Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

fast det som ar ultimat bra med mendeley ar ju att man kan dela en artikel folder med andra personer, typ for grupprojekt eller forsknings projekt. Darmed ser personer vart man fatt information far etc.

macs pdf program har jag aldrig anvant till att halla ordning pa mina artiklar :D

Jo absolut! Använder heller inte pdf programmet till att hålla koll på artiklar till en större uppgift. Men om man bara har en enkel artikel till någon föreläsning eller liknande som inte skal ingå som en referens någonstans använder jag hellre det eftersom det blir så mycket snyggare än i mendely! ;)

HEL 1 är verkligen en skum och konstig kurs. Men bara bita ihop ;).
Jag läste den för 1 år sen på Liu.

KL

Urrrh :crazy: Drömde "mardröm", vi fick tillbaka resultatet på senaste tentan och det stod ett klart och tydligt "U". Blev helt chockad och ledsen, tittade flera gånger för att försäkra mig om att jag sett rätt (även fast det är vad jag trott, så önskar man ju alltid). Alla i klassen hade fått VG och jag fick U, väldigt realistiskt :angel: Vaknade upp och var lite ledsen och uppgiven.

Vi ska få tillbaka resultatet idag eller imorgon så det är väl därför jag hade drömmen. Åh jag vill bara klara tentan!! Men jag är inställd på ett U och försöker visualisera det framför mig för att inte bli alltför chockad/besviken sedan... Men precis som i drömmen lär jag bli besviken ändå. Urk.

Du får göra som jag har gjort. Jag tror jag har nämt det tidigare i tråden. Gör en egen tavla med kom-ihåg-ord. Saker som du helt enkelt ska läsa när dumma tankar kommer in i bilden. :)

Prestationsprincessa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/koppla-av-prestationsprinsessa---du-duger

Ja, jag tycker bara det känns så knasigt med en tavla med kom-ihåg-ord :o Känns inte riktigt jag att göra så. Kan ju lika gärna tänka dem eller säga dem högt för mig själv tänker jag. Även om jag tror tavla säkert är toppen för vissa.

Tror artikeln har en del poänger, kände igen mig i en dl (värde-prestation och hur det i sig utgör en falsk självkänsla... har läst om det förut). Tycker det är intressant, jag är så pass medveten om det idag men blir ändå helt överlycklig om t.ex. sambon fått mycket bekräftelse från hans arbete, då känner jag mig så STOLT och glad för hans skull! Men varför? :confused: Han är ju lika duktig ändå, det vet jag ju... Och för honom - visst, han tycker det är lite kul med beröm, men han har samma syn på sin själv som innan. Gud, måste sluta med detta innan barnen kommer så jag inte framgångsberömmer dem för mycket :D

Ja, jag tycker bara det känns så knasigt med en tavla med kom-ihåg-ord :o Känns inte riktigt jag att göra så. Kan ju lika gärna tänka dem eller säga dem högt för mig själv tänker jag. Även om jag tror tavla säkert är toppen för vissa.

Tror artikeln har en del poänger, kände igen mig i en dl (värde-prestation och hur det i sig utgör en falsk självkänsla... har läst om det förut). Tycker det är intressant, jag är så pass medveten om det idag men blir ändå helt överlycklig om t.ex. sambon fått mycket bekräftelse från hans arbete, då känner jag mig så STOLT och glad för hans skull! Men varför? :confused: Han är ju lika duktig ändå, det vet jag ju... Och för honom - visst, han tycker det är lite kul med beröm, men han har samma syn på sin själv som innan. Gud, måste sluta med detta innan barnen kommer så jag inte framgångsberömmer dem för mycket :D

Allt handlar ju om hur du själv får det att funka. :) Baktanken med min tavla är att när jag hamnar i träsket är det svårt att tänka de där bra orden. En tavla (en bit papper på väggen, inget märkvärdigt) gör att jag ser orden o lättare minns dem.

Vad är det för fel o bli STOLT över sin sambo o hans framgångar på jobbet? :confused: Jag blir stolt över min sambo när något positivt på jobbet händer.

Precis, på LiU, arbetsterapeutprogrammet :) Vad läser du?

HEL är hälsa, etik, lärande. Vi hade ett seminarium för varje del, basgruppsträffar utöver det och lite småuppgifter. Vi lär oss PBL kort sagt, en introduktion! Men det beror helt på vad man får för basgruppshandledare, vi hade en som aldrig haft HEL förut så hon var smått virrig och visste mindre än oss :D

Jag har precis börjat Läk på HU.
Det som är roligt med HEL är ju i vilket fall att man får lära känna folk från andra linjer och lära sig mer om deras roll inom vården :)

Vad är det för fel o bli STOLT över sin sambo o hans framgångar på jobbet? :confused: Jag blir stolt över min sambo när något positivt på jobbet händer.

Uttryckte mig nog lite vagt. Vad jag menar är att jag lägger sån TYNGD vid sådana bekräftelser. Klart man glädjs åt sådant men jag bryr mig nog för mycket om sådana yttre bekräftelser... Det stod till exempel i artikeln du länkande att man inte ska berömma just framgång allt för mycket (antar att de menar att man inte ska fokusera på att när man presterar = duktig). Errhhh väldigt luddigt här känner jag :p

Hälsa, Etik och Lärande.
Introduktionskurs till alla som läser till vårdyrken på Linköpings Universitet kan man säga :)

Ah, I see! Jag läser ju till psykolog vid Linköping och vi hade den inte, men psykolog är ju inte helt och hållet vårdrelaterat så det är nog därför :) Är det bara vid HU den går kanske? Kul med en till Linköpingsbo, verkar finnas flera :)

Ah, I see! Jag läser ju till psykolog vid Linköping och vi hade den inte, men psykolog är ju inte helt och hållet vårdrelaterat så det är nog därför :) Är det bara vid HU den går kanske? Kul med en till Linköpingsbo, verkar finnas flera :)

Det är bara utbildningarna vid HU det gäller, ja :)
Verkligen! Kul att många studenter trivs så bra i Lkpg.

Vad motiverande, ska sätta mig med första basgruppsuppgiften nu :p

Haha! Kursen går fort över och sen är du igång med allt det andra ;). Det är bara svårt att ibland förstå vad man ska ha det man läser till. Sen var inte min handledare så himla rolig heller så var nog därför det både var konstig och skum.

Men välkommen till HU, jag är sjuksköterskestudent på T3 :)

KL

Har nationella i Svenska B på måndag och måste få klart mitt PM för det muntliga idag. Men har totalt fastnat!! :eek:

Help? :o

Haha! Kursen går fort över och sen är du igång med allt det andra ;). Det är bara svårt att ibland förstå vad man ska ha det man läser till. Sen var inte min handledare så himla rolig heller så var nog därför det både var konstig och skum.

Men välkommen till HU, jag är sjuksköterskestudent på T3 :)

Tack för peppen :D
Behövs när jag nu sitter med en frågeställning jag inte hittar något svar på. Och frågeställningen har vi alltså själva formulerat :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31