerad redan innan vfun skulle dra igång, men tyvärr gick inte detta och nu känns de som att de här är bortkastad tid.
 
Antar att det är en text på sidan du refererar till? Isf hade jag refererat till "1177 Vårdguiden" i löpande text och hanterat det som en länk enligt APA i listan/nötterna.
Edit: Det här kring när texten granskades, du skriver ut vilket datum du har hämtat informationen från länken, i stil med "texten/länken hämtad 210225" eller liknande. Då lämnar man utrymme för att det inte nödvändigtvis står samma information på sidan vid senare tillfälle.

Tack. Jag ändrade till 1177 Vårdguiden som du skrev, det ser bättre ut.
Men, såhär står det om APA;

  • Datum anger det datum då webbplatsen senast uppdaterades. Ange datum så precist som möjligt. Om endast år står, ange endast år. Om publikationsår saknas anges istället (u.å) för "utan år".
  • Information om när sidan är hämtad från internet anges endast om man befarar att sidan kommer att ändras eller flyttas.
Så som jag tolkar det ska jag ange både och när det som nu gäller 1177? Den infon kan ju komma att ändras?

Jag tror inte att min lärare kommer slå ner på detta, det är inget stort arbete, men jag vill göra rätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
15
· Visningar
820
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp