vid köp över internet .

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blohme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 635
Sv: vid köp över internet .

de vet jag inte hur det fungera.
Jag fundera över det också.

i vilket fall som lita jag inte på säljaren då vet även va väldigt krångligt att kolla på sadeln .

Sv: vid köp över internet .

Inte helt hundra på hur det fungerar med Payson men med Internetgirot funkar det såhär:

Säljare fyller i information om varan, sedan skickas det till köparen. Köparen betalar då in pengar till internetgirot, som alltså är en mellanhand.
Säljaren skickar då iväg varan när pengarna har kommit in till internetgirot och får ett kollinr som rapporteras till internetgirot. Köparen kan då inte bara påstå att varan inte kommit fram när den har det, för internetgirot kollar ju detta med posten/företaget som fraktar varan. Köparen har också bara x dagar på sig att hämta ut varan. Om allt är okej med varan godkänner köparen det och säljaren får sina pengar.
Om köparen inte gör nånting får säljaren ändå sina pengar efter x dagar.
Om köparen vill skicka tillbaka varan måste det rapporteras in till internetgirot inom x dagar med kollinr och allt. Sedan måste säljaren godkänna att varan har skickats tillbaka i det skicket den var i och alltså inte skadats hos köparen, och då får köparen sina pengar tillbaka, eller så blir det ju en tvist om det.
Har använt mig av internetgirot många ggr och det har alltid fungerat hur bra som helst. Har för mig att det kostar 5% av varans värde, men det är det absolut värt.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 304
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 058
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka