Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Störigt!

Zassoo: Grattis! Men vad fort ni får tillbaka era tentor, det är väl inte länge sen du gjorde den?

KL

Jag går just nu på mina föreläsningar och det är allt typ. Väntar på ett tentaresultat (skrevs för en månad sen, har inte börjat rättas än :grin:) och ex-jobbet, igen. Men, nu är det bara en månad kvar som student :D

Vad roligt! :) Av någon anledning är det flera föreläsare som tror att vi redan har läst den kursen trots att vi bara går första året :confused:

Hoppas det går bra på tentan! :)

Haha, låter lite typiskt husdjurslärarna. De har ingen bra koll alls på vad man har läst och inte läst.
Tack :)

Tack! Vi gjorde den i fredags, i tisdags kom en lista på alla som var godkända och dagen efter fick man hämta dem. Det var en liten tenta, 8 matteuppgifter och 2 statistik. Nästa onsdag är omtentan så hon ville nog vara snabb att rätta :)

Vilken lyx ändå! Skönt att få veta så fort! Vi får alltid gå minst tre veckor känns det som, fast de har max tre veckor på sig :p

Ja jätteskönt! Hatar när det tar lång tid att få tillbaka tentor. Jag vill liksom veta på en gång :p

KL

bleurgh! sjukt dalig plugg motivation idag! sparka mig i andan ar ni snalla :D

behover lasa 10 artiklar till imorgon, kolla pa labben till matlab ikvall och egentligen fortsatta fylla i en PhD ansokan.....

Jag är så FÖRBANNAD just nu!! Den nya kursen är så fruktansvärt uselt organiserad så man blir mörkrädd. Ämnet är superintressant (etologi) men kursledaren är så förvirrad och ostrukturerad att man blir vansinnig.

Vi får ingen information, och om vi får det är det alltid något fel. Hon vet inte ens hur hennes egna övningar fungerar, och lämnar ut papper med instruktioner som hon inte ens läst själv. En massa tid går år till att kopiera rätt papper, hitta videoband osv. Det känns inte som att vår tid respekteras, jag har viktigare saker för mig än att sitta där och få en massa trams!

Ursäkta, jag måste bara få klaga ur mig lite... Just nu funderar jag mest på vem man kan vända sig till för att klaga.

later lite skit.

Pluggar du har i Uppsala? (UU sa kan du klaga till IBG tror jag eller till kurs representant. Tyvarr hjalper ju klagomal sallan for dig som student men kan ju hjalpa framtida studenter) Pa andra univeristet har vi haft program representanter som tar hand om klagomal och framfor dem :)

(tillagg: nastan klar med PhD ansokan, har bara en sektion kvar dar jag ska summera mina utbildningar :S)

Här har vi ämnesråd som jag sitter med i, de hålls efter varje avslutad terminhalva. Underlaget till mötet är kursutvärderingarna och vi studenter kan bidra med sånt vi pratar med de andra om, som sedan inte hamnar på utvärderingen (allt är anonymt såklart utom när jag säger "jag tycker.."). Annars som du säger svårt att påverka pågående kurser, men det kan gå också genom att framföra sin kritik till kursledaren. Kanske.

KL

Jag är så sjukt trött... det går ju inte riktigt i längden. Vet inte varför men den här veckan är hemsk. Gick upp vid nio, var i stan en sväng vid lunch, sov nästan två timmar när jag kom hem för att orka med fyra timmars jobb ikväll. Det vore ju bra att orka läsa lite kurslitteratur också... Var pepp i början på veckan men levde på ångorna redan då, nu orkar jag inte peppa upp mig alls. Bara att jobba och göra mig redo för en heldag imorn med miljöbalken i skolan...

Du har min fulla trötthetssympati, jag är också trött som ett as. Dock kanske min trötthet har en medicinsk anledning, blev återkallad till vårdcentralen för ytterligare provtagning då de i jakt på vad som är fel på mina händer hittade dåliga blodvärden. Nu ska de bara ta reda på vad som orsakar värdena och sedan ska jag förhoppningsvis bli lite piggare.

Vad gäller skolan så producerar jag något sorts material men det är fortfarande så jävla ostrukturerat och jag ser inte målet. På ett sätt är det bra att jag inte ser målet då jag inte ska låsa mig vid en viss lösning innan jag har all argumentation klar. Känns skönt att PM:et ska lämnas in om två veckor; det är lagom med tid för att hinna få ihop ett bra jobb (för så pass långt har jag kommit) men det är så pass kort tid att jag inte kan börja gräva ner mig i hur mycket material som helst.

Det brukar vara lite antingen eller på SLUs lärare verkar det som... Antingen är de sjukt strukturerade, eller så är det ingen struktur alls... :p

Jag började i måndags på en 5hp:are på Ultuna, men med en Skarabaserad lärare som jag sen innan vet är lite hej och hå med organisationen eftersom jag haft henne i många kurser förut... Ja jo på tisdag ska vi ha seminarie, och i tisdags skulle artiklarna lagts upp... Men de är fortfarande inte uppe... Det positiva med henne är dock att hon är flexibel, så jag och 3 kursare kunde lösa lite saker i kursen väldigt bra för oss så att vi slipper en massa stress! :bow:

Välkommen till etologikursen! Den var rörig och jag kommer bara ihåg att kusboken var orange. :angel:

Kl

Tenta imorgon, förstår fortfarande inte vad kovarians är och tentapanik börjar infinna sig. Men jag kan alla räkneuppgifter och hoppas att inte en enda teorifråga kommer imorgon.

KL

Tack alla som gratulerat mig till tentaresultatet - vad fina ni är! :love:

Fick dessutom reda på att alla hade klarat den muntliga tentamen som vi hade, vilket känns superbt. Min uppgift just nu är att läsa ett verk av samt skriva en källtextanalys på Sigmund Freud. Hoppas han inte flippar för mycket i verket bara, det är inte en redovisning om sex jag ville hålla. :o

Tack :p Vi har en ny kursbok... På engelska. Jag antar att du hade samma lärare som vi, då vet du vad jag menar. ;)

Synd om oss! Vad är det med dina händer? Jag vet inte varför jag mår dåligt, har mått skräp idag för att jag mår illa också. Tycks vara pga hunger men då har jag bara känt illamående och ingen hunger alls. På den där nivån att jag känner mig skakis, yr, lite förvirrad, samtidigt som jag är trött.

Men jag hade en fin kväll på jobbet. :) Känns bättre nu när jag kommit hem och ätit lite, men det bränner i ögonen av trötthet vilket känns orimligt då jag totalt bara har varit vaken i 11 h nu...

zassoo: Vi har våra första böcker på svenska nu. :D Vilket beror på att jag läser på en samhällsvetenskaplig fakultet nu. Förra kursen inom biologi var svensk, skriven av en svensk - på engelska. Det kändes faktiskt konstigt i början med svenska nu, men jag är väldigt glad att läsa om miljöbalken på svenska! Och jag måste säga att det är intressant!

Senast ändrad:

Kan tänka mig att det är skönt :D
Jag har egentligen ingenting emot att boken är på engelska, men man lär ju inte kunna få någon hjälp av kursledaren med boken med tanke på att hon knappt kan uttrycka sig på svenska :p Hon har till och med en assistent som hjälper henne med allt som har med datorer att göra, även kopiering av papper...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka