Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag kom ut på en liten joggningrunda i snöfallet. När jag klev ner från bron sjönk jag ner i snön som hade hunnit bli närmare 3 dm djup. Jag blev lite förvånad - nog för att det hade snöat hela dagen men riktigt så mycket trodde jag inte att det hade kommit. :p Pga den fick det bli en kort tur eftersom jag blev kall om mina anklar. Jag springer i minimalistiska skor som jag inte brukar ha strumpor i, men nu på vintern känns det dumt att vara utan. Dock är de enda tillräckligt tunna strumpor jag har sådana som slutar under fotknölen. Alltså blir det ett glapp på någon cm mellan strumpa och tajts. Inga problem så länge jag inte springer i dm-djup snö, men kanske dags ändå att skaffa ett par högre strumpor. ;)

I morgon invägning! Gissar på status quo.

Kl

2 km promenad drqgandes på en snowracer med 2 barn i uppförsbacke! Direkt efter 3.2 km löpning i delvis oplogad terräng och på vägar. Nu är jag på jobbet, 2 km hit och blir 2 km hem igen i kväll :)

Vad flitig du är! :) och många andra också, förstår inte hur ni orkar jag är själv dödstrött efter jobbet. Ska snart ut o rida iof men det är inte samma sak som att gå långpromenader och att jogga.

Vad flitig du är! :) och många andra också, förstår inte hur ni orkar jag är själv dödstrött efter jobbet. Ska snart ut o rida iof men det är inte samma sak som att gå långpromenader och att jogga.

Jag tränar oftast innan jobbet. Men även efter. Jag tränar inför olika löpare tävlingar och då får man ligga i. Och så ska jag på bröllop i maj å då vill jag vara smal :)

Hur har du gått ned 4,5 kg på 1,5 vecka?? galet bra ju. Blir sjukt avis. Min våg har stannat och jag blir superless. Motivationen är -10 just nu även fast jag varit på gymmet 30 min både igår och idag. Beror väl på att jag inte mår så bra och mest är ledsen. Men om vågen visade nedåt skulle det kännas liiite liiite bättre iaf. :(
Japp! Jag droppar väldigt fort bara jag blir lite strikt och tänker på vad jag äter. Varit någorlunda viktstabil på 85-86 kg hela julen, trots ett kcal-intag på säkert 3-4000 per dag och middag bestående av typ.. Ostbågar. Men så fort jag är noggrann och ligger på 1300-1800kcal/dag droppar jag som en sten. De senaste dagarna har jag dock haft sämre aptit och tvärtom fått kämpa i mig maten, därför kan jag ha droppat lite snabbare. Har inte rört mig mycket alls den här tiden.

Jag är brutalt godissugen och väldigt deprimerad just nu. Känns jobbigt och jag hoppas att det snart går över...

Men du, det finns faktiskt en gyllne medelväg. Jag tror inte på att neka sig allt. Själv tar jag en skål tinade hallon (djupfrysta alltså) och två matskedar Kesella Vanilj när det känns sådär.

Det handlar om smarta val, inte att ta livet ur livet.

Nej jag har unnat mig både det ena och det andra men jag har kraftig pms eller pmds två gånger i månaden, vid ägglossning och precis innan mens så blir livet nattsvart.
Just nu har det varit en del stress dessutom och utan ridningen blir det extra jobbigt. Det brukar bli bättre på ett par-tre dagar. Hade jag inte haft den här tråden så hade jag nog suttit och tröstätit nu...;)

*knapplån*

Jag har tappat totalt 0,5 kg sedan starten, men har inte heller tränat något. Så snart blir det full fart framåt, bara förkylningen släpper.

Men........ hur prövad får man bli? Får in ett nytt varumärke i min portfölj med Choklad, och massor av varuprover hem :crazy::crazy:

Mitt tips är att ha något tillhands som ändå är tillräckligt gott för att unna sig. Utan att bli morötter s a s.

Själv brukar jag ha rätt bra koll på när det där inträffar, då har jag sparat undan lite points (från promenader och veckorbonus) för att kunna ta något extra, utan att allt spricker. Det känns bättre att fortsätta på en inslagen väg, än att börja om från början - för mig.

Jag hade ungefär samma problem som du. Började ta P-spruta och det blev bättre.

Starkt att du står emot trots att du mår dåligt. Kram

Själv håller jag på att bli tokig. Tränar minst 5 dgr/ vecka men ni har jag varit förkyld och inte tränat på 6 dgr.

Vad duktiga ni alla är trots att det kommer hinder på vägen :)
Det är sånt som hör till och prövningar man måste ta sig förbi men när man väl gjort det så känns det som man kan övervinna vad man än tar sig till!

Här går det bra. Är inte speciellt hungrig men tror det är ena medicinen jag går på som står för den delen. I mitt fall är det nog bara bra jag inte känner hunger för i vanliga fall så känns jag omättbar.
Har tränat 30 min Crosstrainer idag och kanske det blir ett pass till senare. Ingen promenad idag för jag fick huvudvärk innan och fick lägga mig i soffan men svärfar kom hit och gick en runda med hunden. Men känner mig bättre nu så kan lika gärna träna en stund till om jag har ork sen.

Så duktiga alla är som kämpar på på olika sätt trots "skitvädret" som dragit in!

Själv hade jag en dålig helg (konferens från morgon till kväll så stillasittande hela dagarna :( )
Men nu känns det bättre igen! Körde en timme på motionscykeln hemma ikväll :)

Fortsätt nu jobba på allihopa!!! Vi fixar de här! :)

Tack vad ni är snälla!
Vad skönt att det hjälpte dig. Jag tål inga hormoner, har prövat p-piller, minipiller, p-stav och alla möjliga olika kombinationer men inget fungerar dessvärre. Då är jag konstant självmordsbenägen:eek:
Blev så här efter mina graviditeter hade inte problem innan. Jag mår egentligen inte bättre av godis heller. Bara för stunden så det är ingen vits med att äta det, bättre att låta bli.;)
Nu ska jag gå och lägga mig i badet och sedan ska jag försöka sova bort den här kvällen.

Jag har nog också tappat vikt även om vågen inte kan tala om det för mig (fortfarande batteridöd) men mitt klockarmband snurrar .

KL

Jag skulle nog behöva massa peppning och massa extra självförtroende just nu. Känns som jag tar ett steg framåt och två bakåt och även fast jag nu tränar varje dag (även om det bara blir 30 min på lunchen) så syns det inte överhuvudtaget. Tror jag mäter fel på cm för det känns ingenting på kläderna. Syns ingenting i ansiktet. Nedslagen definitivt.

suttit med plugg hela dagen, inte rört på mig mer än de vanliga ( in/ut hästar, hämta ett par kärror ved, fodra hästar+får, mocka stall osv) iaf lite motion och frisk luft..däremot blev de bara två knäckebröd till lunch vilket gjorde att jag trillade dit i affären..en sån liten "3 för 10" choklad..men köpte bara en...å sen blev de thaimat till middag! en kycklingsoppa som jag förmodar inte är överdrivet mycket kalorier i...imorrn blir de iaf vattengympa..min våg vill typ aldrig röra sig neråt men de är iaf 3 cm i midjan å 4 över arslet så nåt händer det iaf!

Men hallå, kroppen behöver "förstå" att den ska förbränna, kan ta ett tag :)
De är helt normalt!

Mitt tips är att ha något tillhands som ändå är tillräckligt gott för att unna sig. Utan att bli morötter s a s.

En väldigt bra sak med viktväktarna är ju att frukt har noll propoints och är mycket godare än morötter att knapra på!

Nu tror jag inte att det funkar att äta tex tre kilo frukt om dagen ändå, men definitivt funkar det att äta någon frukt man gillar när man är lite allmänt sugen. Om man känner behov av att "unna sig" och vara lite lyxig, kan man ju festa till det med lite dyrare frukter, tex mango istället för päron.

Nu ska jag ta mig ett äpple. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål
  • Skadade hästar och konvalescenter
Tillbaka