viktboots storlek?

Cattis_E

Trådstartare
Har äntligen hittat ett par boots som verkar bra som jag vill köpa till medryttarhästen. Men fick hjärnsläpp angående vilken storlek hon har.
En islandshäst med normalstora, kanske något små hovar brukar väl ha small va?
Är ganska säker på att det är det på hennes nuvarande boots, men vad tror ni S borde väl passa bäst?

Sv: viktboots storlek?

För att köpa S krävs vådligt små hovar, annar är det M som gäller. Det är inte bara hovstorleken man får titta på, kraken skall ju inte behöva få blodstockning i benen pga att bootsen sitter så tajt. :crazy: För även öppningen om benet blir mindre i stl S.

Sv: viktboots storlek?

Ok, tack för svaret.. Fast i och för sig kom jag på nu att det är S hon har i sina vanliga boots och de är enligt mig lite stora, man får liksom knäppa dem lite tajtare än vad som är meningen. Men kanske blir medíum som är bäst iaf..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 583
Senast: ildiko
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 366
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 620
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m