Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Idag har jag varit på make up kurs en sorts belöning för mina fem kilon. Tanken var att det skulle varit frisörbesök, men presentkortet gick ut nästa månad. Ändå trots en full dag av shopping har det blivit 85 minuters promenad!

KL

Onyttigase frukosten på länge, men man kan ju inte vara perfekt jämt :angel:

Egenbakat såklart! Scones med solroskärnor och en hallonmuffins!

scones_024_512a0ac0e087c31784220fa3.jpg

Kul med matbilder. Blir inspirerad av det.

Har själv haft en riktigt bra vecka motionsmässigt och maten är väl bättre än de senaste veckorna men det kan bättras mer.
Har kommit ut och gått/joggat min slinga som är 4,8 km 4 gånger den här veckan. För mig som är relativt otränad räcker den till att börja med. I januari tog jag mig runt på 58 minuter till dagens 40 minuter :D
Tänker nöta på tills jag orkar jogga runt hela sträckan och just nu är det inte orken som tryter utan kroppen orkar inte hela tiden. Flåset går ner fort.
1 pass Zumba har jag oxå hunnit med.

Nu är det bara att hänga i och hoppas att jag inte blir sjuk eller nåt.

Knapp
Tränade 4 ggr denna vecka om jag inte minns fel...sön mån tis ons, ledigt tors fre lör och så tränade jag idag, och så ska jag träna imorgon...

MEN jag har dietisten imorgon också, supernervöst!
Ok, jag märkert ju på byxorna att det hänt en hel del, men kul om inte vågen håller med? :(

Fast vikten ska man inte haka upp sig alltför mycket på, muskler väger mer än fett. Huvudsaken är att man märker det på kläderna för då ser man ju att det händer något. Bra jobbat :banana:

Det kommer gå bra ska du se! :) Att du känner skillnad på kläderna är ju ett säkert kvitto på att det hänt någonting bra, man ska inte bara fokusera på vågen. Lycka till imorgon! :)

Knapp
Tränade 4 ggr denna vecka om jag inte minns fel...sön mån tis ons, ledigt tors fre lör och så tränade jag idag, och så ska jag träna imorgon...

MEN jag har dietisten imorgon också, supernervöst!
Ok, jag märkert ju på byxorna att det hänt en hel del, men kul om inte vågen håller med? :(

Dock händer det ju något när kläderna blir för stora!
Lycka till!

Äntligen! En minskning med 1,2 kilo. Så veckan som varit har gett resultat! Jag har legat i och det visade sig på vågen. Nu fick jag den där inspirationen tillbaks igen! Så nu har jag totalt tappat 6,2 kilo sen första januari och har nu 13,8 kilo kvar att göra mig av med :banana:

Ja, kläderna är ett trevligt mått.

Var på shoppingrunda igår. Mitt omoraliska stöd var med och fick mig att köpa en vinterjacka till superrea (nedsatt från 1190 till 299 :laugh: ) och en tunika/klänning. Båda i storlek MEDIUM :banana:

Jag vet inte när jag kunde ta kläder i den storleken senast. Det var ett gäng år sedan. Innan jag blev sjuk.

Testade ett par gamla byxor imorse. De var inte sköna men jag kunde ha dem. Lite till och de är perfekta.

Vågen har inte vett att röra sig neråt denna vacka heller,men midjemåttet är 1cm mindre.
Nu är jag sur och less på detta!

dobbis: Men kul att måttet visat sig neråt lite! Det är väl det som egentligen är det viktiga. :)

------------------------------------------

Vågen säger -0,7 denna vecka för mig. :)

Hade "bara" gått ner 1,5 - men som ni säger, kläder och sådant talar oftast mer än vad vågen gör.
Och om inte kläderna gör det så gjorde dietistens min det :rofl:
Vi har inte setts på 3v och reaktionen var "oooj! Du här har det hänt en del! Vad kul! :) Men vikten ska du inte oroa dig för, det är oftast så att man står still ett tag - eller kanske går upp, vilket inte är så konstigt nu när du tränar så mycket :)"

Det var roligt! :bump:

Nu är det en månad till nästa gång...

Idag har jag köpt en crosstrainer! :D :bump: Det fick bli min 10 kgs-belöning, fast jag är inte riktigt där än... :p 0,7 kg kvar, men jag ville verkligen ha en crosstrainer nuuu, så jag ser det som en lite för tidig belöning, men att den kan hjälpa mig att nå till -10 kg inom kort, haha. :D

Men ÅH vad jobbigt det är!! Jag hade aldrig tidigare stått på en, men nu har jag kört ca 30 minuter (och bara på lägsta nivån), men ååh vad mina ben är trötta och härliga.

Kl

Middag:

middag_010_512bae87ddf2b3058761ae17.jpg

middag_018_512bae899606ee06057510d1.jpg

Kanelhavregrynsgröt, mjölk och hemgjord blåbärssylt
Ett löskokt ägg med dill-flingsalt

I morgon ska jag simma!

Någon som har något bra förslag på vad man kan göra med hallon (har ca 6-8kg i frysen) och samtidigt komma ihåg att jag inte äter några mjölkprodukter mer än grädde och den står inte med på en bantares matlista....eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka