Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Kl

Känns lite mer peppande inför min egen tenta av att se alla det går så bra för här inne! :banana::bump: Keep up the good work!
(Själv ska jag ta mig i kragen och göra ett sista ryck med litteraturen innan jag går och lägger mig. Rapporter med kriminal- och missbruksstatistik och prevention är mina godnattsagor ikväll :p)

*kl*

Åh, jag e så peppad inför skolstarten! Kan fortfarande knappt fatta att jag kom in... Nu håller jag på att skramla ihop all kurslitteratur för terminen. Som tur är har jag en bekant som kan låna ut lite böcker till mig, men trots det återstår det fortfarande typ tio.. :crazy:

Grattis! Tycker verkligen salstentor är de värsta av alla tentor. :rofl:

Tack! Intressant var det att sitta i en bunker o få skrivkramp. :D

Va! Nej, salstentor är så mycket bättre än hemtentor. Hatar den där ångesttillvaron man lever i under perioden man skriver hemtenta. Urk!

Enda fördelen med hemtenta är att man kan få komplettera istället för att skriva om hela tentan om man skulle bli underkänd.

Komplettera? Hemtenta? Åh nej, gör vi en onlinetenta så gör vi om HELA tentan.

*kl*

Åh, jag e så peppad inför skolstarten! Kan fortfarande knappt fatta att jag kom in... Nu håller jag på att skramla ihop all kurslitteratur för terminen. Som tur är har jag en bekant som kan låna ut lite böcker till mig, men trots det återstår det fortfarande typ tio.. :crazy:

Du kanske har berättat det men jag har missat det. Vad ska du läsa?

kl

Snark... Sitter och läser om marknaden och politiska åtgärder. Tur att jag köpte godis igår för annars hade jag somnat.

Kl
Tragglar litteratur till mitt examensarbete, är så trött på det nu men det måste bli klart inom typ 1,5 vecka för sen ska jag upp med det på ventilering. Usch och fy, helt själv med folk jag inte gillar som ska ifrågasätta. Tur jag har bra handledare! Om någon vill läsa igenom och ge synpunkter på det jag skrivit så säg till. Är lite ordblind..

Kl

Nån som känner igen känslan när det känns som att man nästan läst klar nästan all litteratur till tentan och tycker man har grepp om det mesta, och sedan slänger ett getöga på lappen där all litteratur står och inser att det är 19048763284 saker kvar att läsa och tentan närmar sig med stormsteg..? :devil::devil:

*kl*

Hej Tråden!

Jag har en dum filosofi-uppsats om etik & moral (Filosofi AB) som aldrig vill bli klar. :mad:

Filosofi är det knasigaste ämnet någonsin och jag blir galen :cry: :rofl:

Kl

Nån som känner igen känslan när det känns som att man nästan läst klar nästan all litteratur till tentan och tycker man har grepp om det mesta, och sedan slänger ett getöga på lappen där all litteratur står och inser att det är 19048763284 saker kvar att läsa och tentan närmar sig med stormsteg..? :devil::devil:

Räcker upp en hand... eller två! Uscha vad mycket det finns att läsa in, jag pendlar mellan att ha panik för tentan på måndag och att ha panik för tentan på tisdag. Mycket hälsosamt...:grin:

Filosofi är det knasigaste ämnet någonsin och jag blir galen :cry: :rofl:

Kunde inte hålla med mer, hösterminen i trean var den värsta någonsin med både Filosofi A, Matte C och Företagsekonomi A på samma gång. Tre tråkiga av tre möjliga! Håll ut!

KL

Ska köra sista rycket innan kvällen nu, sen vilar jag tills imorgon. Men guuud vad irriterande det är att bara pluggapluggaplugga utan att egentligen känna att man åstadkommer något!! Det är därför jag föredrar uppsatser, rapporter osv före tentor; där kan man i alla fall se när någonting händer och riktigt mäta hur mycket man jobbat den dagen. Att sitta och läsa samt nöta in saker som jag gör nu känns liksom bara flummigt och ogreppbart, och även om jag vill tro att jag lär mig det jag behöver av det är det omöjligt att veta i förväg... Wellwell, det återstår väl att se på måndag + tisdag hur bra jag skött mig!

KL
Jag ska läsa kursen användning av djur i vård och socialt arbete nu under våren :laugh: Min stora dröm är antingen att arbeta som djursjukgymnast eller kombinera sjukgymnastiken med djurterapi så det kanske blir första steget mot att förverkliga min dröm.

Vad roligt! :) Har också en liten dröm att kombinera sjukgymnastyrket med djur. Nu är ju jag bara i startgroparna, så vi får väl se hur det blir sen när jag är klar med "grunden". ;)

*kl*

Ni som hängt i tråden länge. Är det lönt o läsa igenom hela för att få reda på vad ni pluggar till?

..

En liten, liiiten del av dagen ska ägnas åt kris och utvecklingsboken. Hur vi fungerar vid kriser. Jag är klar med uppgiften som sådan men det går alltid att traggla lite till med texten.

*kl*

Ni som hängt i tråden länge. Är det lönt o läsa igenom hela för att få reda på vad ni pluggar till?

Njae, det är nog lättare att fråga folk rakt på i så fall. Jag har rätt dålig koll på vad folk egentligen pluggar här, och då har jag ändå läst i tråden ungefär sen den började... ;) Jag har nog aldrig sagt vad jag läser till heller för den delen (tror inte någon har frågat, haha), men det är i alla fall en masters i Marknadsföring och Hospitality Management som gäller för min del! :)

*kl*

..

En liten, liiiten del av dagen ska ägnas åt kris och utvecklingsboken. Hur vi fungerar vid kriser. Jag är klar med uppgiften som sådan men det går alltid att traggla lite till med texten.

Kris och trauma ska vi läsa lite om i nästa kurs, bland annat. Det är väl lite det som håller humöret uppe just nu mitt i allt tentapluggande, för det ska bli riktigt intressant :laugh:

(Nämnde det nog i något av mina första inlägg här i tråden, men jag läser till socionom. Snart inne på termin två)

*kl*

..

Tror inte heller det är så många som har skrivit vad de pluggar till!

Vad läser du för något? :)

Komplettera? Hemtenta? Åh nej, gör vi en onlinetenta så gör vi om HELA tentan.

Haha, men en onlinetenta är nog inte samma sak som jag menar med en hemtenta :p En onlinetenta är väl precis som en salstenta, bara att den sker hemma liksom? En hemtenta för mig är när man får några dagar - en vecka på sig att skriva x antal sidor om nåt...

Kl
Behöver pepp, två stycken till tentor att göra så är jag klar. En tenta är imorgon och den sista är på onsdag. Vill att det hela ska vara över, stressad och trött 24/7...:mad:

Pepp pepp pepp! :bump: Vi kanske ska peppa varandra, är också tentastressad och vill bara att veckan ska vara över.. Orkar inte med tentaplugg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka