Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag tävla i Kungsör med Tinja! Det ska bli riktigt kul, lite egentid med henne. Valpen får hänga med mamma.
Lite synd, för valpens mamma ska också tävla :D
 
Första klassen avklarad. Tinja skötte sig bra trots löphormoner och lite missförstånd som kostade både fel och massvis med tid, hade det bara varit typ 4 strukna istället för 9 så hade vi fått SM-pinne. Men nu hamnade vi ett snäpp under :p Samma visa som förra gången vi kom igenom banan.
Men några av de positiva sakerna är att jag kom ihåg hela banan, gjorde som jag hade tänkt göra, Tinja tog en dold tunnelingång med mig bakom jättefint och alla kontaktfälten satt som en smäck :love:
 
Tack :) intressant att bara nollade lopp i klass 3 registrerades. Hur höll man reda på hundens resultat då? Skrevs alla lopp in i tävlingsboken då? Tänker hur man visste att hunden var klar för klass 2 ex..
Alla pinnar skrevs in i tävlingsboken. Det var den som hade hundens samlade resultat, så det var bra om man hade en kopia på den om den skulle komma bort. Iom att det var tvingande uppflytt efter tre pinnar var det inte så mycket som skulle antecknas.
 
Hunden tävlar i klass 1 och lag. Så då är de övriga pinnarna lagpinnar? :) De ser man inte i listan på hunden sas?
Du kryssar i vilka resultat du vill titta på här:
Skärmavbild 2018-08-25 kl. 11.00.22.png
 
Ah, men lagpinnar visas inte som pinne under "merit" kolumnen som det gör individuellt? För kryssar jag i lag står det 4 pinnar, men det är ingen "pinnbild" i resultatet :)
Nej de syns inte då det är lagets pinne, inte hundens, eller om det finns någon annan förklaring vet jag inte. Det får du fråga den som gjort programmet ;)
 
Den här hunden är född 2015 och verkar bara ha tävlat i år..
Då har antagligen domaren inte lagt in det än. Min född 2016 slutmättes i början av juni men är inte inlagd än. Om du är så intresserad av en viss hund är det väl bättre att du frågar ägaren istället för att fråga här?
 
Då har antagligen domaren inte lagt in det än. Min född 2016 slutmättes i början av juni men är inte inlagd än. Om du är så intresserad av en viss hund är det väl bättre att du frågar ägaren istället för att fråga här?
Är mest nyfiken eftersom det blev en diskussion om att en hund inte hade något mätintyg på SAGIK. Jag känner inte människan som har hunden men blev nyfiken på hur det funkar och tog den hunden för att den kom på tal :). Jag trodde nämligen att det lades in på SAGIK direkt.
 
Är mest nyfiken eftersom det blev en diskussion om att en hund inte hade något mätintyg på SAGIK. Jag känner inte människan som har hunden men blev nyfiken på hur det funkar och tog den hunden för att den kom på tal :). Jag trodde nämligen att det lades in på SAGIK direkt.
Det är ju upp till domaren när den har tid att sitta och lägga in mätningar. Tror dock "min" domare glömt bort det, så har påmint henne nu. Man har ju ändå mätningen inskriven i tävlingsboken om det skulle bli diskussioner.
 
Phju, fram till idag har träningen gått skit den här veckan så jag behövde verkligen den här kvällen. Några lärdomar fick jag definitivt med mig kring handlingen. Nästa helg kan gå alltifrån att vi faktiskt tar oss runt banan till ett Skrälle som hittar en intressant fläck eller extra smaskig grästuva och tvärstannar för en smakbit (ja ni är fortfarande inne på Hund, men Skrällis diskriminerar inget som skulle kunna vara ätbart).
Hur tänker ni vid en träningsdipp, när saker som har fungerat plötsligt verkar bortblåsta? Backa tillbaka för att träna ännu mer på grund och sådant ni redan kan eller bara fortsätta nöta där ni är? Inser att det är individuellt för både hund och förare men ändå spännande att höra hur andra tänker med agilityn eftersom det är nytt för mig :)
 
Jag o Betty var o tävlade i Linköping i söndags. Detta resulterade i en pinne & vinst i ena agilitystarten och en pinne & andraplacering i ena hoppstarten. Hade det inte varit för att jag slarvade på balansbommen hade det blivit pinne och andraplacering där med.

Hon gick jättefint men svävade ut lite i första starten så det var väl lite tur för oss att det bara var jag och en till som nollade :angel:
I ena hoppstarten kom hon i fel takt i mitten av slalomet och klarade inte av att rädda upp det så där blev det 5 fel.

IMG_20180826_174647_367.jpg


 
Jag har också en liten Largehund. Han är visserligen inte mätt (vi har inte ens börjat träna än) men jag gissar 44-45 cm. Lyckligtvis har jag inga stort ambitioner. En bekant funderar att lägga ner helt och hållet nu när hennes valt blev över 43.
 
När tycker ni att man kan börja med slalomet och vilken metod är bäst att börja med? Är 7-8 månader för tidigt att börja på något sätt med slalomet?
IMG_20180819_161036_248.jpg
 
Debut för oss i helgen. Disk och disk, som en debut bör ;) Första loppet gick fint tills en tunnelöppning var för lockande. Han avslutade sedan starkt med en tur in till sekretariatet innan sista hindret, där han var centimeter från att nappa sig en pizzakant från marken. Fick grabba tag i honom och leda ut . Vill inte veta vilken grund vi hade lagt om matvraket lärt sig att i tältet finns gobitar :o Agilityloppen gick som det gick. Bla spenderade han flera sekunder i en tunnel.
Kändes som att allt gick skit, men efter att ha tittat på filmerna nu efteråt ser jag ju att det inte var såå illa :up: Vi vet vad vi har att träna på i alla fall (allt :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 662
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp