Dock skillnad på en häst i verksamhet som emellanåt rids av tunga ryttare, än om man köper en för liten häst. Då får ju den bära för tungt hela tiden. Men då måste man ju även ha koll på att det inte är samma hästar som får bära för tungt alltid, på ridskolan alltså. Helst aldrig såklart.
Självfallet men iför som ridskolan inte hade mer en ett par stor hästar som gick lektion så fick Dponnyerna rycka in men även c ponnyerna till de vuxna då vi hade flera vuxen grupper.
 
Motion är som sagt bra för mycket för den ger en stark och frisk kropp men ur viktminskningshänseende har den ingen större inverkan såvida du inte tränar hårt varje dag. Om du promenerar 30 min om dagen i ett hyfsat tempo så kan du tappa 1 kg på ungefär 1-1½ månad. Lägger du om kosten på ett hälsosamt sätt så kan du tappa ½ kg per vecka. För att hålla vikten så måste man fortsätta äta en anpassad energimängd. :)
Vi får väl snart starta en ny tråd ;) haha...men faktum är att har du mer muskler(är du bodybuilder funkar det nog inte ;)) så förbränner du mer och likaså mycket rörelse. Har själv diabetes och vet hur mkt mer jag förbränner av att röra mig hela tiden och ha mer muskler, däremot har jag märkt att när man kommit ner till en viss vikt och man tränar mycket blir det svårare att gå ner liiite till. Antagligen är det för muskler väger mer och behövs för min träning.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Ponylove
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: Nikan
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Vilken ska man köpa? Vill ju ha en som är stor nog utan att vara tung och otymplig. Har en plastbur nu och den börjar sjunga på sista...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp