Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Och igår fick jag veta att jag klarade tentan jag var orolig för också! Det var verkligen på håret men godkänd är jag så vad spelar det för roll! Överlycklig, det är de två svåraste kurserna vi läst hittintills och jag klarade båda på första försöket! Sjukt stolt. :banana:

Gjorde omtenta på engelskan i fredags också. Hade pluggat mer än förra gången men likförbannat så gick det nog åt h-vete. Läraren hade dessutom tagit bort allt material vi hade i kursen och vi har ingen bok. Bara haft materialet från lektionerna. Oschysst. Menmen, hoppas det går vägen men förmodligen blir det en omtenta till. jag är sååå dålig på engelska. Någon som har tips på någon bra sida med övningar? :)

Förresten, en tentafråga var att man skulle skriva var fjärde dag på två olika sätt på engelska. Vilka två sätt finns? :angel: Jag kom bara på ett..

*kl*

Jag såg just att jag äntligen bedöms som "behörig" på de högskolekurser jag sökt till sommaren, jag blir så GLAD! Detta betyder att jag förmodligen kommer anses behörig till höstens sökta program - woho! :D

(Jag är alltså en av dem som "gått en annan väg" och söker på reell kompetens/högskoleprovet och det har varit en nervös väntan att få detta besked)

Nu gäller det bara att hålla ut denna sista komvuxtermin och avsluta de pågående kurserna snyggt ;)

*kl*

Jag såg just att jag äntligen bedöms som "behörig" på de högskolekurser jag sökt till sommaren, jag blir så GLAD! Detta betyder att jag förmodligen kommer anses behörig till höstens sökta program - woho! :D

(Jag är alltså en av dem som "gått en annan väg" och söker på reell kompetens/högskoleprovet och det har varit en nervös väntan att få detta besked)

Nu gäller det bara att hålla ut denna sista komvuxtermin och avsluta de pågående kurserna snyggt ;)

Visst är det en pärs att bara vänta och se om man ens är behörig? Grattis!!

//Jenny - som också gick en annan väg.

Nä, tyvärr får man inte det.. Man får vänta till nästa gång kursen går och göra uppgifterna då. Sist jag hoppade över uppgifter med tanke att jag kunde göra det nästa år ställdes kursen in och har inte gått igen sen dess :mad:

Jag tror jag får försöka klona mig så jag kan vara på alla ställen + på jobbet samtidigt.. Vette tusan hur jag ska få det att gå ihop annars :crazy:

min dator gick sonder igar :(

fargpaletten star bara och snurrar i typ 20min oberoende av vad man trycker pa :crazy: (min huskamrat har dopt den snurrande fargpaletten till "the weel of death".....bara lite passande)

forsakringen galler i 93 dagar till, sa den kraschar ju i ratt tid. Men jag ska i falt den 29:e + har intervju for ett hogprofil internship nasta vecka dar rollen ar beroende av fungerande maskiner. Sa ny dator till en otroligt dyr peng har blivit bestalld. Forhoppningsvis kan den nuvarande lagas sa maken kan ha den till sitt jobb.

Har lyckats komma in i den efter lite tips fran supporten och sitter och drar av filer till externa (senaste back upen var en manad sedan, korkat av mig :banghead:). Tar val ungefar en 20-30min allra minst att fa den att gora nagonting sa det tar ju ett tag.....

just nu kanns det som att nagon har kapat av mitt ena ben, och att jag ar skit dalig pa att anvanda mina kryckor!

Urrk. Datorkrascher är aldrig roliga och kommer alltid när det är som minst lägligt liksom. :( hoppas du lyckas rädda det du behöver iaf!

ja det är lite surt, fast den har ju börjat bli gammal den med. Fick av alla filer i alla fall. Har tagit bort precis allt på den och nu funkar det att få den att göra lite saker, nu tänker den bara i någon minut innan det händer något. Så minnet eller processorn har ju fått sig en ordentlig känga.

Har förhoppningsvis lyckats skjuta på intervjun till nästa vecka i alla fall :) och får låna grannens dator om jag inte får skype att funka ordentligt på skit datorerna som finns kvar i huset.

Fan vad surt med datorn! Min kommer inte leva länge till heller tror jag...

Mitt "klassrum" nu i dagarna. Igår strålande solsken, idag ganska fuktig värme och regn/ösregn.
164223_10151385847915163_805778394_n.jpg

602013_10151384302455163_547960027_n.jpg

kl

Nu är jag mer än redigt besviken och arg. Fick tillbaka en uppsats som jag skrev för några veckor sedan och verkligen lade ner min själ i. Jag har aldrig siktat så högt som jag gjorde med denna uppsats och lade ner massor med timmar och jobb på den på mer en ett sätt. Fick 9. Av 20. Allt under 9 är icke godkänt. Jag brukar skriva mellan 15 och 18 och förväntade mig minst 16-17 den är gången. Blev jätteledsen och pratade med läraren men hon står fast. Jag förstår inte feedbacken och det lilla jag förstår håller jag inte med om.

Ska be en tidigare lärare ta en titt på den och se vad han säger. Annars får jag ge upp om uppsatsen, men jag anser fortfarande att vi inte får tillräckligt med hänvisningar och redskap att skriva bra uppsatser. Man famlar i blindo och vet inte vad de vill ha (eller man tror ju att man vet tills man får 9 för nåt man själv tycker är värt minst 17).:(

+ TygerTyger
Ja jag får hoppas att vi får facit den här gången så jag kan uppdatera! Förra tentan fick vi inget facit på..gick knappt att utläsa vad man gjort fel på :(

KL

HJÄÄÄLP!
Har en uppgift som ska vara klar på måndag och får inga svar från lärarna (de säger bara att "det ska ni veta" ungefär..). Frågan jag fastnat på handlar om att formulera en underrättelse om ett fall, men jag har inte en aning om hur sånt ser ut. Eller vad man skriver. Eller någonting.. Gah!
Någon bra hemsida där man kan läsa om sånt? Får fan ingen hjälp alls från kursledningen.. :mad:

kl

Jaha, dagen innan tentan och här sitter jag och sista-minuten-pluggar. Som vanligt :p Jag känner mig alldeles för lugn med tanke på att det inte känns som att jag har koll. Men å andra sidan så brukar jag alltid kunna mer än vad jag tror. Vi får dessutom ha kursboken med oss så det borde inte vara någon fara att fixa godkänt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka