Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl
Här går det kasst... Känner mig inte tillräckligt motiverad. Funderar på att ta hjälp av vikt väktarna . Många runt mig är med.

Klart du ska testa då, kan vara lättare lyckas med viktnedgång tillsammans med någon man känner :)

Idag har jag promenerat en 11km. Hade tänkt jogga med en kompis i dag men eftersom hon inte orkade så hoppar jag det. Joggade trots allt 8km i går och har lite träningsvärk. Antagligen blir det några fler promenad-km till kvällen. Om jag någon gång får pengar från CSN så ska jag köpa träningskort också för jag tror på varierad träning.
Angående maten så har jag inte slutat äta någonting. Däremot äter jag bara en portion (tar aldrig om), dricker inte läsk samt dricker inte så mycket alkohol.
Jag har inte gått ner så mycket men känner mig starkare och piggare.

KL

har har det blivit 1.5 timmes sammanlagd promenad idag. Med packning :)

pa fredag blir det en 15km promenad som beloning for tentan som skrivs pa torsdag :angel:

+ forhoppningsvis kan jag ut och springa imorgon! gatorna verkar battre :) (alldeles for slut idag for det da jag sovit knappt 4 timmar osammanhangande :crazy:)

ska tenta plugga hela dagen imorgon sa det blir ett trevligt avbrott :)

Precis duschat efter 1 pass ABSolution och 1 pass CrossTraining, puh! :D
Ätit små portioner :banana:

kl
duktiga alla är.
Här går det sisådär med motionen och igår fuskade jag med maten. Sambon fyller ju år idag så igår kom folk och firade, kunde inte låta bli en bit tårta och lite av mammas pepparkakshjärta hon kom med.

Fast imorse när jag vägde och mätte mig blev jag på bättre humör. - 2,5 kilo och 5 cm runt magen på 10 dagar är inte fy skam :)
Sambon fick ju ett Wii spel i lördags så då blev det en halvtimme med Biggest Loser träning med Bob.
Har idag auktionerat in en balance board på tradera så nu kan det bli träning av..

Vad bra det verkar gå för er alla, även om motivationen inte är 100 alltid :)

Här blev det lite gott i helgen men i normala portioner men idag har jag kört strikt på min plan igen. Ätit hyfsat bra, något mindre än jag borde men jag har inte varit speciellt hungrig så har inte sett någon anledning till att äta mer. Gjorde dock så att jag tog crunch i kvällyoghurten istället för flingor. Det kostade verkligen extra kalorier! jag mäter alltid upp flingorna, även i vanliga fall och i 10 gram flingor som jag brukar ta så är det 37 kcal och i crunchen som jag tog 40 gram är så blev det 168 kcal!!

det avskräckte att inte äta det för ofta. det får bli lyx i framtiden. Men jag brukar hålla mig till mina flingor.

Ingen träning på 3 dagar mer en än heldag på Ikea igår så jag brände nog bort lite fett ändå. Samt så bar jag en hel del möbler samt spring i trappor då vi sålt av en del för vi har köpt nytt.
Idag har jag inte orkat träna- somnade sent och vaknade tidigt. Ska strax lägga mig och hoppas jag vaknar pigg imorgon för då blir det både långpromenad och ett pass på Crosstrainern.

Mina byxor som jag måttar med passar bra i midjan nu och rätt så okej över låren. Vill nog dock få bort något kg till innan jag börjar använda dom. Det är en modell som ska sitta lite löst. Har märkt ännu mer skillnad över mina nyckelben och en hel del i midjan så jag skulle gissa jag gått ner runt 4 kg sen nyår :)

Vet ni,jag saknar gilla-knapp!
Många som är jätteduktiga!
Inte vägt mig ännu,började ju fredag lunch,men ridbyxorna gick betydligt lättare att knäppa ikväll!:bump:
Småsaker,men ett steg i rätt riktning!

Annars lite småfrusen och duktig sugen ikväll,typiskt när sockerabstinensen sätter in....
Det var månader sedan jag inte åt choklad dagligen:devil:
Men,vet ju att det går över,bara man håller ut!

varit på ett pass bollfys (pilatesboll/coreträning) ikväll..har gjort innan men haft uppehåll så började förra veckan å tränaren kör verkligen stenhårt med oss å de är sjukt jobbigt men så kul! jag hade fan träningskänningsvärk i endel magmuskler från förra veckan! orkar inte allt fullt ut än men ingen annan som gör heller!

Å på onsdag är de intensivvattengympa som gäller! började oxå förra veckan, stackars kropp den är väl chocktillstånd än för detta har aldrig hänt innan:eek:

äter små portioner så nånstans borde de väl hända nåt, om inte på vågen så på måttet!

för de andra va jag sjukt hungrig efteråt, å skulle handla..inte bra MEN jag köpte inget godis eller liknande..frukt, cola zero och liiiiiiite naturgodis..typ några nötter och några youghurtar...antar att de inte är nyttigare än godis men för mig räcker de med några små bitar naturgodis för att stilla suget..bättre de än en halv chokladkaka...(iaf i mitt huvud!)

*kl*

Tur att jag inte har vägdag riktigt än. Även om jag har hållit mig borta från godis och snask sedan jag "skrev in" mig här (förutom en ca 2 kvadrat-cm stor bit blåbärspaj med lite vaniljsås i dag ;)) så åt jag en hel del mat hos pojkvännen i helgen. Jag har heller inte motionerat något förutom en rask promenad à 45 min i torsdags, några vädor med vedkärran i går och bus med en treåring i dag. Jag skulle ha joggat i går, men när termometern visade på -15 på morgonen och det bara steg till -13 på dagen så fick det vara - jag hade inte rätt kläder med mig för sådana temperaturer.

Jag hoppas på ett pass i morgon istället, kanske i snöfallet! :laugh:

Igår körde jag ett spinningpass trots att jag var trött och omotiverad, men det gick bra :)
Mkt lättare än vad jag trodde det skulle vara :)

Så för att spä på motivationen lite mer åkte jag och köpte lite nya fräscha träningskläder i fina färger så nu längtar jag efter att få använda dem :banana:

Men jag har bestämt mig för att inte träna mer än varannan dag, jag vet att jag lätt går ut för hårt och tröttnar då...
Så imorrn får de invigas :)

Nu ska jag till stallet och rida och göra lite stallarbete så det förbränns förhoppningsvis lite då iaf.

Visst gör nya träningskläder en del för motivationen? Tyvärr har jag inte tid för gymet, vilket jag sörjer stort. För jag har ju så coola kläder för ändamålet.

Och det låter väldigt vettigt att inte gå loss på 150 % och sedan tröttna, bättre att hålla en takt och ambitionsnivå som kan hålla.

Vet ni,jag saknar gilla-knapp!
Många som är jätteduktiga!
Inte vägt mig ännu,började ju fredag lunch,men ridbyxorna gick betydligt lättare att knäppa ikväll!:bump:
Småsaker,men ett steg i rätt riktning!

Annars lite småfrusen och duktig sugen ikväll,typiskt när sockerabstinensen sätter in....
Det var månader sedan jag inte åt choklad dagligen:devil:
Men,vet ju att det går över,bara man håller ut!

Saknar också en gilla knapp! Jøss, vad det jobbas och ändras vanor här! :banana:

Själv føll jag igjenom i går... Var på ett kvällsmøte, blev kaka och chips/ostbågar/choklad... Så det är bara att ta tag i sakerna i dag igjen!
Tror det var litt økad stress och altfør lite sømn natten innan som gjorde att jag "sprack"...

Måndagar är min innvägningsdag och i går var det -2 kg efter en vecka :bump:
Nu 115 kg men när jag ser på det är det lätt att tappa sugen før det är så många kilon kvar....

Belöningar längs vägen rekommenderar dig när du har en lång väg att gå. Jag har satt upp morötter vid 5, 7½, 10, 12½, 15, 17½ och 20 kg. Små belöningar som frisörbesök, fixa naglarna, kryssning osv.

2 kg är ju jättebra!

KL

Dålig aptit gör väl att det går lite snabbare än tänkt för min del. Min startvikt i listan var 85kg, hann dock gå upp ett kg innan jag började.
Korrekt startvikt: 86kg
Nuvarande vikt: 81,5kg

-4,5 kg på en och en halv vecka.

Det var dumt att jag inte joggade i går. Nu är det så mycket snö att jag inte tänker jogga. Har promenerat 11.5km i snöfallet och det tog sjukt lång tid. Jag är brutalt godissugen och väldigt deprimerad just nu. Känns jobbigt och jag hoppas att det snart går över...

Hur har du gått ned 4,5 kg på 1,5 vecka?? galet bra ju. Blir sjukt avis. Min våg har stannat och jag blir superless. Motivationen är -10 just nu även fast jag varit på gymmet 30 min både igår och idag. Beror väl på att jag inte mår så bra och mest är ledsen. Men om vågen visade nedåt skulle det kännas liiite liiite bättre iaf. :(

Ja för mig gör det massor att känna mig snygg! Å nya kläder är alltid kul :)

Jo jag tänkte så, tror det blir lagom med spinningpass varannan dag ungefär februari ut och då tänkte jag lägga på 2 joggingpass :)

för mig har det gått bra hittills men just nu är jag väldigt sugen på att vräka i mig något gott mmmm vad det hade suttit fint med en godispåse :p

Men har slängt in några laxfiléer i ugnen o ris o grönsaker på spisen, hoppas jag inte är lika sugen efter maten...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka