Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Blev så glad när jag läste kommentarerna på min godkända Vfu rapport. Vi kunde bara få G eller U då den bara är på ett poäng. Men mest glad för att läraren skrev att jag hade tagit upp vikten av att ha en engagerad handledare för att vfu:n ska bli bra och att man lär sig något att ta med sig därifrån.

Min handledare har ännu inte skickat in bedömningsunderlaget och vi var klara i slutet på Mars med vfun. Den ända de drabbar är mig då jag inte kan få något betyg plus att jag måste ha godkänt från vfu 2 för att få läsa vidare i höst 😔 Så blev lite frustrerad när läraren skrev att de inte hade kommit in ännu .. ännu mera säker på att jag ska byta vfu plats efter de här!
 
Suckar lite för nuvarande grupparbete. Vi ska bygga en mall för ett projekt, och lokalisera problemet. 5 begrepp SKA vara med, och det ska baseras på material från 2 föreläsningar. MEN det förutsätter att man antecknat allt lärare sagt för han själv lägger inte ut den i efterhand. Kul, säg gärna det innan föreläsningen :meh:
 
Jag har drabbats av skrivkramp delux. Får inte ur mig en mening, lite jobbigt när den ska in i morgon och den andra efter helgen.
 
13:15 har jag tid. Hjärtat bultar och jag sitter o svettas.... Lär bli att ta en dusch efter 13:30 :meh:
 
Följetongen om tentan fortsätter. Nu har de ändrat till att man BÖR använda de böckerna, inte SKA. Då är det tydligen ok. Men omfattningen... Den ska vara 4,5 HP och det är ett quiz där man måste ha 13 av 15 rätt, en essä på 1900-2500 ord om ett väldigt komplicerat ämne samt ett GANTT-schema. Det här känns helt absurt.
 
Inlämning av hemtenta imorgon.. omfång 4-7 sidor och jag har alldeles för mycket text redan och känner ändå att jag är helt fel ute. Blir så irriterad på mig själv för ämnet är jätteintressant men har sån svacka just nu!
 
Har en ganska intensiv vecka framför mig.

Har litteratur-seminarie i Barn, unga och vuxna med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar på torsdag. Det allra sista innan uppsatsen. Så idag, hela dagen består av läsning av 3 olika avhandlingar och socialstyrelsens text.
Imorgon och på onsdag är det återigen dags för en egenbetald utbildning: lågeffektivt bemötande.
På fredag ska jag till MVC när gruppuppgiften om projekt ska redovisas. Jag tappar i princip hela veckan med min grupp så jag ska sätta mig med den snart och fortsätta spåna i texten så jag bidrar med min del. Har gjort ganska mycket så jag har inte dåligt samvete men tror att jag kan spåna lite fler idéer. Förhoppningsvis hinner jag fortsätta på uppsatsen före- och efter MVC då jag har 4 kurser som slutar samtidigt i maj :meh:
 
Nu har vi haft lite krismöte om tentan. Lärarna har insett att vi inte har fått den undervisning de tror att vi fått, så det är väl bra. Och så framkom det att det står fel i ladok, examinationen är 1,5 hp, inte 4,5 som det står. Men mängden vi ska producera är densamma, dvs ett quiz med 13 av 15 rätt, en essä på 1900-2500 ord och ett GANTT-schema (som vi aldrig gjort innan). Är det rimligt för 1,5 hp enligt er?
Sen är det ju så mycket i den här kursen som är dåligt gjort utöver tentan och kursledningen/studierektor verkar inte bry sig. Var vänder man sig för att få hjälp nu, vilket är nästa steg liksom? Kåren? Prefekt? Rektor?
 
Nu har vi haft lite krismöte om tentan. Lärarna har insett att vi inte har fått den undervisning de tror att vi fått, så det är väl bra. Och så framkom det att det står fel i ladok, examinationen är 1,5 hp, inte 4,5 som det står. Men mängden vi ska producera är densamma, dvs ett quiz med 13 av 15 rätt, en essä på 1900-2500 ord och ett GANTT-schema (som vi aldrig gjort innan). Är det rimligt för 1,5 hp enligt er?
Sen är det ju så mycket i den här kursen som är dåligt gjort utöver tentan och kursledningen/studierektor verkar inte bry sig. Var vänder man sig för att få hjälp nu, vilket är nästa steg liksom? Kåren? Prefekt? Rektor?
Får jag skicka PM?
 
Nu har vi haft lite krismöte om tentan. Lärarna har insett att vi inte har fått den undervisning de tror att vi fått, så det är väl bra. Och så framkom det att det står fel i ladok, examinationen är 1,5 hp, inte 4,5 som det står. Men mängden vi ska producera är densamma, dvs ett quiz med 13 av 15 rätt, en essä på 1900-2500 ord och ett GANTT-schema (som vi aldrig gjort innan). Är det rimligt för 1,5 hp enligt er?
Sen är det ju så mycket i den här kursen som är dåligt gjort utöver tentan och kursledningen/studierektor verkar inte bry sig. Var vänder man sig för att få hjälp nu, vilket är nästa steg liksom? Kåren? Prefekt? Rektor?
Kåren!
 
Här hade jag klarat allt hittils, fick dock tillbaka från akademiskt skrivande igår att jag måste göra omtenta i juni, så segt när allt annat varit godkänt 😜
Hoppas bara att omtentan går bra. Blir ju lite nervös när man inte klarar på första försöket.

Har också bestämt mig att jag o hästen är kvar där vi är, har pratat med kompisen om det som kändes konstig , och allt är löst och h*n har bett om ursäkt.
 
Vi har sista egna hemtentan kvar som handlar om lekvärldar. Problemet är att jag har fortfarande skrivkramp, eller snarare dåligt självförtroendet vad de gäller skrivandet trots att vi är på termin 3. Snark måste försöka få ur mig något Iaf och skicka in.
 
Jag lyckades få en 5a på tentan i avel 1. Jag har ingen aning om hur det gick till :eek:
Men så kul! Kursen som jag funderade på att skippa. Kanske hjälpte min avslappnade inställning mig att ta in den bättre. Det är något att tänka på!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 525
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 164
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp