Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er? Har varit tyst här i november ;) Vi (maken och hundarna) har haft det lugnt med tävlingar, men vi var i Kinnared, där lyckades vita raketen vinna en klass och i nästa stuka en tå :( Koppelpromenader är inte hennes grej, om man säger...
Svarta lokomotivet tog en tredjeplats i klass 2, och pinne. Annars har det varit träningsperiod för henne, hon behöver bli tightare i svängarna. Hyfsat fort går det iaf :)
Nästa tävling blir Åhus på lördag.
Någon som sett agilityn från Sweden horse show förresten?
 
Grattis :D men tråkigt med tån :(
Vi har agilityvila till 21 december då vi ska köra igång igen för att kunna åka och tävla i februari är planen.. Ultimas tå är fortfarande inte helt hundra men enligt fysion så är det nog inte så mycket att göra utan bara försöka underhålla den så gott det går. Hon är ju inte halt så det är svårt att veta hur man ska göra.
Jag har köpt en kickbike för att kanske kunna få upp konditionen på både mig och hundarna :angel:. Nu är det dock lite kallt och hårt i marken här uppe i norr...

Jag såg agilityn med hopp och dressyrfolket från SIHS på svtplay... Peder kan verkligen springa fort, man kanske skulle hyra in honom till nästa agilitytävling :rofl::rofl:;)
 
Måste titta nån dag, både hästarna och agilityn är ju kul 😁 Vi simmar hundarna en del, har turen att ha hundsim väldigt nära, det är bra träning!
 
Vi har varit och blåbärstävlat igen, lilla Vips har ju väldigt svårt för tävlingsmiljön så vi kämpar på. På träning sitter starterna jättefint så det är bara ut och träna, oh när hon väl kör så är hon så himla kul :)


Är det någon skillnad på blåbärsklass och hallonklass? Så snabb hon är, Vips :D
 
Hur går det för er? Har varit tyst här i november ;) Vi (maken och hundarna) har haft det lugnt med tävlingar, men vi var i Kinnared, där lyckades vita raketen vinna en klass och i nästa stuka en tå :( Koppelpromenader är inte hennes grej, om man säger...
Svarta lokomotivet tog en tredjeplats i klass 2, och pinne. Annars har det varit träningsperiod för henne, hon behöver bli tightare i svängarna. Hyfsat fort går det iaf :)
Nästa tävling blir Åhus på lördag.
Någon som sett agilityn från Sweden horse show förresten?
Tråkigt med tån! Hoppas det går bra i Åhus :)

Tage kastrerades för några veckor sen så han har tagit det lugnt. Men idag fick han följa med till träningsgruppen i den närliggande hundhallen och hjälp så glad han var :D Han tog allt som kom framför nosen på honom, så han körde inte riktigt banan jag ville han skulle köra haha ;) Men det var så härligt att se hur mycket han tycker om agility :love: Slalomet där jag gick på vänstersidan satt som en smäck också :up:

Sen har jag ju min unghund Elton också som jag inte skrivit om i tråden innan tror jag. Han är 1 och 1/2 år och har behövt mycket tid att mogna och vi klickade inte riktigt från början utan har haft en ganska ansträngd relation om jag ska vara ärlig men det har börjat vända nu tack och lov. Så vi har tagit det lugnt och kör fortfarande bara några få hinder åt gången och med godismaskinen i slutet som har en fantastiskt dragningskraft ;) vilket hjälper honom hålla fokus :up: det finns så mycket spännande här i världen att hålla koll på ju ;) Med honom har jag slalom som projekt under vintern och det har börjat lossna lite nu :) Tycker också det är supersvårt att växla i min handling, hundarna är väldigt olika varandra i sättet. Men det kommer väl efterhand hoppas jag :D
 
Sen har jag ju min unghund Elton också som jag inte skrivit om i tråden innan tror jag.
Kul med Tage (vilket mitt fullblod kallas :)) att det gått bra och att han är så positiv!
Ja, det är svårt när de är så olika, det är våra två tjejer också. En som bara vill vill vill. Och den andra som gärna gör, men ger ett mycket lojare intryck, även om hon är på när det väl gäller.
Är dina två samma ras?
Lycka till, bra att du tar det lugnt :)
 
Kul med Tage (vilket mitt fullblod kallas :)) att det gått bra och att han är så positiv!
Ja, det är svårt när de är så olika, det är våra två tjejer också. En som bara vill vill vill. Och den andra som gärna gör, men ger ett mycket lojare intryck, även om hon är på när det väl gäller.
Är dina två samma ras?
Lycka till, bra att du tar det lugnt :)
Ja de är samma ras och från samma uppfödare, men inte släkt. Och arvet spelar verkligen in, kan jag konstatera, i frågan om arvet eller miljön påverkar en individ mest :laugh:
Tage tappade också lätt fokus när han var i Eltons ålder, men då var det pga att han var så glad i allt och alla så han var ju bara TVUNGEN att hälsa på den hunden där, eller den människan där. Elton går mer in i sig själv och blir lätt osäker även om han blir mycket säkrare hela tiden. Och tack! :)
 
Ofelia och jag

Tävlingserfarenhet: Ingen. Varken hos hund eller förare.

Träningsvana: Jag har gått goda grunder för den blivande agilityhunden, agility grundkurs och agility fortsättningskurs med min äldre hund Chanel. Ofelia har inte gått någonting.

Säkrast på: Inget.

Osäkrast på: Inget.

Håller till: Värmland

Mål: Göra en agilityhund av den lilla. :) Första steget är att börja utbilda henne.

Ofelia ska börja på en kurs i valpagility i början av mars.

2pyxd6o.jpg



rur6o5.jpg
 
Den där sista hoppinnen i tvåan fortsätter att retas...i Åhus var det fyra klasser, två disk, en nolla men fyra tiondelar utanför pinne (sist var det fyra hundradelar:eek:) och ett jättefint lopp, men...hon och husse missuppfattade varandra så hon gick med fram i starten och tog första hindret, fick ta om och var alltså diskad redan :cautious: jaja, det finns fler tävlingar :D
På söndag ska dottern få debutera på en inoff med henne! Spännande!
 
Här är det upp och ner. Milla fick ont i ryggen igen förra veckan, kunde knappt gå :( Som tur var går det över snabbt men är så tråkigt när det händer :cry: Hon får vila fram till våren nu så får vi se om hon vill springa mer då.

Vips är jätteduktig på träning :love:

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 369
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp