Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Den sista håller jag med om.
Tänk om jag kunde sluta med läsk, kakor, godis och alkohol...men se det går inte för det gjorde jag för länge sedan.

Usch nu har sonen vart magsjuk i två dygn och jag är verkligen supertrött. Så till kvällsmat i dag (dagen före vägdag) blev det Mc Donalds! Inte bra men vad gör man :-( Har vart superduktig ända sen ny år annars och ätit mycket soppa och sallad och bara tagit en portion.Jaja i morgon är det en ny dag och då tar jag nya tag :-)

KL

Läste om hörlurar - jag har faktiskt lyckats springa med mina stora Urbanears; de sitter riktigt bra på (trots små öron). Alltså ett par heltäckande lurar. Jag brukar ha en relativt tunn mössa och sen hörlurarna utanpå. De värmer ju också lite! :D

Men man måste ju inte vara nyttig hela tiden tycker jag. Inget att grämas över. Igårkväll blev det kebabrulle här, men var duktig och delade på den med maken.

66 kg idag.

Heja heja alla. Jag kämpar på men nu kommer meneden snart och jag går upp som ett brev på posten. I helgen har jag dragit pulka, städat och tvättat så jag har ont i kroppen. Den här veckan blir det bara tre promenader till jobbet och hem- 60 minuter åt gången. Men jag kämpar!

*Knapplånar sista*

Vägning idag 72,5 kg
startvikt 74 kg

Det går långsamt men åt rätt håll. Har efter en seg influensa med ont i bröstkorgen och hjärtmuskeln (?) äntligen vågat komma igång,(förutom de dagliga sysslorna med hästarna oavsett feber eller inte )så promenerade både lördag och söndag, ena dagen lite längre,andra dagen raskare.

Eftersom jag inte förbjuder mig, så kan jag inte fuska, men jag försöker att hålla igen på kolhydrater och socker till vardags, och unna mig något sött fredagkväll, och eventuellt lördag. Nu bakade dottern Cookies igår, så det blev en lång myshelg. är snart dags att gå ner från storlek 44 till 42 i byxorna hoppas till februari kanske :)
Förra året vid samma tidpinkt hade jag storlek 48!

Men ny favorit till helgmys är Smoothies!
Blev blåbär/Hallon, ananas, mjölk, mango

Har ni några favorit smoothies att dela med er?

Senast ändrad:

*kl*

Jag skulle egentligen ha hoppat upp på vågen för invägning idag. Det tänker jag inte göra. Efter att ha tillbringat flera dagar med att trösta, sörja och försöka stödja andra efter ett allvarligt sjukdomsbesked av nära anhörig så är inte viktpeppen på högsta nivå direkt. Jag har tröstätit hela veckan. Inte en grönsak/frukt i menyn och pointsräknande har jag inte orkat med. En riktig skitvecka rent ut sagt.

Jag brukar göra smoothie på vaniljyoghurt, banan och Hallon. Spär med mjölk tills den blir lagom tjock. Supergod!

Dagens vägning innebar -0.6 kg.

Så totalt har jag tappat 3.8 kg sen nyår. Känns lite, men jag har ju inte gått upp i alla fall. Så nuvarande vikt är 89,2 kilo jämfört med 93 kg så ser det ju bra ut!

Jag hade bara gått ner 0.1kg. Men jag är nöjd ändå. Har lingonvecka och går alltid upp mellan 2 och 3kg så jag hade inte räknat med någon viktnedgång alls. Har sån fruktansvärd träningsvärk i dag. Kom knappt upp ur sängen. Nu ska jag skynda mig i väg till plugget!

Men hallå! Nyår var för tre veckor sedan. Så 3,8 kilo är mycket, även om man drar av något glädjekilo för all vätska som försvinner i början.

Det är nog bäst för kroppen om man håller viktnedgången till 0,5-1 kilo i veckan. Och den snabba viktnedgången bör man inte ägna sig åt för länge i taget.

Det är nog så att jag jämför tidigare gånger i mitt liv när jag tagit tag i kost och motion, första månaden rasade jag 8 kg, så det blir nog att jag jämför med dessa. Men det är ju nästan 4 kg på tre veckor så visst är det bra

Visst är det bra jobbat!! :banana: Det är ju alldeles lagom fort. :) Jag själv känner att det går lite FÖR fort för mig... Men jag försöker äta mer, men det är svårt. :D Det är så himla svårt när man inte blandar in massa bröd, pommes osv ;), tydligen... Det är ju rätt stor skillnad i kalorimängd. Jag räknade ut förut att VARJE helg käkade jag godis för ca 4000 kcal, 16000 kcal i månaden!!! :eek: Det är HUR mycket som helst. Nu den här månaden som jag har hållt på, så har mitt godis gett mig runt 1000 kcal, TOTALT, på en månad. 16000 till 1000. Det är ... skillnad. Så det är kanske inte så konstigt att det går rätt fort för mig...

halvt kl
Veckans viktnedgång blev -1,4 kg. :)

23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg

Totalt ner nu: 6,9 kg :bump:

Även jag har syndat i helgen. Det visade sig direkt på vågen imorse + 0,5 kg och tillbaka på startvikten *suck* :crazy:

Knäppte några före-kort på mig själv i helgen. Det var verkligen ingen trevlig syn :eek:
Vilken enorm skillnad att se på kort hur otränad kropp man har. Fy tusan!! Men det och siffrorna vid morgonens vägning har gjort mig ännu mer taggad att gå ner mina 10 kg :banana::bump::banana:

KL

Lät bli att kolla vikten, väger mig med Wii Fit och då kan jag välja att se bara ner eller upp och BMI.

Så jag hade gått ner 1 kg förra veckan och det känns helt ok!

Igår syndade jag med pizza. :( Men det var det enda jag åt förutom en ok frukost, och så red jag, så enligt shapeup fick jag ändå inte i mig för mkt kcal. Men pizza är väl ändå döden.

Nåväl, idag blir det gym, imorgon gym på fm och tennis på kväll och ridning onsdag. Torsdag tennis på fm och gym på kvällen, fredag ridning, lördag vila och söndag ridning. Sen lite promenader. Så det ska nog bli ordning på detta. :)

Än så länge bara löpband på gym, men kanske man skulle våga sig på lite styrka också, känner bara att jag har så dålig koll?

Nej, pizza är inte döden. Men det är smart att dela pizzan med någon. Då blir det en helt OK middag en dag när man rört på sig.

Ja, egentligen är en halv pizza precis lagom för att man ska bli nöjd. Särskilt om man äter den långsamt med kniv och gaffel. Jag skippar gärna kanterna också, tycker inte att de är värda sina kalorier.

Jag brukar tänka på NPK-värdet på det jag stoppar i mig = Njutning Per Kalori. Kanterna på pizzan har ett lågt NPK-värde för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål
  • Skadade hästar och konvalescenter