Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

KL

Har nationella i Svenska B på måndag och måste få klart mitt PM för det muntliga idag. Men har totalt fastnat!! :eek:

Help? :o

Om du har skrivit själva talet är det ju inte jätteknepigt :D
Jag beskrev bara mitt tal och de bilder jag använt, samt källa på bilderna då.
Eller vad var frågan? :p

Jag har liksom knappt ens förstått uppgiften :angel:

Men har knepat ihop ett PM nu i alla fall, så hoppas att det blev bra :bump:

Nja, det är ju lite luddigt men tror inte att det är så höga krav just när det gäller PM:et ;)

KL

Dags att sätta sig ned med en inlämningsuppgift angående den muslimska världsbilden och dess påverkan på samhället. :D

Har ni något pluggande för er under helgen?

Ja, det blir väl så, har lite förberedelseuppgifter som ska vara gjorda innan lab på måndag, och en inlämningsuppgift som ska vara inne tisdag.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att plugga. :D

Vi fick en helt otroligt krånglig uppgift över helgen, och jag sitter mest här som ett stort frågetecken och skriver om muslimska tanketraditioner och sega ideologier .. Här satsas det bara på G. :rofl:

*KL*
Gissar att jag inte är den enda som funderat på att söka sommarkurser.
Nån som har koll på nån högskola med mycket distansutbildningar ? :)

KL

Tjoho, alla tentaresultat tillbaka och alla tentorna godkända med minst 15 % marginal! Detta har jag firat med att inte plugga så mycket på senaste (logiken flödar), men imorgon ska jag ta tag i mitt liv igen hade jag tänkt. Ska ändå bli rätt skönt att känna sig aktiv och "duktig" igen, och första stora uppgiften ska trots allt in om knappt 4 veckor... I dag är det för övrigt 4 månader kvar till sommarlovet! :bump:

Åh grattis! Får också besked om tentaresultat idag. Helt inställd på U, men om jag mot förmodan skulle klara mig har jag bestämt mig för att sluta obsessa så mycket för uppenbarligen går det ju ändå trots att det känns piss... :)

Vilket ämne vill du läsa? Linnéuniversitetet har mycket distans, jag läser där nu.

Och jag borde verkligen plugga och inte sitta här. Förra veckan jobbade jag, så då blev det inte mycket gjort. I morse insåg jag att jag har gjort 1 av 4 uppgifter som ska vara inlämnade idag :crazy: Nu måste jag få tummen ur och sätta igång! Har försökt flera gånger, men är inte riktigt säker på vad syftet med uppgiften är och kommer helt enkelt inte igång.
Istället knallar jag runt i köket, klappar katter, kokar te, diskar, skrubbar ugnen, pratar med blommorna, dansar till Van Morrison, sätter bulldegar och funderar på att skaffa nya gardiner.

Någon, ge mig en rejäl örfil och en spark i ändan!

Jag kugga tentan.

Sjuk känsla. Det värsta är att jag kollade fel först och trodde jag klarat den. Hemskt!! Men jag är förvånansvärt lugn. Nya tag, omtenta nästa fredag.... Here we go!

Beklagar! Men jag är säker på att det går bättre för dig på omtentan. Försök behålla lugnet bara! :)

Jag kugga tentan.

Sjuk känsla. Det värsta är att jag kollade fel först och trodde jag klarat den. Hemskt!! Men jag är förvånansvärt lugn. Nya tag, omtenta nästa fredag.... Here we go!

Har just hört en klasskompis berätta att en lärare berättade att det är bra o kugga. Kunskapen sitter bättre om man har kuggat första tentan. ;)

kl

Just nu känner jag för att slå söder nått eller bara lägga mig och gråta. Fattar ingenting av vad jag läser och jag känner mig lagom korkad....

Go natt........

Andas :). Försök dela upp informationen i mindre bitar och skaffa dig en överblick över varje del, så kanske det fastnar :)?

kl.
De nästa två dagarna ska jag skriva om "Methacrylic acid, 2,3-epoxypropyl ester, copolymer with acrylic and/or methacrylic acid alkyl (C1-C4) esters" i plast som används till matförpackningar :crazy:.

Vad jag läser till? Veterinär :grin:. Känns ju väldigt relevant... Ge mig den mikrobiologiska delen av kursen, nu!

Men jag är inte bitter.

+Moinmaker. Tack för omtanken ! Verkar dock inte vara som jag trodde - ingen i klassen har fått resultatet ännu så mitt avsaknande av resultat innebär inte Underkänt utan bara att vår examination är försenad med rättningen av tentorna. Suck!! Berg-och-dalbana idag alltså. Får se om resultatet kommer upp under dagen, orka att få en smäll igen när jag nu fått lite hopp igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka