Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag har gått lite mer än en mil med hundarna idag, men sen har jag druckit lite öl och cider ikväll, så det går väl på ett ut. Men jag är inte så noggrann med maten, bara det inte går överstyr med mängden :)

Grillad kycklig är ju :d

Det är okej med såna dagar, jag har inte varit "laglydig" jag heller idag.
Nya tag imorgon som sagt!

KL

Jag var i Philadelphia idag och gick förbi min önskesportbutik (ja, det är ett ord) på väg till en väns lägenhet. Helt plötsligt känner jag min käre makes hand runt armbågen. "Psst vi skall gå in här."

:confused:

:eek:

:love:

Jag fick en januaripresent - fantastiska träningskläder i mitt favoritmärke! Nu sitter jag här och hoppar av glädje och vill ut och galoppera runt på stadens gator och torg i mina nya superkläder. Tjoho! :D

Visst är det roligt med nya träningskläder :)
Köpte själv nya idag och jag fick genast lust att ge mig ut och springa, om det inte vore för alla minusgrader idag. Brr!

Jag tänker inte utesluta dig! Jag anser inte att du har problem, du är smal i mina ögon men du försöker äta nyttigt och det är bra tycker jag.
I dag har jag bara gått 3km. Hann inte mer. Har ätit en trerätters middag hos pappa plus druckit en hel del alkoholhaltiga drycker.
I morgon klockan tio! Kommer min bror och ska släpa med mig till gymet. Man ska inte träna bakis så jag hoppas att jag känner mig fräsch till dess...
Återkommer med facit i morgon. God natt...

Testa Urbanears modell Medis! Det är snäckor men man kilar liksom fast dem i örat. De kommer i två eller tre olika storlekar när man köper dem. Jag tycker att de funkar jättebra att springa i.

Vilken perfekt present :laugh:

Sitter och dreglar över lite nya träningskläder jag med, men än så länge tränar jag bara hemma så jag klarar mig bra med de jag har :)

Har upptäckt att det finns ett gym här i vär kvarterslokal så det ska jag ta och utforska någon dag. Förhoppningsvis har de mer utrustning än vad jag själv har och jag slipper använda studiebidraget till att köpa mer träningsutrustning :)

Har påbörjat ett 6-veckors magträningsprogram ur iForm så får vi se om det fungerar, hehe :D
Kör dessutom styrketräning på resten av kroppen, så idag blev det både 45 minuters styrketräning samt ett pass ur magprogrammet. Har också hittat nya muskler ovanpå rumpan, de har jag aldrig märkt av förut :o :D

Svamligt inlägg, skyller på att jag är nytränad och trött :angel:

Jag dreglade över en ny skitsnygg löparkollektion från Nike häromdagen. Ska nog köpa åtminstone tajtsen - jackan var jag lite frågande till när jag väl bortsåg från den fantastiska färgen. Det fick bli bara ett par strumpor från Seger än så länge.

Vilka jag precis har premiäranvänt på en löptur i solen. 5,5 km blev det till slut. Hade vi fortsatt längre hade jag nog fått frostskador på magfläsket. Var knallröd i ett ganska stort område runt naveln. :cool: Låren och baken ska vi inte snacka om. Men jag frös iaf inte om anklarna! :D

kl
Godiset jag har ätit i helgen är 1 ruta mörk choklad, och en klubba. Inte mängder direkt :)

Jag är lite sjuuuuk *ynklig* haha. I fredags blev det promenad x 2 och ett träningspass, men det skulle jag inte ha gjort... Jag kände redan i onsdags att jag inte kände mig helt bra, men det kändes "bra" på fredagen. Lördagen kom och ... hjälp vad halsen gjorde ont... Så nu har jag tagit det lugnt, och hållt mig inne.

Velar över imorgon... Idag känner jag mig hyfsat bra, lite ont i huvudet bara, och liiite ont i halsen. Imorgon är det ett pass jag veeerkligen vill gå på. Men jag kanske borde hålla mig still...?

Nog fattar du att mina funderingar enbart handlar om att jag inte tror att det är särskilt bra för dig med det "stöd" du får i tråden.

Jag har nu varit och tränat på sats med min ondskefulla bror! Fy vad jobbigt det var! Jag har ont överallt och är helt död. Men nu är jag igång i alla fall. Får se om jag orkar gå med hunden. Annars får min sambo stå för den delen. Enligt brorsan kommer jag inte kunna gå på några dagar...

kl

Då var dagens första träningspass avklarat. Blev en joggingtur på 6 km med mina nya träningskläder och jag frös inte ett skit trots -16 grader :)

Hade HH underställ, över det en långarmad funktionströja och sedan en funktionsjacka. Jag löste det med hörklurarna genom att ta min mössa som täcker öronen och sedan kan man kryta den under hakan så det gjorde jag. Såg nog roligt ut men det var varmt och skönt :D
Den är av fleece invändigt utan långt upp på huvudet för där är det bara ull (även på utsidan av hela mössan) så den var ju perfekt till att springa i.

Har planerat för ett Crosstrainerpass senare ikväll med. Hade kunnat springa längre men jag är lite bekväm och stannar hellre inne a värmen så det är därför jag kör ett pass till sen.

Kl

Ett pass Shape på fm, nu kalas med chokladtårta :d
Så det får blir lunchen :D

Kl

Jag tror att yogan efter coren hjälpte mig väldigt mycket igår, samt att jag rörde mig så många timmar i stallet efter träningen. För jag kan faktiskt röra mig idag, även fast att jag känner av varenda muskel i kroppen. Men det är en rätt skön träningsvärk :laugh: Tänkte försöka mjuka upp mig lite med ett spinningpass lite senare! :D

*KL*

Ett bra löppass idag, det hade kommit lite nysnö så det fjädrade skönt under fötterna.

Tror också att jag är på väg att bryta sötsuget, jag trillade ju dit på det igen i julas. Men igår åt jag varken godis eller snacks, och just nu är jag inte sugen så jag kanske klarar idag också. Och då kanske vågen kan börja peka neråt igen, äntligen. Det är ju inte maten som gör att jag inte går ner... :idea:

Kl
Har inte gått ner någonting denna vecka men det var heller inte målet. Har ätit regelbundet och bra. Totalt 2 långpromenader med valparna och halvtimmesturer varje kväll. Och det trots en rygg som fått för sig att bråka.
Nu siktar jag på strikt LCHF denna vecka.

Netika - det var du som gjorde att jag hoppade med bland alla dessa "småtjejer" - hihi. Vi har ju lite mer att ta på.

Vad har du för plan? Har du "lyckats" förut?

Jag gick ju ner 12 kg hösten 09 på 4 mån utan att göra mer än äta annorlunda - men det var svårt nog att ställa om och jag föll tillbaks i gamla vanor och har gått upp 9 kg igen.
Nu ska jag fasen i mig hjärntvätta mig. Och som grädde på moset promenera så jag får upp flåset. Räknar inte med någon viktnedgång av motionen. Bara bättre hälsa och välbefinnandet av att vara ute mer.

Jag har insett var det går fel. När jag försöker vara folk till lags. När dom tittar snett på min tallrik och kommenterar. När dom säger att det är väl bara att äta mindre...då anpassar jag mig till salladstallrikarna och vips så får jag blodsockerfall och sockersuget får mig att äta ris o pasta till maten och tjong så är det kört.

Jag antar jag räknas till en av småtjejerna här i tråden men jag ville mest säga att jag vet hur det är att vara i eran situation. Att vara lite större än alla andra.
Jag har själv vägt farligt nära 100 kgsgränsen men jag tog tag i det precis som ni gör nu :)
Mitt bmi har faktiskt legat på exakt 40 som högst. Det är svårt att tro när man tittar på mig nu. Men jag heter matmissbrukaren av en anledning.
Så kämpa på. Lite gör faktiskt mycket!
En promenad är bättre än ingen och 2 promenader är skitbra :)

KL

Min våg har lämpligt nog slut på batteri just nu :D

Var till min lymfterapeut i veckan och jag är just nu sladdrig till och med om låren. Jag fyller vätska och det gör mig "fetare". Iofs bra eftersom det gör att jag motiveras att hålla igen....

Äntligen har min kropp bestämt sig för att komma ut ur influensaträsket. jag kan simma igen. Det blev ynka 1200 meter i fredags och jag behöver ta mig tillbaka till mina 1700 m på 70 minuter x tre dagar i veckan. Och det prompto! Mår ju så mycket bättre.

Jag kan inte göra så mycket annat med min kropp än just simma men jag gillar det. Ligger i vattnet och tuffar på. Genomblödning i musklerna utan belastning och sedan rejäl stund i bastun efteråt.

Återigen sladdrar byxorna löst och jag ska hålla i det här tills jag får lön och kan köpa nya batterier till vågen.

Jag äter inte godis. Ingen pasta eller potatis. En enda brödbit per dag (hembakat till frukostmackan). Små portioner.

Om jag ska gå ner krävs ännu striktare kosthållning. Ännu mindre portioner (äter på assiett) och mer motion.

Fan - tänk så mycket enklare det vore om jag käkade godis och skräpmat....

Det måste vara skitjobbigt när kroppen inte svarar som det är tänkt på det man gör.

Skönt om du kan hålla igång och simma i alla fall. Det är ju jättebra med 3x70 minuter i veckan. Det är ungefär den träningsdosen jag vill försöka ha som bas också i framtiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka