Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

:S roligt! det ar alltid problem med linjen fran Eskilstuna till Stockholm! (vi brukar aka fran Kungor nar vi ska upp). Numer aker vi en extra 20min in till Koping nar vi ska till Stockholm eftersom det ar mindre problem med linjen.

Jag hade tag tur i morse, hade ingen aning om att tagtiderna hade andrats och det avr tur att jag lamnades av tidigt for taget gick 15min tidigare :o buss tiderna har ocksa andrats bussen fran Uppsala ska nu ga pa samma tid som taget anlande :crazy: tur som fa att den alltid ar forsenad pa eftermiddagen.
Gick in och kollade dem ny tiderna och pa vagen tillbaka numera sa anlander bussen till stationen, precis nar taget ska ga :crazy: forsatr inte hur dem tanker med tanke pa att det for det mesta ar en timme tills nasta tag!

Gah! Jag haaaatar grupparbeten :mad:! Så ber man man en gruppdeltagare ladda upp det hon har skrivit hittills på dropbox, så det är lättare att hänga med i processen. Vad gör människan? Jo, loggar ut efter att hon läst meddelandet såklart (facebook-chat, så man kan se när personen läst det man har skrivit), utan att svara. Jag äter upp min hatt om det visar sig att hon faktiskt har skrivit ett enda ord :mad:.

*kl*

Hoppar in, jag pluggar.. går typ jättebra i alla ämnen utom i matten.
*förnekar att jag bröt ihop inför läraren totalt*

Hur katten klarar man av steget från MaA till Ma1? :(

Gah! Jag haaaatar grupparbeten :mad:! Så ber man man en gruppdeltagare ladda upp det hon har skrivit hittills på dropbox, så det är lättare att hänga med i processen. Vad gör människan? Jo, loggar ut efter att hon läst meddelandet såklart (facebook-chat, så man kan se när personen läst det man har skrivit), utan att svara. Jag äter upp min hatt om det visar sig att hon faktiskt har skrivit ett enda ord :mad:.

Men fy vad tråkigt :mad: Ännu tråkigare om hon inte skrivit något :eek: När ska ni lämna in?

kl

Här går det väl... sådär. Har noll och ingen motivation att plugga. Två tentor innan jul. Den ena tror jag i och för sig inte är speciellt svår men den andra är jag lite mer orolig för. Inte på grund av svårighetsgrad utan på grund av de extremt flummiga frågorna på den gamla tentan vi fått... Jag menar, ämnet är tillämpad etologi, vem fan bryr sig om vilka etologer som har fått nobelpriset??!!! :crazy:

Jag vet inte vad Ma1 är :o Det är något med det nya systemet va?

Japps, matte 1 motsvarar egentligen matte a men bara det att det är SJUKT svårare, ett större trappsteg som man säger :(
Tänk dig att Matte a ett vanligt, normalt trappsteg. Matte 1 är 4 trappsteg i ett svep :crazy:

Så istället för att läsa matte A läser man matte 1? Svårt att hänga med i svängarna :p

Låter jobbigt i alla fall... Läser du på distans eller på komvux? Jag läste in matte C och D förra året efter att ha nästan kuggat matte B på gymnasiet. Upptäckte hur extremt stor skillnad det gör med en bra lärare!!

Vi vill helst lämna in innan jul... Men det kommer aldrig gå om hon bakåtsträvar hela tiden! Dessutom har hon typ 4 sidor att skriva, medan vi andra har 10+, så det är inte direkt synd om människan :mad:.

Helt jävla hopplöst!

Ska ringa SJ imorgon när jag fått ordning på alla mina bokningsnr och se hur mycket pengar jag kan få tillbaka... :p

Men jag kanske inte ska klaga ändå, när jag väntade på tåget hem hittade jag Anton Hysén som jag kunde stå o spana på en stund. :D

Så istället för att läsa matte A läser man matte 1? Svårt att hänga med i svängarna :p

Låter jobbigt i alla fall... Läser du på distans eller på komvux? Jag läste in matte C och D förra året efter att ha nästan kuggat matte B på gymnasiet. Upptäckte hur extremt stor skillnad det gör med en bra lärare!!

Det finns ingen Matte A längre :/ Alla A, B, C, D kurser heter nu 1,2,3,4 tack vare de hårdare reglerna :crazy:

Kl

Fick betyget på ett grupparbete idag, bättre än förväntat, trots att jag inte är så förtjust i grupparbeten! :)

KL

AAAARGH!!! NU FÅR JAG VARA MER ER STORA TJEJER I DEN HÄR TRÅDEN!! :banana: :bump:

GA har nämligen blivit antagen till Lärarhögskolan i Falun! *niger djupt*
Grundlärarprogrammet årskurs 4-6, ska läsa både SO och NO så jag kommer läsa 4,5år. Börjar 21 Januari!

JAG HAR OCKSÅ EN FRAMTID NU!! :banana:

GardenAngel: Grattis! :)

kl

Motivationen här är i botten. Ska försöka göra lite gamla tentor idag men sitter mest och äter pepparkakor och blir fet. :cool:

Knapplån
Här ligger motivationen studiemässigt på noll och inget, MEN julmotivationen, herregud imorgonbitti är min sista tenta 2012! Ska bli så sjukt jäkla skönt och slippa ha dåligt samvete i hela 3veckor över att jag inte pluggar :D Hitills säker på att jag klarat alla tentor, en uppsats dock som inte fick så mycket tid men den kan jag alltid skriva om den inte klarar 5,0...

MEN herregud, jag har snart klarat av första terminen!

Till tentan imorgon har jag pluggat noll och ingenting men rätt säker på att jag når den ändå - mitt huvudämne så det mesta sitter faktiskt i huvudet :)

//GLAD Petronella

Lycka till på tentan! :)

Jag skriver också idag, har ungefär samma utgångsläge :p Dvs. inte pluggat speciellt mycket men tror och hoppas att jag klarar den ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka