Viktmanschetter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lazza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 747
L

Lazza

Någon som har erfarenhet av det? Veterinär rekommenderade viktmanschetter för att träna upp ryggen på min häst efter en låsning. Vilka vikter ska man använda? Kan man öka succesivt (dvs börja med mycket låga vikter?). Hur lång tid av ridpasset kan man inledningsvis använda dem? (Jag inser ju självklart att jag måste läsa på mer innan jag gör något, och jag ska även kontakta min tränare. Men det är intressant att höra era erfarenheter också!)

Läste i en gammal tråd att någon rekommenderade manschetter framför boots, då dessa (bootsen) tenderade att överanstränga kotorna. Håller ni med?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick... 2
Svar
24
· Visningar
3 223
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 526
Islandshäst Vad använder ni för boots när ni rider? Någon som har erfarenhet av G-bootsen? En av mina tränare tipsade mig igår när jag red kurs...
Svar
7
· Visningar
1 491
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka