Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Jo det är inte optimalt att att skjuta på en tenta för att djuret är sjuk.

kl
Nu är omtentan skriven. Hoppas jag klarade den, men har inte tid att tänka på det då jag har en hemtenta och en inlämning att jobba med.

Vi hade besök av en jurist inriktad på hästtvister i skolan förra månaden. Han sa att alla undrar varför han orkar/vill hålla på med hästfrågor av allt (tror inte han har någon större hästbakgrund själv) och hans svar var:
"För att verkligheten ALLTID överträffar fantasin...."

Haha helt sjuka saker folk kan tvista om och vi veterinärer kan komma väldigt mycket i kläm om vi inte tänker oss om... :crazy:

Jag kan verkligen tänka mig det. :D

Åh vad roligt, grattis! :)

bollen, hoppas det löser sig med er lärare! Tycker cherie kom med bra råd.

Själv känner jag mig stressad. Eller ja, min mage känns stressad. Jag har kommit långt med min uppsats, men å andra sidan kan ju det mesta jag skrivit krävas att skrivas om... det vet man ju aldrig. Pulsen går upp varje gång jag ska maila min handledare med frågor. :crazy: Det är så fånigt, för han är skitbra och jag känner honom rätt väl. Vill inte tänka på hur det hade varit att ha en sur och tvär handledare just nu.
Får acceptera att jag fortfarande är stresskänslig och lära mig något av detta. Blir vissa dagar jättetrött efter att ha jobbat med uppsatsen. Satt i tre timmar i skolan idag och sen seminarie (vi lyssnar bara, doktorander/forskare berättar om sina forskningsresultat) i en timma. Sen somnade jag när jag kom hem. Igår satt jag hemma och jobbade ganska många timmar, men det var avslappnat och jag varvade mycket med buke. Kunde gå och gymma på em och var mycket piggare (mentalt).

Det hjälper inte att min katt väcker mig mellan 6-7.30 på mornarna. :cool:
Lite tjurig idag...

Senast ändrad:

Härligt med en tråd för studenter, precis när jag behövde känna att det inte bara är jag som har det jäkligt! ;)

bollen:
tycker verkligen att du bör kontakta kåren, de är ditt fackförbund på skolan (även om de där jag går mest verkar ordna fester..)
Men även programansvarig, och försök leta på lärarens chef, det här är saker som chefen vill veta! Vet av egen erfarenhet då jag av olika skäl blev värvad till min utbildning av avdelningschefen, och varje gång jag möter honom frågar han ärligt och undrande hur det går, hur lärarna är och om jag tycker jag valt rätt osv.. I bästa fall får din lärare en rejäl åthutning och inget lönepåökt... ;)
var bara ärlig, men säg det till någon, lärare får mycket riktigt inte göra så, men det händer för ofta ändå...

Sitter själv med labbrapporter från en kurs där vi elever gjort allt man inte ska eller får... Kursen är redan avslutad men labbarna är som sagt inte klara än, och som följd av det failade också hela klassen på tentan..
Läraren är dock sjysst och tillåter sena inlämningar, men blev minst sagt nedslagen av vårt usla resultat... :angel:

Kan skylla min minst sagt dåliga prestation under hösten på en trasig rygg som varken gett mig studiero, studielust eller ostörd sömn under hela hösten och vintern. Känns nedslående när man ska läsa in det man failat parallellt med nya kurserna och en rygg som inte alls blir bättre... GAH!!!!
Tack kära bukafalister, med lite klagande känns allt bättre! ;)

Senast ändrad:

Jo det är inte optimalt att att skjuta på en tenta för att djuret är sjuk.

kl
Nu är omtentan skriven. Hoppas jag klarade den, men har inte tid att tänka på det då jag har en hemtenta och en inlämning att jobba med.
Nä det är väl inte det, men hellre det än att vänta tills nästa tid jag kunde få -11 mars!! (han har varit sjuk länge, så vill inte vänta ännu längre!)

Håller tummarna att du klarade den!

Nä det är väl inte det, men hellre det än att vänta tills nästa tid jag kunde få -11 mars!! (han har varit sjuk länge, så vill inte vänta ännu längre!)

Håller tummarna att du klarade den!
Tack för tips och pepp hörni. Jag ska nog kontakta kåren i första hand, programansvarig (om jag förstått rätt) är inge vidare bra =( vi har haft hen i en kurs! =/

Knapplån.
Behöver morra lite och vad bättre än hos er kära bukefalister :)
Hade en 50%tenta av en 6poängs kurs i måndags som jag tror jag klarade, inga poäng att hänga i granen dock men godkänd tror jag minsann... Ny 100% tenta av en 6poängs kurs imorgon som jag ingalunda är klar för, vet dock från tidigare erfarenhet att tentorna hos denna lärare är lätta och snälla om än jäkligt få frågor - så man lär kunna precis de som han frågar efter...

Och förra veckan hade vi inlämning på två stora arbeten plus praktisk tenta i undervisningsmetodik... Och direkt efter morgondagens tenta lär vi göra klar all planering och allt ämne som är kvar att göra inför nästa veckas undervisningsvecka då skolan upptar all vaken tid... Samtidigt ska jag lyckas hålla koll på alla föreläsningar jag läser med andra året.... Och skriva en 1,5poängs uppsats....

Och jaaaaaaaaaa allt möjligt annat... Att läsa 200% är fukking jobbigt ibland.......... Tur att de snaaart är vår!!!!
Hejja er alla som är superduktiga!!!!

//Petronella som borde somnat för länge sen!

Jag hoppas att tentan rättas snabbt, vi var inte så många som skrev den.

Du kan få lite pepp från mig! :bump: Om du inte blir bra bemött av programansvarig kan du väl kontakta någon annan?

kl
Idag är det kursutvärdering för världens sämsta kurs. Oj vad det kommer klagas (känner ingen som är nöjd med den kursen).

Det var riktigt starkt jobbat! :bow:

*kl*

Jag sitter och skriver PM om ett rättsfall som handlar om en häst som stod på träning hos en travtränare. Kraken bröt benet i hagen och allt jag kan tänka på är "Jäkla puckotränare som ställer två unga kallblod med broddade skor i en pytteliten hage och inte särar på dem när ägaren vid besök påpekar att de är lite väl vilda". Fokus på rättsfrågan, fokus på rättsfrågan, fokus på rättsfrågan... :p

:love: NJA 1983 s. 617,NJA 1996 s. 564 ochNJA 1999 s. 197 förgyllde C2:an, var så bitter när jag inte fick lämna in mitt koncentrat om -83. Har du upptäckt Zeteos "rättspraxis i litteraturen"?

Kunde ha valt Stig H-fallet om jag velat, men jag tyckte det var lite roligt med ett fall som utspelade sig i ett stall som jag gått förbi säkert femhundra gånger. Har också med 1996-fallet i min lilla analys.

Zeteos rättspraxis i litteraturen är bra grejer! Hur gjorde jurister innan Zeteo, Karnov, Rättsbanken och internet rent allmänt? ;)

För min del går det lite sämre med hemtentan nu :angel: Man kan ju inte annat än älska berg&dalbanan som man slungas omkring i när man har tentaperiod.

Har svårt att greppa ämnet och få en överskådlig bild. Saknar grundkunskaper känner jag (typiskt för PBL :mad:). Har trampat och stått stilla på samma ställe hela dagen nu i princip, så tentan har knappt gått framåt (snarare bakåt!).

Ska dock ge upp för dagen känner jag. Och försöka göra klart imorgon...

Försöker fortsätta tänka positiva tankar. Och trösta mig med att jag förmodligen har som vanligt har så höga krav på mig själv och att det är därför det jag skrivit känns skit :p

Kämpa kämpa! Säkert bra att släppa den för idag, något jag själv har otroligt svårt för och är dålig på... :grin:

Vi fick resultaten från den helvetesuppgiften jag satt med för en månad sen. Fick högsta betyg (12)! Känns bra att all den extra tid jag la ner lönade sig iaf (även om vi inte ska använda de betygen till någonting.... )

För min del går det lite sämre med hemtentan nu :angel: Man kan ju inte annat än älska berg&dalbanan som man slungas omkring i när man har tentaperiod.

Har svårt att greppa ämnet och få en överskådlig bild. Saknar grundkunskaper känner jag (typiskt för PBL :mad:). Har trampat och stått stilla på samma ställe hela dagen nu i princip, så tentan har knappt gått framåt (snarare bakåt!).

Ska dock ge upp för dagen känner jag. Och försöka göra klart imorgon...

Försöker fortsätta tänka positiva tankar. Och trösta mig med att jag förmodligen har som vanligt har så höga krav på mig själv och att det är därför det jag skrivit känns skit :p

Sov på saken! Jag hade totalt kört fast igår, sov på saken och vaknade med en snilleblixt! Sedan körde jag förvisso fast igen, men då tyckte jag att PM:et var tillräckligt bra (även om det hade kunnat bli femton gånger bättre) så jag lämnade in det. :p

Tror att den är bra om man inte har alla problem jag och min grupp har haft. Men det är Husdjur i Världen. Vi har klagat mycket på hur informationen inte kommer fram till alla, vissa grupper fick en helt annan information än andra. Så den kursen har bara varit ett virrvarr när det gäller grupparbetet. Grupper som inte fått den information vissa fått (ex. min grupp) fick syrlig kommentar på redovisningen att vi inte hade gjort som vissa andra, men vi gjorde precis så som vi hade blivit tillsagda.
Sen är hemtentan så jobbig (skriver den nu, inte skoj)

Sen är nog kursen bra att läsa för att man jobbar på ett liknande sätt som kanditatarbetet. Bra diskussioner dock och mycket bra föreläsare. Mycket mer politik än några andra kurser vi har haft.

Men om du vill vet hur kursen är så fråga de som läser den nästa år, förhoppningsvis har de blivit bättre på informationen för då är den en bra kurs.

Fast jag tror att du läser den värsta kursen på hela programmet, för visst har ni börjat på cellen-delen i livsvetenskapliga grundkursen? (saknar den inte men ångrar bittert att jag sålt boken).

Ja, sömn kan definitivt göra att man får snilleblixtar ibland :) Tror inte det kommer ske denna gång, men hjärnan behöver ändå vila för att kunna producera något av värde så sova på saken gör jag ändå ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka