Vida ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tigerlilia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 585
T

tigerlilia

Vart kan jag köpa xtra vida ridstövlar?

Jag har provat beställa ett par , men dom passade inte alls. Fick inte på mig dom med ridbyxorna under :eek:

Nån som har nåt tips?

Sv: Vida ridstövlar?

Kanske Mountain Horse skulle kunna funka, jag har inte direkt smala vader man kan ändå ha deras normala skaftvidd. Dessutom så har ju dom stövlarna ofta resår i skaftet.
Fast det beror ju på om du vill ha ett par elegantare stövlar, MH är ju lite mer "fritidsaktiga"

Mountain Horse är bra för det finns olika vidder på dem, jag har nämligen samma problem, fast då smala vader....;)

Jag köpte ett par på GBG Horseshow för 2 årsen. Fick dom fätte billigt med lite prut..:devil: Fast jag använder dom inte så mkt, är en short shaps mnsk:smirk: Kolla där om du ska dit!! Där kan man göra mkt fynd..tack gode gud för GBG horseshow:bow:

tigerlilia skrev:
Vart kan jag köpa xtra vida ridstövlar?

Jag har provat beställa ett par , men dom passade inte alls. Fick inte på mig dom med ridbyxorna under :eek:

Nån som har nåt tips?

Bästa är att åka till en affär och testa, inte köpa från internet då det ofta kan bli fel. Har själv svårt att hitta stövar, åkte till Hööks och köpte. Dom har jättebra stövlar!

Sen kan man även lämna ett par stövlar till en skräddare, som syr i en dragkedja där bak och även kan sätta i resår bredvid dragkedjan. Då blir det några cm till godo:D
Lycka till!

Tack för era svar:)

Problemet är att jag bor i norrland , finns jättedåligt med affärer med ryttarutrustning :confused:

Umeå kanske har endel , men dit har jag 20 mil så man ju inte dit ofta tyvärr.

Ska kolla in mountainHorse

Vill verkligen kunna ha ridstövlar. Är annars inte särskilt stor...det är bara mina vader som ställer till det!

Om det är bra läder i stövlarna kan en duktig skomakare lästa ut dem upp till 2cm, sen är ett tips att ha ett par tunna nylon knästrumpor utanpå ridbyxorna så glider stövlarna lättare på.:)

Graninges stövlar går att beställa med vida skaft, jag har ett par sådana och de är nästan stora.. :)

Som de andra säger så är MH ett alternativ, sen kanske du kan måttbeställa ett par stövlar om inga andra passar?!.

Tror jag surfat omkring och letat ridstövlar hela dagen nu. Mountain Horse har 39cm vidd i storlek 38 och min vad mäter 41cm . Så det går ju inte.
Jag är inte gjord av pengar så jag har inte råd med hur mycket som helst heller.

vilken djungel detta är :crazy:

Mountainhorse har vida stövlar, jag har storlek 39/40 i skor & ca 47 i vad, jag kan knäppa deras short Wide med byxor på.

Mountainhorse har vida stövlar, jag har storlek 39/40 i skor & ca 47 i vad, jag kan knäppa deras short Wide med byxor på.

Ska genast fixa mig ett par sånna..passar dom inte kan man ju alltid skicka tillbaka dem.

*hoppas hoppas*

Spirit skrev:

:rofl: vi har exakt samma strl :rofl:
jag har inte ens vågat mej på att prova stövlar:(
men nu ska jag:banana:
vilken modell har du?
jag kollade på MH hemsida och såg inga som hade de måtten:confused:
snälla svara på detta

Jag köpte ett par Treadstone med elastik och dragkedja ca 1250 kr fanns i många vidder och inte så höga . Såg att hästshopen.se har demmen hade inga mått tabeller på sin hemsida .Prova att maila dem o se vad det finns för vidder.

Då har du INTE letat ordentligt! De har typ de vidaste stövlarna man kan hitta på marknaden!.

Du har väl mountain horse? elelr blandar jag ihop dig med nån? hmm...

Nej, gjorde jag inte alls. Bara frågade, du verkade tycka det var viktigt eller nått?!.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 370
Senast: Silje
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
24
· Visningar
1 008
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur