Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Ta ett steg utanför din bubbla och tänk på att studierna inte är allt. :) Så brukar jag göra oavsett vad det gäller. Livet består av många delar, fokusera på något lite mer positivt istället. :)

Ta ett steg utanför din bubbla och tänk på att studierna inte är allt. :) Så brukar jag göra oavsett vad det gäller. Livet består av många delar, fokusera på något lite mer positivt istället. :)

Ja :) Squie, du brukar svara klokt när jag är inne i mitt "plugget-är-allt"-mode :) Men jag vet hur svårt det är att tänka rationellt när man är inne i det...

KL
Är det någon som har tips på hur man ska lägga upp exjobb? Det går trögt att komma i gång. :( Är ju inte så många månader kvar.

KL
Är det någon som har tips på hur man ska lägga upp exjobb? Det går trögt att komma i gång. :( Är ju inte så många månader kvar.

En bok jag tycker verkar bra är "How to write a thesis" av Rowena Murray :). Har du ämne, problemformulering och allt sådant på plats?

En bok jag tycker verkar bra är "How to write a thesis" av Rowena Murray :). Har du ämne, problemformulering och allt sådant på plats?

Det enda jag har är en ide till ämne. Ska vara klar med syfte, mål och problemformulering om en månad. Men ett stort problem är att det är svårt att hitta information i ämnet. :(

Ska kolla om den boken finns här. Den fanns här.

kl

Inviger mitt splitternya Buke-konto med att hoppa in i den här tråden! För jag hoppas att även vi gymnasiebarn får vara med på ett hörn? ;) Jag går första året på natur och har redan hunnit dränka mig själv i labbrapporter, tentor och en dramatisering av Boston Tea Party. Satsar stenhårt på veterinär efter studenten, men får se vart livet leder mig! Nu taggar jag fysikplugg och desperate housewives innan läggdags! :D

Usch, förstår att det är jobbig period nu. Men jag tror att det är jätteviktigt att inte falla ner i negativa tankespiraler (men jag är själv likadan) för då går det per automatik dåligt. Känslor har stor inverkan på hur/vad men presterar. Du klarar detta! :)

Jag tvivlar start på om jag klarar det här. Det här har blivit övermäktigt. Det har hänt lite till under veckan som gjort att jag faller. O jag vet inte hur i hell jag ska klara mig ur det här. Jag vet inte.

I min värld så är det allt. Utan studier och utbildning är jag körd. Jag har inget att backa på utan det här är min väg ut.

Ja :) Squie, du brukar svara klokt när jag är inne i mitt "plugget-är-allt"-mode :) Men jag vet hur svårt det är att tänka rationellt när man är inne i det...

Jo.en Squie i balans brukar vara klok. En Squie i icke existerande balans är rätt...hm... tja...sådär.

+ Hagel

Tack så mycket, båda två! Nu har jag en superrolig uppgift att jobba med som är inspirerande. Så mycket bättre än det är just nu blir det nog inte. :love:

Jag tvivlar start på om jag klarar det här. Det här har blivit övermäktigt. Det har hänt lite till under veckan som gjort att jag faller. O jag vet inte hur i hell jag ska klara mig ur det här. Jag vet inte.

I min värld så är det allt. Utan studier och utbildning är jag körd. Jag har inget att backa på utan det här är min väg ut.

Jo.en Squie i balans brukar vara klok. En Squie i icke existerande balans är rätt...hm... tja...sådär.

Försök att bara andas och ta det lugnt här. Är det skolan du känner att du inte klarar just nu? Då får det vara så. Jag är övertygad om att det kommer perioder i livet, då det kanske händer mycket annat runt omkring, som gör att man faktiskt inte kan upprätthålla fokus på studierna. Men det handlar om en period av livet, inte för alltid.

Jag vet såklart inte just dina särskilda omständigheter, men kanske är det så att du måste försöka se på det ur ett större perspektiv. Om det sker saker i privatlivet som medför att studierna blir lidande, så finns det inte så mycket mer att göra än att acceptera det faktumet. Men det betyder inte att du inte kommer tillbaka, senare, när du samlat dina krafter.

Det går inte att prestera på topp jämt. En kuggad tenta avgör inte din framtid, inte två eller tre stycken heller för den delen.

Hej hopp! Jag var på ett sånt där möte med min handledare idag som fick mig att känna mig sjukt korkad. :D Han är helt fantastisk och rolig och jag känner mig inte dålig, och det jag presterat hittills på uppsatsen är bra. Ska bara tweakas lite.

Men nu ska vi (jag) sätta igång med statistiken och Goddag Yxskaft. Fy fan vad haj han är på Excel och statistik! Jag satt mest som ett frågetecken och tyckte han kunde göra diagrammen åt mig... :p Vi tittade på datan tillsammans så han kan hjälpa mig med vilken väg jag ska gå, så nu har jag massor med tänkbara saker jag ska skriva om.
Ska jobba ikväll men sen ska jag nog sitta resten av veckan och slita mitt hår tillsammans med Excel. :devil: Just hur man får ut datan och sorterar den; att göra ett diagram är ju inte svårt. Men att få ut relevanta data och titta på dem på rätt sätt. Måste också gå igenom all data och räta ut några frågetecken som finns.

Men är väldans peppig just nu! Mest för att;
1) det finns nästan ingen forskning alls på nedströms passager för ål vid vattenkraftverk (men tillräckligt för att jag ska hitta okej källor)
2) det finns ingen forskning alls kring om ålen är flexibel (vilket alltså är det vi testat) eller måste ha en specifik lösning just för sig.

Så det känns rätt ball att få presenterat nånting helt ostuderat. :D
Och ja, man blir alltid lite high on life efter att ha träffat min handledare, tror han injicerar Red Bull och lyckopiller när ingen ser.

Kl

Var ett tag sedan jag skrev här. Men har fått resultatet för två av fem tentor! Godkänd på båda och fick ganska bra betyg :)
Nu hoppas jag bara att jag är godkänd på resterande, för det kändes som de gick betydligt bättre än de två första tentorna!

Hur går det för alla? :) Och hur går det för dig, Squie?

Ja, hur går det Squie :)?

Här knallar det och går. Lär mig mest om plast och laktritspastiller, men nuvarande uppgift handlar åtminstone liiiite om djur (kvicksilver i fisk) ;). Konstig, svår och tråkig kurs! Men hoppas att kunna göra en alternativ lösning andra halvan av terminen och göra något slags projekt på djurvälfärd hos svin eller mjölkkor, så ser fram emot det istället :).

KL

Haha, helt otroligt egentligen att vissa i den här tråden sitter och läser om kvicksilver i fisk samt ålarnas flexibilitet, medan en annan sitter och analyserar statistik från olika företag och läser på om hur man bäst utformar en logga med en bra tagline. Så olika vi är, och så mycket olika ämnen det finns att rikta in sig på! Lite rolig men svindlande tanke tycker jag :)

Det går ganska så bra, väntar på att få igen två uppgifter. :p

Nu har vi Latinamerikas idéhistoria och på tisdag blir det ett källtextseminarium, bland annat med Castros "Historien skall frikänna mig".

Jag som verkligen avskyr kommunism från hårtopp till tå kommer få kämpa hårt för att låta professionell och bita ihop, och försöka vara lite objektiv. Giv mig styrka. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka