Vibrationsplatta, åsikter?

Jag skulle aldrig betala för att mina hundar skulle ligga och mysa på vibben, jag kan helt enkelt inte se vitsen med det. Däremot, att ha det som träningspass är suveränt! Tex så har Aysu efter skada (när hon blivit bra igen och "bara" ska bygga upp muskler) fått stå på vibben. Då med fokus på att träna upp styrkan i ena bakbenet, och hon har stått med framdelen upphöjd och bakbenen på själva vibben, sedan har vibben varit på olika starka lägen och jag har växelvis lyft de olika bakbenen så att hon tvingats belasta dem mer än vad hon normalt sett skulle ha gjort. Allt enligt fysioterapeutens instruktioner då (fysion har suttit bredvid och styrt själva vibben). Det har gett tydliga, mycket positiva resultat och jag har sett det inte bara på Aysu, utan även på andra hundar när jag hjälpt till med deras rehab. Tyvärr verkar det inte som att andra fysioterapeuter använder vibben på det sättet, vilket är anledningen till att jag generellt sett säger nej till vibb också.
 
Jag skulle aldrig betala för att mina hundar skulle ligga och mysa på vibben, jag kan helt enkelt inte se vitsen med det. Däremot, att ha det som träningspass är suveränt! Tex så har Aysu efter skada (när hon blivit bra igen och "bara" ska bygga upp muskler) fått stå på vibben. Då med fokus på att träna upp styrkan i ena bakbenet, och hon har stått med framdelen upphöjd och bakbenen på själva vibben, sedan har vibben varit på olika starka lägen och jag har växelvis lyft de olika bakbenen så att hon tvingats belasta dem mer än vad hon normalt sett skulle ha gjort. Allt enligt fysioterapeutens instruktioner då (fysion har suttit bredvid och styrt själva vibben). Det har gett tydliga, mycket positiva resultat och jag har sett det inte bara på Aysu, utan även på andra hundar när jag hjälpt till med deras rehab. Tyvärr verkar det inte som att andra fysioterapeuter använder vibben på det sättet, vilket är anledningen till att jag generellt sett säger nej till vibb också.

När Calibra kom tillbaka från det där paret som skulle ha henne på prov var hunden stenhård i varenda muskel pga stress. Fysion försökte massera och stretcha henne till avslappning men det gick inte. Hela hunden var tokspänd. Då var vibben kanon att mysa på. Hon blev avslappnad och mjuk och gick fint att gå igenom sen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 929
Senast: Karminnie
·
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 719
Senast: russan 14
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 503
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp