Sv: Vi Som Pluggar
*knapp*
GAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nästa vecka ska vi ha sista träffen på kursen jag läser nu, och då även redovisa våra grupparbeten. Idag skulle gruppen ses i samband med våra föreläsningar för att få ihop powerpointen.
Igår åkte jag således med en vän, som skulle förbi Alingsås där jag bor för tillfället, till Eskilstuna. Imorse klev jag upp i ottan för att ha god tid på mig att hinna till Uppsala. Det börjar med att tåget till sthlm är 40 min sent. Alla tåg som skulle förbi där var antingen sena, inställda eller ersatta med buss.
Väl i sthlm har jag några minuter på mig att hinna med min anslutning till Uppsala. Men den är 35 min sen så det är ju lugnt, medan jag ska hitta spåret den går från hittar jag även en kompis, vilket var lite skoj mitt i allt... Medan vi väntar på mitt försenade tåg så skjuts avgångstiden upp. Och sen ställs tåget in... Nästa tåg skulle gå snart ändå så vafan. Det tåget ställs också in. Vid det laget kunde jag tidigast komma fram till skolan runt 12:30, istället för 10 som var tanken från början. Informationen säger dessutom att förseningarna är ännu värre åt andra hållet, och tillbaka till Stockholm behövde jag komma, fullt nödvändigt liksom. Så jag kollar alternativ men inser att jag kommer, för att kunna vara helt säker på att komma hem, påbörja resan tillbaka till Sthlm runt 15... = ingen idé att åka upp eftersom våra föreläsningar ändå inte slutade förrän då.
Snäll grupp som var förstående, eller i alla fall den jag pratade med...
Bokade om min hembiljett och hängde sedan i sthlm ett par timmar. Nu är jag hemma igen och svär över att nästan två dagar gick åt till absolut ingenting. Kul.