Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Synd om oss! Vad är det med dina händer? Jag vet inte varför jag mår dåligt, har mått skräp idag för att jag mår illa också. Tycks vara pga hunger men då har jag bara känt illamående och ingen hunger alls. På den där nivån att jag känner mig skakis, yr, lite förvirrad, samtidigt som jag är trött.

Men jag hade en fin kväll på jobbet. :) Känns bättre nu när jag kommit hem och ätit lite, men det bränner i ögonen av trötthet vilket känns orimligt då jag totalt bara har varit vaken i 11 h nu...

Jag vet inte vad som är fel, allt som är konstaterat hittills är att det finns inget i blodet som visar på ledgångsreumatism. Jag är jättestel i alla fingrar (främst på morgnarna), det gör ont att böja dem och jag har sämre greppstyrka än normalt. Att diska killens gjutjärnspanna går knappt, jag kan inte manövrera den med en hand. Det har sakta men säkert blivit värre sen i somras och jag sökte hjälp hos VC för några veckor sedan, så vi får se vad det utmynnar i.

Även om du är illamående och inte känner hunger måste du äta ordentligt, kroppen behöver energi för att kunna slåss mot eventuella baciller. Kan det vara någon vitamin- eller mineralbrist? D-vitamin är ju en populär syndabock nu för tiden.

KL
Å jag vill ha tentaresultatet nyss! Omtentan är om en vecka, jag vill ju veta nu om jag klarat den eller måste lägga det andra lite åt sidan och fokusera på matten igen!! Gah. Fast läraren hade varit sjuk så man kan ju förstå att det inte blev så mycket rättat då!

Fredagar är min nya hatdag. Kan man inte spola fram till i mars så kursen är slut och fredagar kan bli favorit dag igen? Vi ska läsa en Engelska kurs, 6hp på 20%, vi har alltså fredagar till engelska, och må-fre till kemi.
Men läraren är så dålig! Vi har inte en chans att förbereda oss, man kan inte ligga före, för det står så kryptiskt i schemat vad man ska göra. Våra lektioner är inte obligatoriska men han ger oss hur mycket uppgifter som helst som ska göras till fredagen därpå, men det finns ingen information om detta på kurshemsidan. Så missar man en lektion är man ju typ körd? Fattar inte hur det är tänkt. Och hur vet man vad som är obligatoriskt egentligen? Förutom att fråga läraren alltså, för det verkar inte fungera.
Nämda lärare vill att man mailar om man inte kan komma på lektionen. Men han har inte svarat på nått mail hittintills, varken på frågor, eller på mail av de som inte kunde komma. Suck.

Så, nu fick jag gnälla av mig lite. Tänker skita i det där idag och ha helg för jag är såååå trött.

Det låter verkligen trist! När lederna krånglar på det där viset vet man ju inte alls vad man ska göra, samt oron att det ska vara någon mer allvarlig sjukdom i bakhuvudet... Hoppas du får svar och hjälp snart med det!

Jo jag äter, men tycks bli hungrig ganska snabbt igen men då blir jag snarare illamående istället. Hoppas dock det börjar gå över nu, har ätit duktigt idag iaf. :D Tycker inte man borde få D-vitaminbrist om man är ute dagtid såhär års men det kanske blir så ändå? Är ju denna vecka som varit katastrofal, var på gymmet i tisdags och sedan dess har jag varit heldöd. Inte okej!

zassoo: Hehe, vår förra lärare var också sådär virrig. Han pratar dålig svenska men envisas med att prata svenska för att lära sig. Man tror då att det är enklare att reda ut frågetecken på hans modersmål, engelska. Men tyvärr. ;) Förvirrade personer är alltid förvirrade personer.

Och denna person har svenska som modersmål men kan inte uttrycka sig för det :rofl:

Men som sagt, en förvirrad människa :p

WIHOO! nu har vi fått resultatet och förhoppningsvis kom jag ihåg rätt kod... 0,5p från en 5a!! :banana:

WIHOO! nu har vi fått resultatet och förhoppningsvis kom jag ihåg rätt kod... 0,5p från en 5a!! :banana:

Yay! Grattis! :laugh:

KL

Idag och igår har jag varit en jätte, jättedålig student och inte öppnat en enda skolbok...:angel: Har förvisso varit på föreläsningar samt jobbat på lite grupparbeten, men mina individuella studier har det inte blivit så mycket med utan jobb, fest och sömn har fått gå före. Har egentligen jättedåligt samvete, men känner att jag ändå förtjänar det då de senaste 10 dagarna har varit plugg från morgon till kväll typ. Tänkte ge mig ledigt imorgon också (och jag vägrar låta mitt dåliga samvete förstöra det) och så blir det nya friska på söndag! :bump:

Läser min sista termin på lärarprogrammet, försöker fixa det där med examensarbete men jag vet inte vad jag ska skriva så det går inte jätte mycket framåt. Några andra har skrivit ca 10 sidor bakgrund - jag har skrivit en sida totalt typ.. Hade ju hjälpt om jag haft någon att skriva det med, men han hoppade av. :crazy:

Kl

Mycket att plugga. Två grupprojekt, en inlämning samt ett till test... Morgondagens problem!

Det brukar vara lite antingen eller på SLUs lärare verkar det som... Antingen är de sjukt strukturerade, eller så är det ingen struktur alls... :p

Så tycker jag också att det är. Ibland försöker de dock vara strukturerade men på någon vänster funkar det inte i alla fall. Upplever det oftast som att mikrobiologerna och mattematikerna/statistikerna är de som har mest struktur.

*kl*

Måste ju få visa min nya studiehörna som vi ordnat hemma hos halv-sambon. :love: Nu är det slut på att sitta vid soffbordet som varken inbjuder till ergonomi eller ordning.

Lägg särskilt märke till den gröna bordsskivan. :D Den passar inte in så bra här egentligen men jag tycker det är lite kul med färg och under löfte att den INTE följer med till nya lägenheten så gick halv-sambon med på det. :p Då vi kommer vara sambos (på riktigt, inte bara till hälften) i den här lägenheten i runt två år kändes det lätt värt det!

665380_169690946505927_1445103634_o.jpg

Så jäkla gött! Och snyggt med grönt! Jag flyttade nyligen lite på mitt "matbord" så jag faktiskt kan sitta där och inte bara lämpa grejer på det... :p Gjorde det mest för att slippa se sladdarna till laptopen hela tiden, nu är allt mer samlat men jag kan fortfarande ta med datorn till soffan (batteriet är kasst så den måste vara inkopplad jämt). Av detta fick jag även en plugghörna :idea: Har ju bara bott här i två år... så tja... det kanske var på tiden. ;)

Den mest strukturerade jag haft är veterinär men som inte jobbar som praktiserande veterinär utan jobbar med forskning och undervisning på HMH. Han är bäst! :love: Tätt följd av en ren etolog faktiskt.

Den gemensamma nämnaren är att de bägge är ruskigt skärpta på statistik. :eek: :D

Skönt med plugghörna!

Jag köpte en ny stol (ser ut som en likadan som ni har ;) ) till hemhemmet så jag kunde sitta ordentligt och jobba (föräldrarna hade inte brytt sig om att köpa en vettig stol när de flyttade till det här huset, utan har haft en trästol bara :p ). I min egna lägenhet går det inte att få plats med något vettigt... Finns ett barbord/bänk som är inbyggt men höga stolar är sällan bekväma.. Och då finns bara soffbord kvar... Men det får duga och så får jag åka till skolan också helt enkelt. :)

När jag skulle köpa stolen blev jag sugen på att köpa en färgglad en, just för att bli lite glad när man ska plugga. :D

*KL*

Någon som har bra tips på hur man pluggar effektivt ? Lr hur gör ni när ni pluggar ? :)

Sen jag började på universitetet i höstas (läser till högskoleingenjör) känns det som att jag blivit så himla oeffektiv när jag pluggar :S
Kan sitta flera timmar och lösa typ 2 matte uppgifter...

Är framförallt matten som känns för j*vlig rent ut sagt! Kuggade första matte tentan, första gången jag kuggar nånting, så det har väl tagit ganska mkt på mitt självförtroende!

Åh, det är jobbigt när man får en törn sådär! Jag pluggar olika beroende på ämnet osv. I matte är det ju helt enkelt att sätta sig och räkna. Börja med något lite lättare kanske så du får ett bra flow? Det tycker jag är viktigt med matte, att det flyter på lite och att inte precis allt är skitsvårt... Har själv svårt för det så det funkar bäst för mig!

Behöver själv lite hjälp nu. Läser om miljöbalken och jag har aldrig tolkat lagtext förut. Innebär detta att man gärna beviljar turistverksamhet, eller att man försöker förhindra den?
"Inom följande områden skall turismens och friluftslivets, främst det rörliga friluftslivets, intressen särskilt beaktas vid bedömningen av tillåtligheten av exploateringsföretag eller andra ingrepp i miljön:" sen kommer det ett gäng olika områden i sverige, t.ex. kuststräckor.

Fick för övrigt boken till nästa del i kursen idag; Hållbar utveckling och ekonomi inom planetens gränser. Känns kul! :laugh: Kapitlen känns intressanta (förutom bakgrunden till dagens ekonomi, snark...) och ungefär som en bok jag hade velat läsa ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka