Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Ska ha en matematik tenta den 29/3, om hur barn lär sig matematik och olika teorier och hur grunderna i matematik är uppbyggt.

Är totalt 10 kapitel som man har sagt att man ska ha lite extra fokus på (från 2 böcker 📕).

Finns tillgång till exempel-tenta.

Hur brukar ni plugga för en större tenta?. Jag brukar komma ihåg det jag läser rätt så bra.

Hade ni läst kapitlen flera gånger eller hade ni läst och kollat på exempel tentan?

🙏😇

Jag skriver sammanfattningar, framförallt för att jag lär mig bättre av att skriva och rita olika figurer. Skriver ”för hand” med penna på IPad. Använder mycket färger för att strukturera upp. När jag tentapluggar sen läser jag och repeterar sammanfattningarna plus provskriver gamla tentor.
 
Kris och panik insåg just att uppgiften ska lämnas in senast den 24 mars klockan 16 vilket är imorgon och inte på fredag som jag var helt bombsäker var den 24 mars. Jobbar imorgon så inget annat val än att sätta mig och jobba vidare med den nu och lämna in den. Nåja har bara några final touch kvar på den borde ta max en timme till men pulsen gick upp något nu. :eek:O_oO_oO_oO_o:eek::eek:
 
Kris och panik insåg just att uppgiften ska lämnas in senast den 24 mars klockan 16 vilket är imorgon och inte på fredag som jag var helt bombsäker var den 24 mars. Jobbar imorgon så inget annat val än att sätta mig och jobba vidare med den nu och lämna in den. Nåja har bara några final touch kvar på den borde ta max en timme till men pulsen gick upp något nu. :eek:O_oO_oO_oO_o:eek::eek:

Inlämnad puuu så skönt. Kan andas igen.
 
Alltså vad löjlig man är. Hade ju panik efter min tenta i ena ämnet om någon minns. Trodde inte jag skulle bli godkänd och har på riktigt känt att varför försöker jag ens komma in på högre studier när jag inte klarar en sketen komvuxkurs. Mejlade min lärare tre gånger och frågade vad jag behövde komplettera. Fick svar tillbaka att jag inte behöver komplettera något eftersom jag fick A. 🙃🥳
 
Alltså vad löjlig man är. Hade ju panik efter min tenta i ena ämnet om någon minns. Trodde inte jag skulle bli godkänd och har på riktigt känt att varför försöker jag ens komma in på högre studier när jag inte klarar en sketen komvuxkurs. Mejlade min lärare tre gånger och frågade vad jag behövde komplettera. Fick svar tillbaka att jag inte behöver komplettera något eftersom jag fick A. 🙃🥳
Du ser, då klarade vi oss båda! :D:rofl:
 
Ehm.... Jag har blivit erbjuden sommarjobb. Det känns jättekul, skitläskigt, roligt, jobbigt att jag får ytterligare en sommar utan semester, och så är jag superglad över möjligheten.

Wow!!

(Funderar dock fortfarande om jag ska söka animal science mastern eller miljömastern...).
 
Har strukturerat upp min C-uppsats, och har ett "mall" att utgå ifrån i analysen. Det är bara den delen kvar tills handledning nr 3, men jag tror inte att jag hinner så mycket mer till dess. Det har varit skönt att släppa denna uppsats ett tag för jag fick en idé på hur jag kunde bryta ner analysdelen, får se om min handledare godkänner det bara. Just nu vill jag bara vara klar, och inte skriva mer.
 
Vad läser ni i tråden? Har koll på några men inte så många. Har ni sökt något till höstterminen?

Som jag nämnde längre upp har jag sökt inom programmet (exjobb :bump:):

Höstterminen 2022
1. SLU-10136 - Självständigt arbete i veterinärmedicin, A2E 30hp DAG,
Normal undervisning, Helfart (100%), inom Veterinärprogrammet ,
Sveriges Lantbruksuniversitet, Studieort: Uppsala

Har haft en riktigt slitig period sen jag började plugga efter studieuppehåll i höstas och det har blivit ännu mer komprimerat för mig än det är i vanliga fall för att få ihop allt. Det är en del slit kvar innan man kan andas ut, men det ska bli så kul att jobba igen i sommar och att äntligen få skriva exjobb i höst!
 
Vad läser ni i tråden? Har koll på några men inte så många. Har ni sökt något till höstterminen?

Började jobba heltid i februari så inga mer studier när dessa är klara.

Studerar YH:Socialadministratör (redovisning för examensarbete i april-22) samt Sociologi III: arbetslivsinriktning (förhoppningsvis klar juni- 22). Så just nu är det 100% arbete och 150% studier (iaf på pappret för YH utbildningen tar knappt nån tid alls trots heltid :rofl:)
 
Vad läser ni i tråden? Har koll på några men inte så många. Har ni sökt något till höstterminen?

Jag läser ett masterprogram i socialt arbete, termin 1 men jag har även termin 4 ”färdig” iom sista terminen på socionomprogrammet.

I höst har jag sökt:

Höstterminen 2022
1. MAU-25690 - Socialt arbete: Alkohol- och narkotikaproblem - att förstå och arbeta med missbruk och beroende 15hp BLA,
Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Malmö universitet, Studieort: Malmö

2. HIG-15139 - Socialt arbete och hållbar utveckling 7,5hp DAG,
Distans, Halvfart (50%), inom Masterprogram i socialt arbete ,
Högskolan i Gävle, Studieort: Ortsoberoende

3. HIG-15140 - Professionella möten i socialt arbete och arbetsliv 7,5hp DAG,
Distans, Halvfart (50%), inom Masterprogram i socialt arbete ,
Högskolan i Gävle, Studieort: Gävle

4. UU-28000 - Barnrätt 15hp DAG,
Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Uppsala universitet, Studieort: Uppsala

5. HDA-H3BX6 - Äldre personers levnadsvillkor 7,5hp DAG,
Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Högskolan Dalarna, Studieort: Ortsoberoende

6. MAU-25705 - Socialt arbete och funktionshinder 15hp BLA,
Distans, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Malmö universitet, Studieort: Malmö

Men tänkte nog bara läsa den första (läser 150% den här terminen).
 
Till hösten ska jag göra om VFU för att få läsa vidare det två sista terminerna men även sökt en annan kurs på halvfart för VFU perioden är ju bara 4 veckor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 842
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp