Vikt på ragdollunge

Eri89

Trådstartare
Hej! Jag har en liten ragdollkille hemma som blir 17 veckor nu på måndag.
I skrivande stund väger han 2,2 kg och jag undrar om det är en sund vikt? Någon som har erfarenhet av ragdolls?
Jag själv tycker han ser sund ut med lagom mycket hull och han får bra och näringsrik mat varje dag.:)
 
Skönt att höra! :) Det är min första ragdoll så man vill ju att han ska växa som han ska.
Det är väldigt olika i vilken takt de växer. Vissa växer snabbt som små men stannar tidigt, andra växer tills de är 2-3 år. Storleken som vuxna skiljer också en del. Där får man kika på föräldrarna så får man ett humm om slutstorlek 😊
 

Liknande trådar

Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Dentaku
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
932
Senast: Keb71
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
579
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 107
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp