Vida vader och breda fötter...

Krans

Trådstartare
Har ni tips på ridstövelmärken eller ridskor och chaps för vida vader och breda fötter?Jobbig ekvation.Köpte ridskor från b----s som var lagom breda men kvalitén var inget vidare.Hur är Jacson stövlar/ skor?Har ett par termoridstövlar därifrån.Dock lite konstiga i storlek då det är "dubbelnr".
 
har både breda fötter och breda vader själv. har ariat :) skorna må se smala ut men de är riktigt bekväma ^_^ har både sko och stövel, stöveln är dock utan special sulan vilket jag ångrar lite.
annars så har shires ridskor också fungerat, lite dålig kvalitet och platt sula dock så man trampade nära nog utanför sulan då de var så slitna och mjuka på slutet..

men bästa stövlarna är catago ofir :love: mjuk och fin stövel som ger perfekt stöd och kan gå runt i en hel dag i utan minsta lilla ont. tyvärr så tillverkas de inte längre, finns på reor men då kan man inte beställa vidare skaft.. för ja vidare skaft måste man i princip alltid beställa, vidare och gärna lite kortare för mig :p. är sjukt avundsjuk på de som kan ta normalstorlekar och att de passar direkt :mad:

kan dock tipsa om treadstone vinterridstövel och sko också, väldigt väldigt bekväma i foten, mjuka och fina och ger ordentligt grepp. har lagt in en uppbyggd sula i mina dock.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 529
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag har gått ner ganska mycket i vikt och tänkte testa på kjol eller shorts i sommar. Jag har inte varit bekväm i det förrän (kanske)...
2
Svar
27
· Visningar
2 085
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp