Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade besök av en jurist inriktad på hästtvister i skolan förra månaden. Han sa att alla undrar varför han orkar/vill hålla på med hästfrågor av allt (tror inte han har någon större hästbakgrund själv) och hans svar var:
"För att verkligheten ALLTID överträffar fantasin...."
Haha helt sjuka saker folk kan tvista om och vi veterinärer kan komma väldigt mycket i kläm om vi inte tänker oss om...![]()
Nä det är väl inte det, men hellre det än att vänta tills nästa tid jag kunde få -11 mars!! (han har varit sjuk länge, så vill inte vänta ännu längre!)Jo det är inte optimalt att att skjuta på en tenta för att djuret är sjuk.
kl
Nu är omtentan skriven. Hoppas jag klarade den, men har inte tid att tänka på det då jag har en hemtenta och en inlämning att jobba med.
Tack för tips och pepp hörni. Jag ska nog kontakta kåren i första hand, programansvarig (om jag förstått rätt) är inge vidare bra =( vi har haft hen i en kurs! =/Nä det är väl inte det, men hellre det än att vänta tills nästa tid jag kunde få -11 mars!! (han har varit sjuk länge, så vill inte vänta ännu längre!)
Håller tummarna att du klarade den!
Det var riktigt starkt jobbat!
*kl*
Jag sitter och skriver PM om ett rättsfall som handlar om en häst som stod på träning hos en travtränare. Kraken bröt benet i hagen och allt jag kan tänka på är "Jäkla puckotränare som ställer två unga kallblod med broddade skor i en pytteliten hage och inte särar på dem när ägaren vid besök påpekar att de är lite väl vilda". Fokus på rättsfrågan, fokus på rättsfrågan, fokus på rättsfrågan...![]()
Idag är det kursutvärdering för världens sämsta kurs. Oj vad det kommer klagas (känner ingen som är nöjd med den kursen).
För min del går det lite sämre med hemtentan nuMan kan ju inte annat än älska berg&dalbanan som man slungas omkring i när man har tentaperiod.
Har svårt att greppa ämnet och få en överskådlig bild. Saknar grundkunskaper känner jag (typiskt för PBL). Har trampat och stått stilla på samma ställe hela dagen nu i princip, så tentan har knappt gått framåt (snarare bakåt!).
Ska dock ge upp för dagen känner jag. Och försöka göra klart imorgon...
Försöker fortsätta tänka positiva tankar. Och trösta mig med att jag förmodligen har som vanligt har så höga krav på mig själv och att det är därför det jag skrivit känns skit![]()