Viken sadel till en väääääldigt svankig ponny??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lindiz_Alex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 052
L

Lindiz_Alex

Hej!!

Jag har ett väldigt jobbigt problem. Min häst (Alex)
har vääääääääääääääldigt svankig rygg. Just nu har vi en Golden Star 16 tum och då får han skav bak i ryggen där sadlen slutar. Alex är väldigt smal på sidorna för all mat hänger under han :) Snälla tipsa mig om sadlar som kan passa honom. För Alex skull.

Sv: Viken sadel till en väääääldigt svankig ponny??

Hej!!

Jag har ett väldigt jobbigt problem. Min häst (Alex)
har vääääääääääääääldigt svankig rygg. Just nu har vi en Golden Star 16 tum och då får han skav bak i ryggen där sadlen slutar. Alex är väldigt smal på sidorna för all mat hänger under han :) Snälla tipsa mig om sadlar som kan passa honom. För Alex skull.

Just detta gör att inlägget känns rätt oseriöst.
Om det inte är det, har du kollat på Cobra och Jaguar?

Kanske en bomlös sadel passar din ponny bättre, sen skulle jag fundera på vad man kan göra träningsmässigt för att bygga upp ryggen.

Håller med dig, man får inte det där seriösa intrycket av det här inlägget, men sen kan iof bukmage bero på proteinbrist och helt fel foderstat.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 662
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 669
Senast: mackan
·
Hästvård Hej alla fina Bukefaloser! Tänkte höra med er om ni har någon idé kring vad som skulle kunna vara på tok med min häst. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: mackan
·
Utrustning Hej! Är i behov av att diskutera sadellösningar för min gamling. Han har med åldern(24) blivit svankig och är för tillfället omusklad...
Svar
1
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka