Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Du är jätte duktig som har gått ner 37 kg.Jag ska ju själv försöka gå ner 20 kg beroende på hur jag kommer att se ut.

Lite så är det för mej med att jag får se hur mkt mer jag ska gå ner utan att se allt för benig ut nyckelbenen har redan framträtt mycket osv för nu är det ju mage/rumpa/lår som behöver minska mer med det tar mest på överkroppen...

Så trött på mig själv!!!
Tog mitt första crosstraining pass igår och idag är jag förkyld och hostar igen.... :crazy:
Jag som ville komma igång ordentligt!

zuperzandra
startvikt : 100,5 kg

målvikt : 85 kg

Det är inget kul när man får käppar i hjulen..
Jag krachade med hojjen i september och var konvalecent, och nu sedan ca 3 veckor tillbaka har mitt knä varit vätskefyllt... Jag vill inte gå till läkaren och bli konvalecent igen så jag kör på :eek: Vet att jag inte borde...

Ska du träna inne i huset/lägenheten måste du också investera i en bra golvfläkt med minst 3 hastigheter ... annars kommer du att koka! Jag har min trainer i garaget där det kanske är +5 grader nu om vintern, men jag måste ändå sätta igång golvfläkten efter en stunds trampande. Jag tror inte jag skulle kunna träna inne i vanlig rumsvärme!

*kl*

Så då var det vägdag igen då.

25/1 - Start
1/ 2 - 1.8
8/2 - 1.8, totalt -3.6 kg
15/2 -0.8 totalt – 4.4 kg
22/2 -0.6 totalt -5 kg

Minus 5 kg på 4 veckor får jag väl vara ganska nöjd med. Den låga nedgången denna vecka vill jag skylla på mens. :angel:

Nu kommande vecka börjar utmaningen - Hotellfrukost, lunch+middag på restaurang i hela fyra veckor. Femtioårskalas nästa helg, sedan kattutställning helgen efter och förbundets årsmöte helgen efter det, med tillhörande hotellvistelse. Nu gäller det att hålla sig inom ramarna. Hoppas det går! :)

Denna mens, är nervös att den gör att min vägning på måndag inte blir hela sanningen. Inser att det var skönt med ett års uppehåll i alla fall av den (Varit gravid).

*kl*

Så då var det vägdag igen då.

25/1 - Start
1/ 2 - 1.8
8/2 - 1.8, totalt -3.6 kg
15/2 -0.8 totalt – 4.4 kg
22/2 -0.6 totalt -5 kg

Minus 5 kg på 4 veckor får jag väl vara ganska nöjd med. Den låga nedgången denna vecka vill jag skylla på mens. :angel:

Nu kommande vecka börjar utmaningen - Hotellfrukost, lunch+middag på restaurang i hela fyra veckor. Femtioårskalas nästa helg, sedan kattutställning helgen efter och förbundets årsmöte helgen efter det, med tillhörande hotellvistelse. Nu gäller det att hålla sig inom ramarna. Hoppas det går! :)

Duktigt jobbat!
Nöjd med denna veckan,nu 75,6kg,dvs -6,5kg på 6 veckor:bump:

Jag ska göra aborten på måndag:(. Men efter det så ska jag börja äta något nytt slags p-piller som just tar bort mensen. Gyn tyckte inte att jag skulle ha mens alls eftersom jag blir så dålig vid mens. Jag går också upp mellan 2-3kg varje gång.
Dock så är jag väldigt skeptisk eftersom jag hittills inte har kunnat äta några p-piller men vi får se.
Just nu går det åt fanders med viktnedgång men jag har gjort några magövningar som kändes riktigt bra. Jag ska försöka göra dem fyra gånger i veckan. Det stod att man skulle se resultat på tre veckor. Jag har även gått åtta km i dag men så sjukt långsamt så det kan knappast räknas.:D

Ja dessvärre. Helt oplanerat (borde inte ha kunnat hända) och i helt fel tidpunkt. Så sjukt sorgligt:cry:
Försöker att hålla det i från mig så gott det går. Det är som tur är väldigt tidigt. Järnbristen hade jag i och för sig tidigare.

Tack, ja det är rätt skönt. Ska verkligen ta tag i träningen sen, det kan nog vara ett bra sätt att döva sorgen på.

KL

Dagens smoothie, banan och mango!

smoothie_014_5128c68be087c31796d48dc0.jpg

Ingredienser:

smoothie_001_5128c68a9606ee67a2211be8.jpg

1 banan
1,5 dl kvarg
2 dl froosh
fryst mango

Känns som att det bara är jag som uppdaterar här :angel:

Kan iaf säga att jag minskat en hel cm över mage och midja! :bump:

Dagens middag blev currywok med äpple och räkor.

wok_016_5128f73ae087c317d3c3f492.jpg

Det är kul att läsa dina uppdateringar, receptförslag är ju aldrig fel :) såg att du använde den där kvargen jag köpte också. Jag försökte äta det med funlight men jag fick ge upp, kunde inte få ner det bara. Hönsen fick det istället.

Kul att du tycker det! Kvarg med funlight har jag också testat, det gick bara inte! Sjukt vidrigt :p Men det är vääääldigt gott att använda i smoothie! Prova det :)

Receptet på woken är enkel:
Findus wokgrönsaker (Thai)
Ett äpple
En halv gul lök
2 dl mellanmjölk
Räkor
Grön sparris

I med grönsaker, äpple och lök i stekpannan. Låt stekas upp med kryddor (välj kryddor själv, jag hade i mangocurry,vitpeppar, svartpeppar och salt), tillsätt mjölken och låt puttra. Jag tillsatte lite mer curry. Under tiden kokar du upp sparrisen och skalar räkorna. Servera i en djup tallrik, lägg sparrisen över woken och lägg sedan på räkorna. Ät, njut och bli dundermätt! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka