Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Ingenjörsutbildningar är bra :D

Det där låter för övrigt jätteskumt. Enligt CSN är heltid 1,5 poäng per vecka. Vi har alltid samma tidsperioder för våra kurser, alltså 7,5 poäng är alltid samma antal veckor. Däremot kräver vissa mer arbete och vissa mindre. Jag har kurser som jag har lagt betydligt mer än "heltid" på, och kurser som jag knappt gjort någonting i.

Nä, jag förstod det :) Vilket universitet läste du på? Jag känner ju bara till ingenjörer som studerat på KTH och LiU så det är ju dessa ingenjörsutbildningar jag har erfarenhet från, och vet att de kör med omtentaperioder o.s.v.

Läser vid Karlstads universitet, vi har inte heller någon direkt omtenta vecka heller. Utan det brukar ligga samtidigt som våra vanliga tentor.

Haha nu fattar jag ingenting :p Ja, enligt CSN är det 1,5 poäng per vecka, så alla 7,5 poängs-kurser borde vara 5 veckor. Men enligt våra programansvariga så säger de att de inte alltid kommer se ut exakt så, då de har valt att vi kommer läsa vissa kurser fortare (som ni på ingenjör) och andra kurser lite långsammare (för att de kanske är svårare?). Det är ju samma princip som era program använder sig av (bara att ni läser alla kurser fortare)? Eller missuppfattade jag dig?

Ja, då låter det som att ditt programs upplägg ser likadant ut som vilket annat program som helst :)

Nej, jag skrev jätterörigt känner jag :D

Alltså, det jag menar är att det är skumt att ni har olika lång tid för samma antal poäng, beroende på kurs. Men när du säger det så, så är det ju i princip samma sak som vi gör ja.

Det sista jag skrev om att de kräver olika mycket tid är mer att kurserna är olika svåra och kräver olika mycket, men oavsett så har vi lika många veckor för kurserna. Istället för att som ni har kanske olika många veckor beroende på svårighet.

Går det förstå över huvud taget vad jag skriver? :D

Så bra! :D Då kanske jag skulle ta tag i tentaplugget istället för att hänga här. Eller ta mig till affären kanske :p

Läser agronom, vi har tentor innan jul, två veckors jullov och sen omtenta och projektredovisningar efter nyår.

YEEEY! Ni vet den jobbiga tentan jag hade i fredags, läraren har varit snabb med rättningen och jag har fått högsta betyg :bump: :bump: Känns skönt när hårt slit lönar sig. Men den lata delen av mig tänker nu att då kunde jag ju tagit det lite lugnare med plugget (och haft en liv liksom) de där fem veckorna och blivit godkänt ändå, men så kanske jag inte ska tänka för det kunde jag ju inte vetat då!

:banana:

+ zassoo

Tack! Ja jätteskönt :) Bra start på helgen. Men problemet kvarstår - har ingen motivation som helst till att plugga just nu så jag har inte öppnat en bok på två dagar... Och idag sket jag i alla föreläsningar... oh my :o Så nästa tenta kanske inte går lika bra!

Vi har nästa vecka kvar och sen en tenta måndag den 17/12, börjar igen måndag 21/1.

Så typ 5 veckors lov :D
Men jag har två omtentor så för mig blir det inget slappande... Men hellre det ändå än att behöva omtenta samtidigt som andra kurser.

Och jo, CSN är på oss så det kommer antagligen inte att vara såhär i framtiden :(.

Läser på LTH.

kl

Och idag fick jag vårt projektarbete, matlab-programmet, att fungera helt som det ska!

Så om någon är intresserad av att veta hur energinivåer och vågfunktioner förändras när man lägger ett elektriskt fält över en kvantbrunn, just ask me! :D

Nu är det bara en labrapport kvar i den kursen också som ska göras, och komma på vad vi vill visa på presentationen på fredag.

Knapplån!
Äntligen ser jag ljuset i tunneln!
Efter några mycket tunga veckor så är jag nu inne på sluttampen, gjorde 2tentor förra veckan och har precis avklarat dagens 80%tenta! Två tentor kvar denna vecka, dock ganska små 40% och sista tentan ligger på 15% (dock precis lika lång och stor som alla andra tentor....)! Sen blir det äntligen jullov och resa hem till Sverige! Har precis lämnat in sista uppsatsen i en kurs som jag gjorde sluttentan i, i oktober dessutom, en av mina sämre uppsatser men förhoppningsvis blir jag godkänd på den.

Kämpa på alla duktiga! Själv blir jag överlycklig om jag får ha jullovet hela ledigt och inte några omtentor att plugga inför i början av januari! Och än så länge känns de lovande :) Sen är de bara att se framemot min tuffaste högskoletermin någonsin, 46hp (30hp är en vanlig 100% termin på Island)! Dock tentade jag av en del av en 10poängs kurs i förra veckan så de blir ju lite mindre :)

God Jul och hejja er!

*knapp*

GAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nästa vecka ska vi ha sista träffen på kursen jag läser nu, och då även redovisa våra grupparbeten. Idag skulle gruppen ses i samband med våra föreläsningar för att få ihop powerpointen.

Igår åkte jag således med en vän, som skulle förbi Alingsås där jag bor för tillfället, till Eskilstuna. Imorse klev jag upp i ottan för att ha god tid på mig att hinna till Uppsala. Det börjar med att tåget till sthlm är 40 min sent. Alla tåg som skulle förbi där var antingen sena, inställda eller ersatta med buss.

Väl i sthlm har jag några minuter på mig att hinna med min anslutning till Uppsala. Men den är 35 min sen så det är ju lugnt, medan jag ska hitta spåret den går från hittar jag även en kompis, vilket var lite skoj mitt i allt... Medan vi väntar på mitt försenade tåg så skjuts avgångstiden upp. Och sen ställs tåget in... Nästa tåg skulle gå snart ändå så vafan. Det tåget ställs också in. Vid det laget kunde jag tidigast komma fram till skolan runt 12:30, istället för 10 som var tanken från början. Informationen säger dessutom att förseningarna är ännu värre åt andra hållet, och tillbaka till Stockholm behövde jag komma, fullt nödvändigt liksom. Så jag kollar alternativ men inser att jag kommer, för att kunna vara helt säker på att komma hem, påbörja resan tillbaka till Sthlm runt 15... = ingen idé att åka upp eftersom våra föreläsningar ändå inte slutade förrän då.

Snäll grupp som var förstående, eller i alla fall den jag pratade med...

Bokade om min hembiljett och hängde sedan i sthlm ett par timmar. Nu är jag hemma igen och svär över att nästan två dagar gick åt till absolut ingenting. Kul.

Vi har väl inget direkt jullov förutom att vi inte har lektioner från 20 dec till 7 jan. Men vi har hemtenta 3-4 januari (5-6 timmar per dag tror jag) så det blir att tentaplugga över julen! Sen tror jag kursen fortsätter till 17 januari eller nåt sånt, vi ska skriva ett grupparbete den sista perioden.
Läser bioologiprogrammet men nu läser jag en kurs på instutitionen för samhälle och säkerhet inom miljö.

Gud vad irriterande :mad:!

KL.
Vi har inget officiellt jullov direkt, men det råkar vara undervisningsfritt ( = skriva rapport) från på onsdag. Så ska rapporten lämnas in den 2:a januari :crazy:. Vi satsar dock på att lämna in den före jul!

Nu har de dessutom lagt upp handouts från dagens föreläsningar. JÄTTEINTRESSANT. Men nej, klart man missar det. :cool:

Nåja, min grupp har messat om vad jag får göra, och det blir bra ändå! Bara jag lyckas ta mig upp nästa vecka istället. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka