Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Nä jag misstänkte det om äggen, ska defenitivt testa det !

Ingen pasta eller bulgur ingick, grönsallad, lök, gurka, tomat och så kyckling som jag tror var stekt. 2 msk dressing blev det :)

ikväll har jag gjort en röra att ta med till jobbet. Den består av tonfisk, ägg, rödlök, purjolök, vitkål, lättcremefraishe och salt o peppar. Smakade lite och den var jättegod! Men hur kommer min mage att må imorgon kväll?

*KL*

Är det någon som anti shake tights? Är dom bra? I en blogg jag läser så verkar alla använda sådana, och dom är såå fantastiskt bra. Är det värt att lägga 700 kr på ett par träningsbyxor?

Skulle aldrig falla mig in :D Är inte på gymet för att se snygg ut. Har extremt svårt att tänka mig att det finns någon vetenskaplig rapport som visar att dessa byxor förbättrar några resultat.

KL

Har minskat igen :banana: dryga cm:ern :laugh:

Härligt! :)

kl

Min våg var snäll mot mig idag, 71,8 kg! :banana: Men jag varierar väldigt mycket från dag till dag. Måndag 72,2, tisdag 73,0, onsdag 72,6, torsdag 71,8... Men jag är ju medveten om det, och som vi diskuterade innan så är ju huvudsaken att det går mera ner än upp!

*KL*

Är det någon som anti shake tights? Är dom bra? I en blogg jag läser så verkar alla använda sådana, och dom är såå fantastiskt bra. Är det värt att lägga 700 kr på ett par träningsbyxor?

Om ett plagg eller annan pryl på något sätt förhöjer min träningsupplevelse så kan prislappen vara rätt så hög innan jag blir avskräckt.

*KL*

Jag har compressionstights, vet inte om det är precis samma sak? 700:- är det lätt värt tycker jag. Mina går på 1300:-. Svårt att beskriva, men jag gillar känslan.

*kl*
Hoppar in i den här tråden och hoppas jag kommer igång på allvar igen! Min vikt resa började 6 feb 2012 med nutrilett och mycket motion ( powerwalka och crosstraina) efter 2 månader började jag äta mycket sallader och annan nyttig mat vilket resulterade i att den 6 december hade jag gått ner 37 kg. Men nu har jag så dåligt samvete för 8 dec fick jag influensan och det har kommit och gått även hela januari med hosta och förkylning så jag har inte tränat någonting :( Försökte en gång när jag trodde jag var helt frisk men dagen efter låg lag i feber igen... Och efter all julmat och alla helger har jag halkat dit igen och började äta som vanligt med alla sötsaker o.s.v .Himmlans glad ialla fall att vågen har stått still och inte rört sig uppåt under ca 2, 5 månader med frossande i allt gott och utan träning!

Men nu har jag tagit mej i kragen i gen å nu jävlar ska de sista 15 kg bort!!!!!!

(vet inte om bilden funkar kan inte med detta med att lägga in bilder!)
https://www.facebook.com/media/set/...6549192.-2207520000.1361450531&type=3&theater

Jag tror att mina från Soc har en liknande funktion...?
Kostade 100:- på REAn ;) men tror de låg på 349:- från början.
Jävligt sköna och inte fasen dallrar det på mig iaf! :D

Du är jätte duktig som har gått ner 37 kg.Jag ska ju själv försöka gå ner 20 kg beroende på hur jag kommer att se ut.

Kl

Inser att jag är en sån där tröstätare. Min dag blev inte som jag tänkt mig, jag blev förbannad och tjurig. Nu har jag tryckt i mig en pizza och en påse djungelvrål. Blev ju inte gladare av det precis.

Om ett plagg eller annan pryl på något sätt förhöjer min träningsupplevelse så kan prislappen vara rätt så hög innan jag blir avskräckt.
Håller med! Jag tyckte först att 700 kr för mina fodrade tajts sved lite väl i studentplånboken, men OJ vilken skillnad de gör för min träningsupplevelse. Helt klart värt.

zuperzandra: Respekt! :bow: Och välkommen! :laugh:

*kl*

Är just hemkommen från en springtur till bilverkstaden för att hämta min bil. Det blev 4,5 km med en liten extrasnutt för att få ihop några minuter extra. Sedan blev klockan tyvärr för mycket och jag var tvungen att ta mig till verkstaden men jag hade kunnat fortsätta längre. Underbara känsla! :love:

Jag hade tillgång till vågen i morse trots allt och får kapa 4 hg från gårdagens toppenvikt. Men vad fasen, jag är sjukt nöjd ändå! :D

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
20/2: 63,7
- 0,7

Totalt: - 2,5 kg

Senast ändrad:

Jag testade bananpannkakorna nu på kvällen efter träningen och de blev verkligen pannkaka :D Antagligen för hög värme, inser jag nu, för de blev rätt brända. Hade kvarg blandat med hallon, mango, lite kokos och honung till. Smakade helt ok trots det brända, så nästa gång satsar jag på att inte bränna dem! Då ser det förmodligen mer aptitligt ut också :)

Hänger lite här i tråden för att inspireras. Gick ner 10 kilo under förra året. Det var dock inte alls planerat utan berodde på att jag inte mådde så bra och inte åt så mycket. Nu vill jag inte gå upp de där kilona igen, för jag har försökt bli av med dem länge utan att lyckas. För att inte skapa en ätstörning har jag börjat träna en del vilket leder till att jag vill äta! Hurra!

Åh jag vill också ha en motionscykel! Jag får sådana romantiserade bilder framför mig :angel:. Jag ska sitta där och trampa för livet samtidigt som en bra serie visas på tv. :love: :D Men, om jag får gissa så skulle det inte bli så... Utan cykeln skulle användas som klädhängare :angel: :D haha. Men, jag ska nog försöka ta mig råd att köpa en snart, men alla jag hittar är så dyyyra...

En motionscykel eller en crosstrainer vill jag ha. åh. :D

Igår så stod jag och trampade på stället (!), i 45 minuter (!) till desperate housewives. :rofl: Jag har sån satans träningsvärk i vaderna idag att jag blir lite lätt galen. :D
Så jag känner att jag skulle behöva en maskin av något slag för att få lite variation i trampandet iallafall... :p

Senast ändrad:

Japp, det är nog lätt hänt!

Jag använde en relativt liten stekpanna, använde två ägg och en och en halv banan till smeten = två pannkakor. Stekte på 3an (finns 6 valmöjligheter), lyfte lite och tittade då och då. Mina blev inte brända :) man får inte ha så bråttom helt enkelt, knepet är lågt och länge ;) bättre lycka nästa gång!

*kl*

Vägning idag och jag är tillbaka på banan igen (alltså samma vikt tom något lägre än innan mensveckan)
Ketoner låg på 2,2 mmol (kommer nog sänkas lite ikväll med något glas rödvin)

Imorgon ska jag på 18+55 års kalas så jag tänkte se till äta ordentligt innan
Maten brukar inte vara någon höjdare iallfall när min svägerska är kock
Tårtan blir inga problem avstå då den troligtvis är gjord på soja-grädde. Det absolut vidrigaste jag vet :eek: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka