Vi som pluggar del VII

Jag rekommenderar att ladda ner mallen och göra en struktur i word om du inte redan gjort det!
Jag har inte börjat på något som ens liknar en text så det har jag inte gjort än.

Tänkte ladda ner betygskriterierna och ha dem som överskrift, då kommer det nog kännas lättare :D
Är inte jättenervös för själva skrivandet - det har vi gjort otroligt mycket genom hela utbildningen. Längden på kandidaten blir inte längre än det många av oss lämnar in på div hemtentor.

Jag känner att vi är otroligt bra förberedda inför kandidaten faktiskt. Nästan ingen är speciellt orolig för själva skrivandet. Får nog pinga @lizan här faktiskt och tacka :bow:
 
Jag har inte börjat på något som ens liknar en text så det har jag inte gjort än.

Tänkte ladda ner betygskriterierna och ha dem som överskrift, då kommer det nog kännas lättare :D
Är inte jättenervös för själva skrivandet - det har vi gjort otroligt mycket genom hela utbildningen. Längden på kandidaten blir inte längre än det många av oss lämnar in på div hemtentor.
Ta överskrifterna och sätt in i mallen på en gång! Det tyckte iaf jag var lika bra eftersom man måste använda den strukturen, då är det lika bra att använda den från start.
 
Ta överskrifterna och sätt in i mallen på en gång! Det tyckte iaf jag var lika bra eftersom man måste använda den strukturen, då är det lika bra att använda den från start.
Ja så fort jag börjar skriva så ska jag göra det. Men nu är det bara observationer som gäller - och jag jobbar aldrig övertid.
 
Ta överskrifterna och sätt in i mallen på en gång! Det tyckte iaf jag var lika bra eftersom man måste använda den strukturen, då är det lika bra att använda den från start.
Ok. Jag har laddat ner mallen.

Och hela min känsla är "VAD I HELA HELVETE ÄR DETTA?!".
Det här kan vara det sämsta jag har sett i hela mitt liv. Jag kommer behöva ha en 5 dagars kurs för att fatta vad tusan de vill med detta. Massor text som säger absolut ingenting.

Varför ska vi använda en mall för? Vems idé är detta?!

Helt plötsligt förstår jag varför de alltid säger "Det tar längre tid att skriva än ni tror". Ja tro fan på det. Man behöver ju två veckor på sig att förstå och lära sig mallen.

"Det här formatet, rubrik 1".
Eh jaha? Vad ska jag med den till? Radera, radera radera. Varför skulle vi ha en mall nu igen? Om 90% i den ändå ska raderas?

Tusen % frustration just nu. BLÄ.
 
Ok. Jag har laddat ner mallen.

Och hela min känsla är "VAD I HELA HELVETE ÄR DETTA?!".
Det här kan vara det sämsta jag har sett i hela mitt liv. Jag kommer behöva ha en 5 dagars kurs för att fatta vad tusan de vill med detta. Massor text som säger absolut ingenting.

Varför ska vi använda en mall för? Vems idé är detta?!

Helt plötsligt förstår jag varför de alltid säger "Det tar längre tid att skriva än ni tror". Ja tro fan på det. Man behöver ju två veckor på sig att förstå och lära sig mallen.

"Det här formatet, rubrik 1".
Eh jaha? Vad ska jag med den till? Radera, radera radera. Varför skulle vi ha en mall nu igen? Om 90% i den ändå ska raderas?

Tusen % frustration just nu. BLÄ.
Ditt exempel, du skriver bara in din rubrik där den texten står? Då blir det rätt direkt?
 
Ditt exempel, du skriver bara in din rubrik där den texten står? Då blir det rätt direkt?
Jo, men vad gör jag nästa gång jag behöver en rubrik, och varför är det så mycket text under som bara ska raderas?
Och varför har de en instruktionsvideo som inte stämmer överens med hur word ser ut? (Jag har senaste versionen!). "Det är bara att klicka här så blir det såhär". Nej, det blir det inte. "Här hittar du vilken version av word du har" jaha, hur hjälper det mig när ni inte har en lista över vilka versioner som finns? Hur ska jag veta om min är rätt, och hur får jag en äldre version av word om det nu är det jag behöver? Så många frågor - så lite svar.

Gud, sånthär är verkligen min akilleshäl.
 
Jo, men vad gör jag nästa gång jag behöver en rubrik, och varför är det så mycket text under som bara ska raderas?
Och varför har de en instruktionsvideo som inte stämmer överens med hur word ser ut? (Jag har senaste versionen!). "Det är bara att klicka här så blir det såhär". Nej, det blir det inte. "Här hittar du vilken version av word du har" jaha, hur hjälper det mig när ni inte har en lista över vilka versioner som finns? Hur ska jag veta om min är rätt, och hur får jag en äldre version av word om det nu är det jag behöver? Så många frågor - så lite svar.

Gud, sånthär är verkligen min akilleshäl.
Nästa gång du behöver samma typ av rubrik kopierar du den du behöver och ändrar texten. Om versionen inte stämmer får man googla lite. :)
 
Nästa gång du behöver samma typ av rubrik kopierar du den du behöver och ändrar texten. Om versionen inte stämmer får man googla lite. :)
Jag har gått och andats lite nu. Tack för hjälpen - mest det mentala stödet jag behövde.

Jag har fått dit några rubriker och den är redan 20 sidor lång, utan att jag har skrivit ett enda ord :rofl:
 
Jag har gått och andats lite nu. Tack för hjälpen - mest det mentala stödet jag behövde.

Jag har fått dit några rubriker och den är redan 20 sidor lång, utan att jag har skrivit ett enda ord :rofl:
Haha, det kan behövas en del djupandning när man skriver uppsats :rofl:
 
Ok. Jag har laddat ner mallen.

Och hela min känsla är "VAD I HELA HELVETE ÄR DETTA?!".
Det här kan vara det sämsta jag har sett i hela mitt liv. Jag kommer behöva ha en 5 dagars kurs för att fatta vad tusan de vill med detta. Massor text som säger absolut ingenting.

Varför ska vi använda en mall för? Vems idé är detta?!

Helt plötsligt förstår jag varför de alltid säger "Det tar längre tid att skriva än ni tror". Ja tro fan på det. Man behöver ju två veckor på sig att förstå och lära sig mallen.

"Det här formatet, rubrik 1".
Eh jaha? Vad ska jag med den till? Radera, radera radera. Varför skulle vi ha en mall nu igen? Om 90% i den ändå ska raderas?

Tusen % frustration just nu. BLÄ.
Det var därför jag rekommenderade att arbeta i den från start så att du får rätt format och inte behöver ändra med sånt vid inlämning.
 
Det var därför jag rekommenderade att arbeta i den från start så att du får rätt format och inte behöver ändra med sånt vid inlämning.
Jo...
Nu sitter jag med att försöka ändra språket - för tydligen är den inställd på engelska trots att den är inställd på svenska. I nuläget är varenda ord "felstavat" och det orkar jag liksom inte med. Men jag lyckas inte ändra riktigt.
 
Jo...
Nu sitter jag med att försöka ändra språket - för tydligen är den inställd på engelska trots att den är inställd på svenska. I nuläget är varenda ord "felstavat" och det orkar jag liksom inte med. Men jag lyckas inte ändra riktigt.
Den har jag också strul med,men om man väljer formatet "text efter..." som är direkt efter "normal" så brukar det funka.
 
Den har jag också strul med,men om man väljer formatet "text efter..." som är direkt efter "normal" så brukar det funka.
Det fungerar dessvärre inte.

Sånthär gör mig tokig. Kan ju vara att jag har fel version av word, men hur ska jag veta det? Och hur uppdaterar jag till en äldre version isf?
 
Det fungerar dessvärre inte.

Sånthär gör mig tokig. Kan ju vara att jag har fel version av word, men hur ska jag veta det? Och hur uppdaterar jag till en äldre version isf?
Det tror jag inte att du har, men om man klickar lite mellan de två som heter "text efter" så brukar det ge sig.
 
Det tror jag inte att du har, men om man klickar lite mellan de två som heter "text efter" så brukar det ge sig.
Det är något som gör att den ställer in sig på engelska i rubrikerna - och det verkar helt omöjligt att ändra det. Men nu tänker jag släppa det. Jag tänker inte skriva något i mallen om detta inte går att lösa. Då gör jag ett helt eget dokument - det kommer gå fortare.
 
Fick återkoppling idag att alla aktuella bilagor har gått iväg till kartläggning gällande LIA2. Så jag har bara kvar att ladda upp opponeringen och redovisa uppsatsen om 2 veckor. Sen är YH-utbildningen klar, och kartläggningen bestämmer om det blir en yrkesexamen eller ett utbildningsbevis:banana:

Sen att det ser mörkt ut att hinna klar C-uppsatsen till slutet av maj är något jag väljer att ignorera just nu.
 
Under tips på denna bild ser ni hur jag löste det. Tänkte att jag delar med mig här ifall att någon annan får samma problem!

1649831063305.png
 
Börjat strukturera upp mitt forsknings-PM. Tänkte först testa min idé inför nästa vårs masteruppsats men forskningen är nog inte så omfattande så jag väljer ngt annat 🙃 Uppgiften är så ”om jag skulle undersöka det här så skulle jag göra såhär men man kan också göra såhär” - förstår poängen med självständighet men vi ska även skriva en hemtenta som lär bli ganska lik, dubbelarbete…
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 953
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 310
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 476
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 557
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp