Bukefalos 28 år!

Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Okej! Är det bra där? :)

Hemtentan hade vi i Lärande och professionalisering, som var första kursen. Där hade vi tre examinerande seminarium, en gruppinlämningsuppgift och en hemtenta. Denna kurs (vårdandets grunder) har vi fyra examinerande seminarium, en praktisk examina, en gruppredovisning och en salstenta :)
 
Sv: Vi Som Pluggar

Jodå det tycker jag allt!
Vi har läst anatomi och fysiologi I & II, 7,5 p x 2 hittills, båda med salstenta på slutet.
Imorgon börjar vi "Vetenskapsteoretiska och idéhistoriska grunder för vårdandet" som är mer så som den kurs du läst innan, med seminarium och hemtenta. Ska bli skönt med lite annat nu, är fullkomligt slutkörd efter de två tidigare kurserna. ;)
 
Sv: Vi Som Pluggar

KL

Puttar upp tråden lite :)

Jag blev godkänd på min biokemimunta.... Jag har ingen aning om hur det gick till, pga bl.a. lägenhetsköp i helgen (och den som vanligt helt värdelösa planeringen :p) blev det i princip bara plugg samma dag som muntan :o

Nåja, vi har skriftlig tenta på samma sak i januari, och då har jag förhoppningsvis skärpt till mig och kan precis allt så jag inte behöver ha dåligt samvete ;)

Tors-fre har jag två förhör/tentor i histologi, hoppas på att klara dem också för då är histologiavsnittet avklarat sen! :)
 
Sv: Vi Som Pluggar

Jag knapplånar också med lite resultat! :)

Kuggade min första tenta, och det känns jävligt jobbigt. Jag vet att nästan alla kuggar någon tenta, men vafan, jag tycker skolan är jobbig som den är. Och det är först när man har omtentor som den blir jobbig på riktigt! :(

Den jag kuggade var dessutom den jag pluggat mest inför, ca 5 dagar, medan de som jag klarade hade jag pluggat i 2, 1 respektive en halv eftermiddag inför. Fasiken vad det kan skilja i svårighetsgrad :o

Dessutom tyckte jag den kuggade tentan kändes bäst efteråt. 70% kuggade tentan, och jag är sååå bitter på läraren. Om 70% på den tuffaste ingenjörsutbildningen kuggar tentan, då är något väldigt fel. Och felet ligger förmodligen inte hos 70% av eleverna.. :meh: :(
 
Sv: Vi Som Pluggar

Jobbigt! Omtentor är verkligen drygt. Kuggade min första i våras och då var det samma situation som för dig; över 70 % kuggade. Hoppas du fixar omtentan :)
 
Sv: Vi Som Pluggar

Tack!

Jag tycker egentligen att det är ganska kul :) Det kan vara lite svårt att skilja olika vävnader och celler från varandra ibland (allt är rosa ;)) men med lite fantasi går det bra.

Om det är samma lärare (EH) så får du förbereda dig på att hennes humor är torrare än man någonsin trodde var möjligt :p
 
Sv: Vi Som Pluggar

Dessutom tyckte jag den kuggade tentan kändes bäst efteråt. 70% kuggade tentan, och jag är sååå bitter på läraren. Om 70% på den tuffaste ingenjörsutbildningen kuggar tentan, då är något väldigt fel. Och felet ligger förmodligen inte hos 70% av eleverna.. :meh: :(

Oj hjälp! Ja det är absolut något fel om 70% kuggar tentan. SÅ många kan inte ha misslyckats med att tillgodogöra sig informationen.

Theodor: Grattis :)
 
Sv: Vi Som Pluggar

kl
Var en riktig bitch idag och mejlade labbläraren att folk diskar kemi grejerna i vanligt vatten. Hade antagligen stört mig mindre om inte hela min labb blev sabbad utav trolig kontaminering någonstans ifrån.
Är lite trött på att det jämt är samma folk som inte är pålästa dessutom och tar massa tid ifrån läraren.
 
Sv: Vi Som Pluggar

Men åh, tack!
Det känns så deppigt, liksom, det är klart att folk får omtentor. Men jag? Nä, jag åker ju på den där gyllene vågen.
Det känns lite som "jaha marken, det var såhäär det kändes att ha fötterna på jorden". :p
 
Sv: Vi Som Pluggar

Vet precis hur du känner dig. Jag har aldrig behövt plugga speciellt mycket, utan kunnat förlita mig på att det går rätt bra ändå. Sen blev det ett litet wake up-call när jag kuggade så nu är det full fart på pluggandet ;)
 
Sv: Vi Som Pluggar

Och jag har en hemtenta, och en reflektionsuppgift som hänger över mina axlar, och jag vill bara stoppa huvudet i sanden och ha ledigt en vecka eller två :angel:
 
Sv: Vi Som Pluggar

Oj, vad surt och galet med så många som kuggade!

KL

Jag började med projektarbetet igår och somnade sittandes med kläderna på och böckerna i knäet. Jobbigt att vakna klockan sex… :crazy:
 
Sv: Vi Som Pluggar

Dessutom tyckte jag den kuggade tentan kändes bäst efteråt. 70% kuggade tentan, och jag är sååå bitter på läraren. Om 70% på den tuffaste ingenjörsutbildningen kuggar tentan, då är något väldigt fel. Och felet ligger förmodligen inte hos 70% av eleverna.. :meh: :(

Drar min vanliga anekdot från min studietid;Fysiologitentan i tvåan blev 24% godkända. Jag klarade den (mycket faccinerade så här i efterhand).

Surt att kugga första tentan. Men nu känner du till vilken svårighetsgrad tentan ligger på och kan plugga på rätt saker.

kl
Projektarbeten är just nu mitt liv.Tur att de jag jobbar med i det olika projekten är sköna typer med humor.
Har dock en hemtenta i tråkiga kursen som skrämmer slag på mig. Även min laktationskurs börjar prata om tentan (är i januari) och jag har kommit fram till att jag ger mig ledigt på julafton. Resten av dagarna bör jag läsa vetenskapliga artiklar... :crazy:
 
Sv: Vi Som Pluggar

Inför vår förra tenta var tidigare års statistik ännu sämre, endast 20% brukade klara sig. Några elever ifrågasatte om det inte var fel på undervisningen då, men lärarna hävdade att eleverna borde klara tentan utifrån deras föreläsningar...
 
Sv: Vi Som Pluggar

Det här med att sätta igång pluggandet, någon som känner igen sig? ;)

Prokrastinering betraktas inom kognitiv beteendeterapi som en mekanism för att hantera ångest i samband med start och/eller slutförande av uppgifter. Prokrastineringen beskrivs som en process bestående av en negativ känsla inför en arbetsuppgift som leder till en impuls att fördröja, nästan omedelbart följd av en rättfärdigande tanke, som därefter följs av en undvikande aktivitet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 284
Senast: hundtant
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 553
Senast: Badger
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 597
Senast: förvirrad
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp