Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

... Någon här som är duktiga rapportskrivare och har lust att vara superkritiker till min rapport? Ska lämna in den i helgen och känner mig rätt värdelös på rapportskrivning, fick VG på min förra och vill ha MVG på den här. Betygsavgörande, så behöver nån utomstående kritiker :o

KL

har jobbar jag stenhart med prokrastinationen! det gar faktist over forvantan! hittils har jag druckit tre koppar kaffe (jag som inte dricker kaffe!) ar darmed superspeedad! Andra saker jag har anvant som prokrastination:

1. Hangt tvatt
  2. Slangt i en ny maskin
  3. Gosat med ena katten (han blev till slut less och borjade gnaga pa min hand)
  4. Matat honsen ovanligt lange
  5. Skrivit om CV till en doktorrand tjanst
  6. Skrivit personligt brev till en doktorand tjanst
  7. Googlat eventuell doktorand handledare
  8. Stirrat pa bilden av eventuell doktorand handledare
  9. Last eventuell doktorand handledares CV
  10. Skickat in doktorrand ansokan
  11. Funderat pa att gora punkt 5-10 till ytterligare 4 doktorand tjanster :angel:

Saker jag skulle kunna anvanda till ytterligare prokrastination:

1. Ga pa en promenad i tva timmar istallet for min vanliga en timme
  2. Gosa med den andra katten i en halvtimme
  3. Mata honsen igen
  4. Satta pa en till tvatt maskin
  5. Stada varat rum
  6. Plocka upp i resten av huset
  7. Dammsuga huset
  8. Tvatta golven pa nedervaningen
  9. Baka en kladdkaka for att motverka promenaden
  10. Soka efter fler doktorrand tjanster och gora punk 5-10 i foregaende lista for dem med

I prokrastinations kris fall kan jag ta till:

• Tvatta fonstren pa huset, det har nog inte gjorts pa en 10 ar......

Egentligen skulle jag behova plugga till min Populations ekologi tenta pa torsdag :angel: amnet ar ju till och med intressant OCH relevant till min tre dagars doktorrand intervju i borjan av Februari :cool::rofl:

*kl*

Så.. efter..

• 2 kapitel matte
  • Läsa ut bok + bokrecension
  • Kolla film + filmanalys
  • Lab: bevara en isbit
  • Lite samhällssaker

Sätt på mig med en motorsåg typ..
4 saker kommer jag förvisso klara av redan nu till helgen.

KL

Suttit och skrivit en analys av Victoria Benedictssons "Pengar" idag, och nu har jag bara den sista uppgiften kvar i idéhistoria A som är en hemtenta vilken ska vara inne klockan 16 på fredag. Nu måste jag bara hitta en bra referensbok till det moderna genombrottet .. :p

*kl*

Jag har överlevt mitt livs första salstenta. :D Gick iaf därifrån med känslan att jag har inte kunnat göra mer.

Idag är jag död! :D

Va! Nej, salstentor är så mycket bättre än hemtentor. Hatar den där ångesttillvaron man lever i under perioden man skriver hemtenta. Urk!

Enda fördelen med hemtenta är att man kan få komplettera istället för att skriva om hela tentan om man skulle bli underkänd.

kl

Husdjurskursen klar!! :) Redovisade projektarbetet idag, vilket gick bra trots nervositet, har inte fått betyg än men godkänt är det i alla fall. Så skönt att kunna lägga den kursen bakom sig. Nu väntar jag bara på resultatet från etologitentan, den kändes bra men jag vågar inte pusta ut än.

Nu: En veckas ledigt innan nästa kurs börjar! :banana:

Tack! :) Jaa, det ska verkligen bli jätteskönt! Nog för att jag precis har haft ledigt över jul och nyår, men den här gångna veckan har varit otroligt intensiv, så det behövs nog en vecka till :D

kl

Alltså, jag skäms nästan lite över hur bra fysiologitentan kändes idag... :o För jag har egentligen inte speciellt bra koll, men hade sjuuuk bonnatur med frågorna :p

Jag har inte läst överhuvdtaget i boken, förutom det nödvändiga för att svara på instuderingsfrågorna.

Det enda jag har gjort är att gå på alla föreläsningar, vara hyfsat vaken, sitta med på gruppövningarna och svara på de instuderingsfrågor som jag hann med.

Den enda tid utanför schemalagt (enligt kursplanen ska man lägga 120 timmar) som jag har lagt på denna kursen är igår när jag typ började gå igenom instuderingsfrågorna från början och skriva av mina svar, och leta upp svar till några som jag hoppat över, och sedan samma sak idag mellan typ 7 och 12 (tills jag skulle köra iväg till tentan alltså). Näst sista avsnittet hann jag bara med att svara på två av frågorna, och sista avsnittet hann jag inte ens börja med.

Jag ska inte säga att jag fått högsta betyg på tentan, det finns säkert en del saker jag missat, men jag är iaf säker på att jag klarat godkänt och jag tror nästan det kan bli en 4 också... :bump:

Citerar mitt gamla inlägg, för nu har jag fått resultatet. :D

Fick en 5a!! :banana::banana:

Och om jag såg rätt när jag kollade lite snabbt så hade jag högst poäng av alla i hela klassen :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka