Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men Örk(!) vad jag hatar grupparbeten! Alltid hamnar man med någon seg människa som bara försöker bortförklara sig varför den inte gjort det lilla denne blivit tilldelad
Känns som om det är en normal grej (?) att i tid betyder den tidspunkt men kommit överens om i gruppen om att man ska vara klar och inte sista inlämningsdag. När man inte känner människan så vågar man ju inte lite på att denne skriver något öht el inte kopierar från baksidan av ett cornflakespaket och då vill man ju inte få reda på det precis vid inlämning
Hur kan man liksom producera en halv sida (enligt uppgift, jag tror antalet sidor är noll...) på 1 månad. Vi andra hade liksom dessutom minst dubbelt så många sidor att producera. Drabbar ju oss andra då människan inte kan/kommer att hjälpa till med hopsättning av rapport eller skrivning av diskussion mm. Känns som om man får vara glad om det nu kommer en 4s text innan nyår
Behövde bara skriva av min irritation lite så att jag inte skriver något dumt till personen i fråga![]()
Ska ändå gå i samma klass en termin till (men tänker fasiken aldrig göra något till grupparbete med människan!)
Braaaaa!!!kl
Alltså, jag skäms nästan lite över hur bra fysiologitentan kändes idag...För jag har egentligen inte speciellt bra koll, men hade sjuuuk bonnatur med frågorna
Jag har inte läst överhuvdtaget i boken, förutom det nödvändiga för att svara på instuderingsfrågorna.
Det enda jag har gjort är att gå på alla föreläsningar, vara hyfsat vaken, sitta med på gruppövningarna och svara på de instuderingsfrågor som jag hann med.
Den enda tid utanför schemalagt (enligt kursplanen ska man lägga 120 timmar) som jag har lagt på denna kursen är igår när jag typ började gå igenom instuderingsfrågorna från början och skriva av mina svar, och leta upp svar till några som jag hoppat över, och sedan samma sak idag mellan typ 7 och 12 (tills jag skulle köra iväg till tentan alltså). Näst sista avsnittet hann jag bara med att svara på två av frågorna, och sista avsnittet hann jag inte ens börja med.
Jag ska inte säga att jag fått högsta betyg på tentan, det finns säkert en del saker jag missat, men jag är iaf säker på att jag klarat godkänt och jag tror nästan det kan bli en 4 också...![]()
KL
Usch, alla tentor som ska göras i januari ger mig ångest. Pluggar arslet av mig men känns som det inte är tillräckligt. Igår satt jag väl 8 timmar eller något, blev nästan 40 handskrivna sidor. Vi kan väl säga handen värkte en del
Idag har det bara blivit 3-4 h... cirka 16 sidor skrivna...När ska detta ta slut..![]()
Ni andra, hur pluggar ni bäst. Jag har min bästa tid 7.30-14 ungefär..vardag som helg. Så fort mörkret kommer utanför fönstret är det kört. Som nu.
*kl*
Hoppar in i tråden! Läser till Arbetsterapeut i Norrköping (LiU), första terminen! Överlevt en tenta och har min andra 7/1, med andra ord tentaplugg för fullt. Utöver förbättringsarbete, aktivitetsredovisning och diskussionsseminarieLäser PBL så det är lite annorlunda mot vad man tidigare är van vid! Längtar till 10/1 då kursen är slut och jag äntligen är ledig i nästan två veckor
Man är ju förfasen aldrig ledig även om man inte är schemalagd, alltid något att göra!
Pluggar bäst mellan 19-23, lite ovanligt jämfört med många andra har jag märkt.. Men jag vill använda dagsljuset till hästarna och pluggar bäst när jag vet att allt annat är gjort![]()
Spenderar max 6 timmar per dag med böckerna, mer information finns det inte plats till på en och samma gång! Tänk på att ta pauser också - det finns ju vetenskap som säger att vi kan ta in saker och lära oss aktivt i max 40 minuter innan vi måste pausa och göra något helt annat i 5-10 minuter, och det stämmer verkligen in på mig!
Jomen precis, och det känns lite lättare att sätta sig med böckerna också när man vet att man får ta en paus och göra något annat - om än bara för 5 minuter - efter 40 minuter!