Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter helt klart som att du har rätt mycket att göra. Om man jämför med mitt program, den här terminen har jag en 15 hp kurs och två 7,5 hp (dessa går ej samtidigt), alla på 50 % studietakt. En tenta i varje kurs samt två projektarbeten totalt.
Jag brukar skumma igenom de sidor som rekommenderas innan föreläsningar, sen antecknar jag eller gör mind-maps på föreläsningen och efteråt kan man med fördel läsa igenom litteraturen lite mer noggrannt. Jag tycker ofta att man har lite mer på fötterna efter föreläsningen.
Jag har haft liknande i perioder. Men jag kan ju ärligt säga att läsa kurslitteratur är inte min starka sida. Jag brukar förlita mig på föreläsningar och gamla tentor för att klara kurser. Har klarat alla utom en på första försöket, det är också den enda där jag har läst allt som rekommenderas
Hur mycket tid som läggs på en uppsats känns omöjligt att svara generellt på. Det beror helt på vad det är för ämne, hur omfattande den är, hur viktig den är för kursens slutbetyg o.s.v.
Kl
Pluggar utomlands och har ett Multiple-Choice Test imorgon i Microeconomics...Önskar man hade motivationen att plugga mera![]()