Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Sällar mig till "buuhuu"-skaran för tillfället... Idag vill jag kräkas lite på Arc Gis!

Jag får verkligen inte ihop det, jag kan inte ens börja. :p Dels får jag inte koordinatsystemen att fungera tillsammans. Jag tycker att jag byter (Inglorion, jag förstod inte alls instruktionerna du skrev ner :o Vilken version är det till?) men ändå fungerar de inte ihop sen på kartan... :arghh:

Sen så borde ena lagret vara möjligt att expandera så jag kan klicka på varje enskild position och se dess data. Det kan jag inte. Vad är det för värdelöst sätt att exportera data på? Ska jag titta på en klump av pluttar på kartan och konstatera att ja, där är de och that's it?

Mutter morr morr... Jag kan titta på min data i Google Earth men det är också väldigt värdelöst. Då kan jag se varje individuell position men jag kan inte göra nån direkt analys. Jag kan bara titta på dem en åt gången, så att följa en ål genom flera veckors pejlning blir ju en mardröm... Och det är över 50 ålar... :banghead:

(Ja, det värsta är ju att det till 99,9% är jag som är korkad och inte programmets fel)

I ljuset av det där känns det stundande (minst) fyra timmar långa rättegångsspelet som väntar mig i eftermiddag som en ganska lätt match. ;)

Jag är för upprörd för att ens bli lite avundsjuk. :p

Såhär går det när man försöker vara ambitiös. ;) Just nu litar jag på att min lärare kan hjälpa mig.
Lycka till på rättegångsspelet! Är det som teater, låtsas ni att det är en riktig rättegång? Hur bedöms ni? :)

Ja, det är i stort som en riktig rättegång (förutom att vi har en enväldsdomare :D). Hur vi bedöms är en bra fråga. :p Alla har ju olika roller men gemensamt för alla är att man måste vara väl förberedd, tydlig och vältalig. Prickar man de tre delarna ska det nog gå att få en bra poäng på momentet.

Jag har tenta imorgon :nailbiting: På Kvartärgeologi och Geomorfologi. :wtf:

Vi får se hur det går, känner mig ganska oförberedd för min katt gick bort häromveckan och allt har varit struligt.. :(

Lycka till idag Tassetass och Chili!

Det låter spännande och jätteläskigt. :D Får ni ha böcker och anteckningar att bläddra i eller måste ni kunna allt innantill?

Nu har jag pratat på telefon med läraren. Det kändes helt okej att jag redan gjort som han föreslog och det fungerade inte... :p Får se om han kommer fram till något bättre sätt att lösa det hela på! Känns skönt att vi har till 14 januari på oss med uppgiften så jag chillar nog lite och gör klart övningsuppgifterna istället. :)

De som blir förhörda måste kunna det mesta utantill, blir märkligt om ett vittne måste kolla i sina anteckningar om hur länge hon jobbat inom ett visst yrke, t.ex. Jag tillhör en av de som ska förhöra och vi får ha allt material med oss. :)

Senast ändrad:

Kl

Idag har jag dissikerat och det var SÅ häftigt!! Var lugn innan men man vet ju ändå aldrig hur man reagerar. Men det var inte ett dugg äckligt utan bara så himla fascinerande :) Det var heldjursdissektion så vi tog i stort sett ut allt :p

Jag sitter här och är alldeles lyrisk :D Vissa saker kan man inte lära sig i en bok helt enkelt, snacka om att få bättre förståelse!!

Kul! Glömmer aldrig första gången jag skulle dissikera "på riktigt" (en hel hund). Det var lite gränsöverskridande först, men kul och spännande!

Blää, sitter och försöker komma igång med statistiken för dagen men startsträckan är lång känns det som :(. Sitter som på nålar också, ansökningstiden har gått ut till två jobb jag har sökt och som jag tycker jag borde ha en rimlig chans att komma till intervju på :nailbiting:.

Åh vad roligt, dissektion är kul :D Vad fick ni för djur? Vi har följt evolutionen i våra dissektioner, från maneter till pigghaj. Däggdjur blev det inga för vår del!

Kl

Hoppar också in här. Har precis börjat läsa till röntgensjuksköterska.
Har aldrig gått på universitetet förut så det är mycket nya grejjer att lära sig!
Inte har man pluggat på flera år heller, sjukt ovant men spännande!

Mink! :) Nu kommer vi gå igenom de olika organsystemen ett i taget innan vi avslutar med en till heldjursdissektion på antingen gris eller get :)

KL

Rättad. Inte helt nöjd men jag fick bättre betyg denna gången iallafall. Måste börja på nästa uppgift i helgen, den ska vara klar den åttonde.

kl*

Jag pluggar lite jag med, läser svenska på distans och engelska på kvällskurs.
Nästa termin blir det fler kurser, vet inte än om jag är antagen dock men får väl veta det snart.

För övrigt undrar jag om det är någon här som studerat via Hermods? Det är där jag läser svenskan men är inte så vidare nöjd, deras system man skriver in uppgifter i är inget vidare bra uppbyggt.
Läste mycket om styckesindelning osv nu och hade lite olika uppgifter som skulle in. Skrev allt på datorn, var noga med styckesindelningen. Kopierar in i deras uppdrag, allt ser perfekt ut. Går inte att förhandsgranska. Skickar in och avslutar uppdraget bara för att se att alla text sitter ihop, är i princip oläsbar...
Tydligen måste man göra två blankslag mellan stycken för att få en tom rad. Lagom glad nu, mejlade min lärare om det iallafall och påpekade att de borde se över systemet. Kommer bli tvärsur om jag får dåligt betyg nu, har bara 2 uppdrag kvar av fyra. Första gick det inte att få högre än E på.

Ska ringa syon i kommunen imorgon och prata med henne.

Jag har läst en franskakurs via hermods, jag hade inte det problem du skriver om.
Tyckte dock att läraren var himla slapp och det var väldigt lätt för att bli godkänd.

Okej!
Får se om läraren svarar, mejlade igår men inget svar än. Uppgiften är inte rättad heller trots att det står att de ska rättas inom 48timmar. Skickade in i fredags.

Får se om jag får ett svar till imorgon. Tror nämligen nästa uppgift är ganska stor och vill gärna få den tiden jag ska ha på mig. Ringer syon med imorgon och pratar med henne om det.

Nu ska jag ta tag i lite engelska, ska skriva en logg till en bok som ska vara inne senast söndag men har inte kommit typ någonstans med den än :o Men förra gick bra så det ska nog lösa sig denna gång med ^^

kl
Jag är också buhu idag, har fyra-fem labbrapporter att rätta, egentligen så är alla utom en gjorda i grupp men en har slutat och den andra verkar inte ta tag i sin. Egentligen hade det bara varit två men nej, nu är det så jävla många att jag inte orkar. Det är verkligen skitsvårt att göra om någon annans arbete.
Dessutom så har jag nya labb nästa vecka och jag ligger efter med videorna då det har varit vabb sedan i igår och blir inte dagis förrns nästa måndag.

Om någon är bra på att räkna ut vattnets hårdhet, utbyte av järn och lite från en syra-bas labb får ni gärna hojta:p

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka