Vi som pluggar del VII

Fick följande svar från högskolans jurist:

Enligt MDH:s ordningsregler (§ 8) ska deltagare i digitalt möte ansvara för att det egna deltagandet sker från en lugn och avskärmad miljö utan risk för störningar. Det står inte uttryckligen att husdjur inte får synas eller höras i bild. Som student kan du tolka bestämmelsen på så vis att husdjur inte får höras eller synas på ett sätt så det stör det digitala mötet. Att en hund eller katt ligger och sover i ett hörn och skymtar i bild kan t.ex. inte bedömas som störande.
Tänker att man i utskicket har specificerat just djur eftersom de kan ses som ett störande moment, likväl som barn skulle vara det. Hade blivit sjukt irriterad om någon haft en hund som skällde i bakgrunden eller så.
 
Nu skulle jag kunna ta några dagar ledigt... Men jag vill ju klämma ut det mesta möjliga ur VFU. Plus att jag är bokad för bilkörning på fredag, så bäst att avsluta med flaggan i topp :D
 
När ni har haft opponering, hur lång skulle eran sammanfattning av uppsatsen vara? Vi har inte fått några riktlinjer och när jag googlar runt så ser jag allt mellan 1-10 minuter 😅 45 minuter är avsatt till varje uppsats.
 
När ni har haft opponering, hur lång skulle eran sammanfattning av uppsatsen vara? Vi har inte fått några riktlinjer och när jag googlar runt så ser jag allt mellan 1-10 minuter 😅 45 minuter är avsatt till varje uppsats.
Är det inte bättre att fråga läraren om sådana här specifika saker? Tänker att sånt skiljer sig från lärosäte, institution, kurs och framförallt lärare.
 
Är det inte bättre att fråga läraren om sådana här specifika saker? Tänker att sånt skiljer sig från lärosäte, institution, kurs och framförallt lärare.
Absolut, men när läraren är långsam på att svara tycker jag att det är värt att fråga hur det har varit för er andra för att kunna arbeta vidare under tiden :)
 
När ni har haft opponering, hur lång skulle eran sammanfattning av uppsatsen vara? Vi har inte fått några riktlinjer och när jag googlar runt så ser jag allt mellan 1-10 minuter 😅 45 minuter är avsatt till varje uppsats.
Oj vi har nog inte haft några riktlinjer så utan en kort sammanfattning på någon, några minuter beroende på hur omfattande uppsatsen är.
 
Imorgon vankas tenta, 3 hp, och en helt galen mängd material. Vet inte hur detta ska gå, är bara ett virrvarr av information som svävar runt i skallen🙈
Finns det ingen gräns för hur mycket material det får vara till en viss poäng som tentan ger?
 
Imorgon vankas tenta, 3 hp, och en helt galen mängd material. Vet inte hur detta ska gå, är bara ett virrvarr av information som svävar runt i skallen🙈
Finns det ingen gräns för hur mycket material det får vara till en viss poäng som tentan ger?
Vi har mellan 1000 och 1500 sidor per 7.5hp i litteratur.
 
Vi har ungefär hälften av det plus föreläsningar så det kanske är rimligt enligt den akademiska världen då :D

Fast antal sidor säger ju väldigt lite om hur mycket information litteraturen innehåller. Om jag tittar på ett urval kurser jag läst så var15 hp fysiologi drygt 1000 sidor, 15 hp C-kurs i evolution ca 700 sidor, böckerna jag hade i algebra och geometri respektive linjäralgebra i den grå forntiden var uppskattningsvis på ca 150 sidor st för 5 gamla poäng dvs 7.5 hp, specialpedagogikkursen 7.5 jag gick förra hösten hade säkert 1500 sidor men inte var det mer information på de sidorna än i de andra kurserna. Däremot var det ju enormt dyra poäng om man skulle köpa alla böckerna, alternativt kändes det som att en stor del av tidsåtgången skulle gå åt till litteraturletning.
 
Alltså hur svårt kan det vara att öppna upp Blackboard till nästa kurs/termin? Jag försöker dessutom få besked om seminariegrupperna eftersom en grupp skulle passa till mitt arbetsschema och dessutom har en lärare som jag gillar men när vi inte ens får komma in på kursen så är det omöjligt att ens få veta hur grupperna fördelas. Märkligt när det är de kurserna som ska vara de viktigaste för hela vår utbildning är absolut sämst på info och flexibilitet. :cautious:
 
Jag fick A på min kandidatuppsats! Så nu är jag liksom klar? :confused: Jag ska plugga nästa termin med men jag är klar med denna utbildning nu och kan ta ut min examen. Sjukt! Betygsmässigt kan jag se att jag ligger på 75% A och 25% B och jag är inte så nöjd över alla dessa Bn, men det får vara som det är. För sent att göra något åt det nu 😅
 
Jag fick A på min kandidatuppsats! Så nu är jag liksom klar? :confused: Jag ska plugga nästa termin med men jag är klar med denna utbildning nu och kan ta ut min examen. Sjukt! Betygsmässigt kan jag se att jag ligger på 75% A och 25% B och jag är inte så nöjd över alla dessa Bn, men det får vara som det är. För sent att göra något åt det nu 😅

Grattis!
 
Alltså hur svårt kan det vara att öppna upp Blackboard till nästa kurs/termin? Jag försöker dessutom få besked om seminariegrupperna eftersom en grupp skulle passa till mitt arbetsschema och dessutom har en lärare som jag gillar men när vi inte ens får komma in på kursen så är det omöjligt att ens få veta hur grupperna fördelas. Märkligt när det är de kurserna som ska vara de viktigaste för hela vår utbildning är absolut sämst på info och flexibilitet. :cautious:
Vad konstigt att ni inte får veta .. Direkt när vi registrerat oss dyker de upp på vår sida dock inte exakt hur alla grupper ska fördelas ännu men de får vi väl troligen veta på Måndag vid kursstart, men allt annat finns på sidan.
 
Vad konstigt att ni inte får veta .. Direkt när vi registrerat oss dyker de upp på vår sida dock inte exakt hur alla grupper ska fördelas ännu men de får vi väl troligen veta på Måndag vid kursstart, men allt annat finns på sidan.
Jag har mejlat fram och tillbaka med den kursansvarige, de väntar på att studiehandledningen ska bli helt färdig, när jag konstaterar att vi ändå borde få komma resten så höll hen med och sa att det skulle lösas under dagen men det har fortfarande inte hänt. Jag har åtminstone framför mitt önskemål om vilken grupp jag vill tillhöra och hen skulle lämna mitt önskemål vidare så jag hoppas att det blir så. Annars får jag höra om det är någon som kan tänka sig att byta.

Kursen syns alltså på BB och det står att jag är registrerad på den men att den är låst och att behörig lärare ska låsa upp kursen.
 
Den här tentan känns väldigt hanterlig vilket gör det extremt lockande att göra den "sen" :cautious: Men jag har även en rest i vävningen i form av ett PM(som jag helt förträngt), och så omtentan dagen efter deadlinen för den här tentan... Men latmasken i mig är så stark :arghh:
Kommer absolut få rest på hemtentan, hann bara skriva väldigt kort och ytligt på en av frågorna. Bra att jag utnyttjade de 2,5 veckorna jag hade på mig :up::banghead: Omtentan kändes OK. Fick ett motiverande brev från CSN idag så nu sitter jag och ska skriva det där rackarns PMet. (Med det + omtentan klarar jag poängen även om det blir rest på hemtentan)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 886
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 180
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp