Vid vilken ålder börjar barn prata

Sv: Vid vilken ålder börjar barn prata

När börja era bebisar vända sig om.

Det är så himla olika, Elina kan egentligen först nu vända sig obehindrat med flit :o Jag såg henne vända vid 3 månader men bara som en olycka i arbetet, inte med flit. Sen kunde hon sitta, åla, krypa ... och nu vänder hon kontrollerat, men jag kan faktiskt inte riktigt säga när jag anser att hon KUNDE. Kanske 6-7 månader? Men det är himla sent har jag fattat :D

När börja era bebisar vända sig om.

Inez vände från mage till rygg vid tre månader (avskydde att ligga på mage).
Från rygg till mage vid fem månader, och nu när hon själv kan bestämma hur hon vill ligga så är det helt plötsligt rätt ok att ligga på mage också :p .

Mm för Edvin har börjat vända sig om nu från mage till rygg och nu de senaste dagarna från rygg till mage och tillbaka. han är 4 månader och 2 veckor.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 853
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 215
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 251
Senast: Amha
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka