Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var i Veberöd idag och båda mina galningar skötte sig utmärkt! :up: Första gången Alpina kör en så lång bana i ett svep.. kan vara därför hon tog en liten paus där i mitten. :D Räckte iaf till en fjärdeplats! :love:


Min lilla hoppetossa! :heart
iiKTpv1.jpg


Shiera som aldrig ens varit på en agilitytävling innan och knappt har tränat fick köra tunnelrace och lyckades kamma hem en femteplats! :bump:


Men om man har en värdelös handler så klarar man sig bäst själv.. :rofl:

 
Jag och Tage var ju också i Veberöd idag! Första gången vi tävlade på bortaplan så det var helt klart nervöst, men Tage brydde sig inte det minsta om den nya miljön utan var lika duktig som vanligt. Så duktigt så att vi blev tvåa i båda våra klasser :love: Lite surt att vi båda loppen blev slagna med en sekund av ettorna, men går ju inte att vara annat än nöjd med två pallplaceringar :D Bläddra på pilen för filmer :up:
 
Roligt det gick så bra för er i veberöd!
Jag fick stryka oss då min dam totalt vägrar ta ett steg ute om det regnar 😂 bättre lycka nästa gång.
 
Roligt det gick så bra för er i veberöd!
Jag fick stryka oss då min dam totalt vägrar ta ett steg ute om det regnar 😂 bättre lycka nästa gång.
Tack! Så snopet :p När tävlingen väl var igång regnade det bara väldigt korta stunder ett par gånger under dagen ;) Regnade mest innan första banvandringen.
 
Tack! Så snopet :p När tävlingen väl var igång regnade det bara väldigt korta stunder ett par gånger under dagen ;) Regnade mest innan första banvandringen.
Min dam gillar inte när det är blött o kallt heller 😂
Är det blött i tunnlarn så krävs det en hel del övertalning för att få in henne mer än en gång 😉
 
Hur har ni tränat in svängkommando efter hopp? Trodde inte det skulle hända men vi har tagit 3 pinnar i hopp2 och kommer alltså starta klass 3 :D vi kommer dock starta klass 2 i alla fall nu i helg för att känna oss lite mer förberedda för 3an och där ingår bla att träna in svängkommandon :)
 
Hur har ni tränat in svängkommando efter hopp? Trodde inte det skulle hända men vi har tagit 3 pinnar i hopp2 och kommer alltså starta klass 3 :D vi kommer dock starta klass 2 i alla fall nu i helg för att känna oss lite mer förberedda för 3an och där ingår bla att träna in svängkommandon :)
Först lär jag hunden svänga åt höger och vänster med kommando helt utan hinder.
Sen lär jag den vända runt en sak, typ kon eller bordsben eller något annat, ökar avståndet men står själv ganska passiv.
Därefter börjar jag med hinderstöd och sen lägger jag till min fart/bromsning, som mina hundar har tyckt varit jättesvårt, så om jag gör om kommer jag nog lägga till min rörelse tidigare.
 
Någon som ska till kinnaredshallen 17/11 eller Larsahallen 24/11? Klass 1 :)

Hoppas ta sista pinnen i någon av de fyra hoppstarterna. Hon har varit jättefin på träning och vore så skönt att kunna börja nästa säsong i klass 2.

Var o tränade för Matilda Hemborg i onsdags, mycket nyttigt fick vi med oss.
Här är både hon och jag trötta, tredje vändan in på banan med ett avslut genom att springa hela långa :laugh: Sprang lite fel och fick improvisera där på mitten hehe.

 
Vi var i Piteå och tävlade i helgen efter nästan 4 månaders tävlingsuppehåll pga en skada på Ultima och hon var rätt så övertaggad igår i agilityklasserna... Diskad innan vi ens hann starta i det andra loppet...

I söndagens hopplopp kom vi i mål i två av tre lopp och som bäst blev det en tredjeplats med 5 fel :)
 
Vi var i Piteå och tävlade i helgen efter nästan 4 månaders tävlingsuppehåll pga en skada på Ultima och hon var rätt så övertaggad igår i agilityklasserna... Diskad innan vi ens hann starta i det andra loppet...

I söndagens hopplopp kom vi i mål i två av tre lopp och som bäst blev det en tredjeplats med 5 fel :)

Tyckte jag kände igen Ultimas namn på startlistorna! Nu förstår jag varför. Vilken fräsig dam du har! Riktigt roligt att titta när ni kör, hörde flera säga att en sån där skulle man haft :D
 
Vi har också tävlat i Piteå i helgen, eftersom det var min klubb som arrangerade. Galenpannan har haft vila i flera veckor innan och var minst sagt taggad, men efter att hon sprungit av sig lite i första loppet båda dagarna så har hon skött sig superfint! Resulterade i tre vinster med pinne och uppflytt till klass 2 i både hopp- och agilityklass :love: På 19 starter har vi skrapat ihop 7 pinnar, det är inte fy skam! Visserligen 11 diskningar också, vi kör på vinna eller försvinna-grejen tydligen :angel:

Bästa galningen!

IMG_7050.JPG
 
Tyckte jag kände igen Ultimas namn på startlistorna! Nu förstår jag varför. Vilken fräsig dam du har! Riktigt roligt att titta när ni kör, hörde flera säga att en sån där skulle man haft :D
Tack :love::love::love:
Hon är riktigt rolig för det mesta :p, skulle bara önska att jag hade tränat lite mer lydnad i början av hennes karriär... Hade ju varit smidigt att kunna lämna henne i starten och gå fram ett par hinder :grin:
 
Senast ändrad:
Vi har också tävlat i Piteå i helgen, eftersom det var min klubb som arrangerade. Galenpannan har haft vila i flera veckor innan och var minst sagt taggad, men efter att hon sprungit av sig lite i första loppet båda dagarna så har hon skött sig superfint! Resulterade i tre vinster med pinne och uppflytt till klass 2 i både hopp- och agilityklass :love: På 19 starter har vi skrapat ihop 7 pinnar, det är inte fy skam! Visserligen 11 diskningar också, vi kör på vinna eller försvinna-grejen tydligen :angel:

Bästa galningen!

Visa bifogad fil 21248
GRATTIS :bump::bump:
 
Tack :love::love::love:
Hon är riktigt rolig för det mesta :p, skulle bara önska att jag hade tränat lite mer lydnad i början av hennes karriär... Hade ju varit smidigt att kunna lämna henne i starten och gå fram ett par hinder :grin:

Haha ja, har man en sån snabb hund så är det rätt fördelaktigt :D Men det är aldrig för sent att börja! Riktigt häftig är hon i alla fall!


Tack! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 428
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp