Vi som saknar hästeriet!

ExtraW

Trådstartare
Satt och räknade och insåg att det är 9 år (!!!!!!) sedan jag sålde min fina häst!!! Känns som det var typ 1-2 år sedan.

Har ridit lite grann, försökte ett tag att rida på ridskola en gång i veckan men det rann ut i sanden. I början red jag även kompisars hästar ibland men det har också slutat bli av.

Har ens knappt ridkläder längre.

Hmm vad vill jag med tråden? Jo jag tänkte höra finns det fler som saknar hästeriet? Hur rider ni om ni gör det?

Sitter fortfarande på buke samt kollar häst annonser. Drömmer minst en gång i veckan om att jag har häst som jag glömt bort…
 
Jag saknar det! Har inte kvar några hästkläder längre...
Testat rida 2 gånger sen jag slutade gymnasiet 2004 (hästgymnasium) men på hästar jag inte känner mig trygg på.
Helst av allt hade jag velat hitta en liten ponny att lufsa runt i skogen på :love: men svårt med tid, ork och bussförbindelser.
 
Här är en till som ständigt saknar hästarna! Jag har inte ridit regelbundet på fem år, det låter så länge men det känns som att det bara var förra året jag la ridhjälmen på hyllan. Funderar ofta på att skaffa medryttarhäst igen, men då måste det pusslas så det passar in i hur mitt liv ser ut just nu och det är inte helt enkelt... Häst, även i mindre doser, kräver ju en del tid och pengar :p

Numera åker jag hem till familjen i norr och pysslar om shettisarna ibland, testade bland annat på att visa ponny på utställning för några veckor sedan! Kaotiskt men lärorikt för både människa och ponny! Visar gärna häst igen, men helst inte sjövild unghingst då :angel: Nu på fredag ska jag till Strömsholm med beridna högvakten, det kan nog bli kul! Har åkt på ridresa också, det skulle jag definitivt vilja göra mer av.

Längtar så till den dag jag har utrymme för ett mer hästigt liv, men jag vet att det är en del år bort. I dagsläget får jag nöja mig med att titta på mycket häst, på tävlingar och dylikt, och läsa om hästar i böcker och förstås på nätet också. Det känns uppenbart att det finns ett hål i mitt liv... ett hästformat hål.
 
Åh tack för att ni delar med er! Skönt med igenkänning!!!!

Tror jag är lite allt eller inget människa. När jag är van att ha egen häst, vara totalt insnöad, träna, tävla osv så känns ridskola liksom lite ”fjuttigt” och då blir det inte av alls istället!

Jag var verkligen en renodlad häst nörd som typ tänkte på hästar dygnet runt, lägga upp träningsplanering, tävlingar, foderstater, utrustning osv osv osv
 
Har väl blivit lite att hunden har tagit hästens plats nu är jag renodlad hund nörd 😊😊😊 och hunden har man ju med sig på ett annat sätt än hästen
 
Jag saknar det nått enormt :(
Var nu flera år sen jag hade egen ridhäst men bara 2 år sen jag hade hästar.
Jag vill verkligen ha en ridhäst igen som man både kan skogsmulla med men även träna med.
Men jag är samtidigt glad att jag inte köpt nån häst med tanke på hur dyrt allt är i övrigt så vet jag faktiskt inte om jag verkligen haft råd.
Så det får vänta ytterligare några år.
Men jag läser hästnet dagligen och drömmer.
 
Jag saknade hästarna i mitt liv varje dag i tolv år innan jag 2016 skaffade häst igen.

Jag var medryttare lite då och då under de 12 åren, men som några av er bekräftat, så är det lite "fjuttigt". Det var inte samma.

Nu när vi har haft häst igen i sex år, så kan jag bara konstatera att jag är "hel" nu. Hästintresset är mitt liv.

Så - när det passar - välkommen hem igen. :love:

(Anledning till avbrottet var studier och skral ekonomi och småbarn.)
 
Jag saknar det massor, men har samtidigt hamnat i någon sorts svacka där jag inte ens åker ut till den ponny som jag faktiskt får pyssla med. Oklart varför…

Kanske för att jag saknar en annan del av hästarna som jag inte får där? Saknar väldigt mycket att ha hästarna tillsammans med någon, att hänga i stallet tillsammans och prata och ha kul. Hos ponnyn är jag nästan alltid ensam…

Jag sålde min häst för 12 år sedan… köpte henne som föl och hon är 15 år nu. Bara det är en hisnande tanke. Sen har jag inte varit hästlös sedan dess, men ändå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 225
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 243
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp