Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Vad du är duktig!!!
Själv har jag "bara" 10kg att gå ner, men inte lyckats på fem(!) år (något hände när jag fyllde trettio, vet inte vad :D)
Har ingen disciplin!

kl

För mig går det sådär just nu, för mycket kalas... Så jag är lite uppsvälld för tillfället, men jag tror att om jag bara kommer tillbaka till min normala kost så är det nog inga problem att tappa det kilot som "uppsvälldheten" orsakat. Ganska stabil på "66-nånting". :)

Jo, uppsvälldheten brukar ju gå ner rätt snabbt , tack och lov :)
Men resten av kilona försvinner inte så snabbt, dessvärre :(

Jag började med 5:2 runt midsommar som jag lyckats hålla över semester och andra frestelser. Blev utvald att vara med och testa Shape4lifes 4:3 med träning så det började jag med i måndags.
Har fått ett individuellt träningsprogram med 3 träningar i veckan.
Första veckan har fungerat jättebra trots att vi hade kräftskiva här hemma igår. Det som är bra med 4:3 är att du äter 500kcal 2 dagar, 1000kcal 1 dag, 2 dagar begränsat ca 1700 kcal och 2 dagar fritt. Då kunde jag ha en dag igår då jag kunde äta och dricka utan dåligt samvete som jag hade haft om jag följt någon annan diet.

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg
vikt 8/7 82,8 kg
vikt 15/7 82,2 kg
vikt 22/7 82,0 kg
vikt 29/7 81,3 kg
vikt 12/8 82,4 kg
vikt 19/8 81,7 kg
vikt 26/8 80,1 kg

Tjoho här händer det grejer. haft en bra vecka med mat och promenader, känns som under 80 är fullr realistiskt till 1 september..
Jag väger mig också varje dag, jag tycker det är intressant hur mycket det kan skilja ca 2 kg mellan två dagar, så länge kurvan går nedåt i långa loppet. Skriver upp varje måndag för att hålla koll, det är också det jag redovisar här. Det är en sporre att veta att jag ska skriva upp siffran så den blir offentlig.

Jag har äntligen funnit något som jag kan följa. Nu har jag hållit på i 3 månader och så länge har jag aldrig lyckats följa något. Känns bara så bra att veta att det inte är katastrof om jag någon dag lyckats äta för många kalorier. Det är bara att ta nya tag nästa dag.
Hungrig är jag sällan.
Lycka till om du bestämmer dig för att testa.
Är det 5:2 eller 4:3 du tänker testa? Har du facebook finns flera grupper om 5:2. Den jag gillar bäst heter 5:2 fasta.
Vill du läsa om 4:3 så gå in på Shape4life.se

Vet inte vilken jag vill testa!
Vad är skillnaden? Jag vet ju att det är skillnad, men inte exakt.

Kl*
Här vill jag vara med igen :).
Min motion just nu är promenader och ridlektion någon gång då och då.
Kommer att bli gymmet till vintern.
Har tänkt att ta och testa 5:2 metoden.Något som jag tror kan funka för mig.
Jag vill gärna gå ner 20kg men det beror ju på hur man kommer att se ut varefter.

5:2 dieten går ut på att du äter 500 kalorier(600 kalorier män) 2 dagar i veckan som du väljer själv när de ska ligga. Drick mycket vatten, gärna buljong oxå så du får i dig salter. Resterande dagarna äter du som vanligt, ca 2000 kalorier om dagen.

4:3 dieten äter du 2 dagar 500 kalorier, 1 dag äter du 1000 kalorier och 2 dagar ca1700-1900 och de andra 2 dagarna äter du valfritt.

Knapplån.

Träffade kärleken i vintras och efter 10 års tröstätande kände jag mig inte så förbannat fräsch. Jag nojjade och kände mig så skyldig över att den perfekte mannen skulle behöva leva med det (jag har aldrig haft någon disciplin att ta tag i det, det är som om jag inte kan göra något positivt för min egen skull.)

När han lyssnat på mig nojja och deppa över min vikt så spände han blicken i mig och sa på sin urmysiga australienska dialekt: "Listen here love, you are perfect in my eyes. I love you for who you are, no matter what."
Detta till en liten tjockis som då vägde 136 kg. :cautious:
Vafan, tänkte jag, denna underbare man förtjänar bättre. Dagen efter påbörjades LCHF.

Detta var första februari. Idag väger jag 96 kg, alltså 40 kg på 7 månader. Han kommer tillbaka i juni 2014, målet till dess är 67 kg.

Känner mig så lycklig att jag träffat en människa som ger mig styrkan och disciplinen att genomföra detta, och inte därför att han krävde det utan för att han älskar mig villkorslöst oavsett hur jag ser ut. :love:

Som "grattis till 40 kg, älskling!" present gav han mig 10 ridlektioner för hösten. Jag undrar vad jag någonsin gjort för att förtjäna denne man. :love:

Senast ändrad:

Tack dör beskrivningen.
Jag tror nog att 5:2 passar mig bättre.
MÅSTE man äta 2000 kcal de andra dagarna?
En del dieter säger ju att man aldrig får äta mindre än en viss mängd.

kl

Nu känns det som att jag är tillbaka på banan igen efter alla kalas, 66,1 kg imorse :) Bara ett halvt kilo över lägstavikten. :)

Delvis knapplån.

Tack :D Jo det känns lite sliskigt sött nästan, men jag tar tillvara på gläden så länge den varar.

Men så undrar jag är det någon av er som får hysteriskt sug/craving efter salt lakrits? Det är det enda jag saknar efter att ha börjat med LCHF, vissa dagar så är det riktigt illa. Jag har varit inne på att det är saltet kroppen vill ha men jag är inte säker. Någon som vet något om detta?

2000 är en ca gräns jag läst. Det bästa är att räkna ut hur många kalorier man ska äta. Jag ligger någonstans runt 1750 om dagen.

Hade vägning idag. På 10 dagar har jag tappat 2,5 kg :). Nu har jag tappat 7 kg sen midsomras. Bara 5 kg till att gå ner nu.

Hittade ett ställe på nätet där man kunde fylla i lite uppgifter så fick man fram hur mycket man ska ligga på. Om den nu stämmer. Jag ska tydligen oxå ha 1700 kcal. Så 500 kcal x 2 och 1700 kcal x 5
Idag har jag överskridit det med råge.
Har käkat godis, bullar, glass och coca-cola!!!
Blä!!!!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 504
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 222
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka