Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl

Tog mig i kragen igår kväll och sprang 3,3km iaf, nu ska jag komma igång igen!
Vågen visade 76,3kg imorse så minus 0,7kg på en vecka :D

Igår var en bra dag. Var på shoppingtur i 4 timmar då jag inte åt något under tiden och bara strosade runt.Men jag rörde mig iaf. Sen igår kväll blev det en timmes promenad.

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie
Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

Lurv
Starvikt: 72 kg

zassoo
Startvikt: 75 kg
Längd: 165 cm

Aida
Startvikt: 64 kg
Målvikt: 55 kg
Delmål: under 60 kg
Längd: 156 cm

ananya
Startvikt: 66 kg
Målvikt: 61 kg
Längd: 176 cm

Murphy
Startvikt: 62 kg
Målvikt: 53
Delmål: 57 - för att återuppta löpningen

Du är så duktig och inspirerande :) Visst är det en härlig känsla när man lyckas hålla sig från att ta och smaka! Nu befinner vi oss på helt olika träningsnivåer inser jag ju när jag ser vilka tider du motionerar men jag blir taggad av ditt motionerande :D jag gick ut och gick 45 min igår kväll, det kanske jag skrev. Faktiskt härligt trots att jag inte tänkt gå ut igår. Men idag blir det förhoppningsvis roddmaskinen på jobbet på lunchen. Eller cykel. Får se vad som är ledigt.

Tack :) Jag gör mitt bästa!
Ja, den känslan är härlig när man klarar av att stå emot och inte bara ta för att det finns.
Alla tränar vad dom hinner med, förr i tiden tränade jag alltid 2 timmar om dagen men det är inte bra. Så tänk inte så utan du gör det du klarar av just nu. Finns det ingen motivation till att träna mer än du gör just så gör du ju allt du orkar för tillfället :)

kl

Roligt att det gått bra för er som hittills vägt in er och gått ner lite :)
Själv så tog jag fram ett par efterlängtade byxor den 3 Jan och då satt dom precis så dom gick på- nu idag så satt dom bra. Om en vecka hoppas jag kunna använda dom utan att spräcka sömmen när jag sätter mig :D och då kan man väl säga att jag gått ner en halv klädstorlek :)

Har redan ett 30 min pass avklarat på Crosstrainern idag, blir frukost nu, skicka barn till dagis och skola och sedan en lång promenad innan dagens möte efter lunch.

Motivation finns absolut men kroppen och orken säger väl ifrån samt att jag inte vill gå ut för hårt från början :) Är liite lat oxå ;)

Rapport

1/1 - 93 kg
7/1 - 90,7

Jag är nöjd, har ändå inte kört kanske helhjärtat, men har sagt att det ska vara en mjukstart för att komma in i rutinerna. Min kropp fick väl en chock.
Så nu är det bara 18,7 kg kvar till målet :bump:

Grattis :), det var ju en supervecka!

Påminner mig själv om mina tidigare viktras första veckan jag gått innan, man får blodad tand och vill bara ännu mer sen.

Keep up the good work!

Snyggt jobbat :bump: Jag struntar i vägningen denna vecka, eftersom jag varit sjuk och har istället tagit ett bukmått med en trådstump. Så får vi se om den minskar tills nästa vecka :angel:

Kl

Vad kul att det går så bra för er som har vägt och måttat :banana:

Själv skulle jag på ett shapepass imorse men fick skippa det då sonen behövde skjuts hem :cool:
Står på kö till 2 pass ikväll, kommer jag inte med tränar jag själv och då blir det nog 30 min crosstrainer sen lite skrotlyt armar och lite bålövningar :)

Gjorde bara ett enda pass förra veckan. Men jag är så duktig med träning hela året så det var jag värd. Eller ja nu låter det som att det är ngt dåligt att träna och det är det ju inte men det var skönt att för en gångs skull få totalslappa. I dag var det dags att återgå till rutiner. 1 h med skaplig intensitet. Jag tänker inte väga mig på ett tag för även om jag inte är överviktig så mår jag inte bra när jag går upp i vikt pga att jag har okynnesätit. Så jag ska träna som vanligt(5-6 dgr i veckan) och äta så nyttigt det går.

kl

Vad duktiga ni är och vad roligt att ni ser resultat redan nu!
Jag väntar en vecka till innan jag rapporterar in något hit. Det har ju inte gått en vecka sedan jag vägde mig första gången pluss att jag varit (är fortfarande) sjuk och inte börjat träna något alls.

Börjar i alla fall se en ljusning i den här jäkla förkylningen, hoppas att snart vara pigg och helt kry igen och kunna spurta igång! Ni är inspirerande!

KL

Jag har nu varit på gymmet och provat roddmaskinen i 15 min haha shit vad kul det var :D 2,5 km blev det på den tiden. Sedan lite benövningar, armövningar samt 5 min på crosstrainern. Jag har spagettiben, Men haft skitkul :D

KL

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie
Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

Lurv
Starvikt: 72 kg

zassoo
Startvikt: 75 kg
Längd: 165 cm

Aida
Startvikt: 64 kg
Målvikt: 55 kg
Delmål: under 60 kg

ananya
Startvikt: 66 kg
Målvikt: 61 kg
Längd: 176 cm

Murphy
Startvikt: 62 kg
Målvikt: 53
Delmål: 57 - för att återuppta löpningen

MaRomer
Startvikt: 69.5 kg
Målvikt: 58 kg
Längd: 164 cm

Startade för 1 vecka sedan och har gått ner 1 kg. Så väger för stunden 68.5 kg. Har varit nere på 65 kg och vänt i sommras. Tränar aktivt löpning och medverkade förra året i 2 st 10 km lopp och 1 5 km lopp. Presonbästa på 10 km är 59.45 sek. Nu laddar jag inför en ny tävlings sesong och sk abli lättare än innan graviditeterna:)

*Kl* En timmes promenad är avklarad i rask takt. Blev mer motiverad imorse av vägningen. Nu är det säkert en chock för min kropp att äta nyttigt och röra på sig efter soffhäng. Man brukar ju rasa rejält första veckan sen dämpas det ju och svårare blir det.

Härligt att kunna springa. Måste bättra på kondisen och stärka kroppen med lite promenader innan jag börjar öka till löpning.

En av mina kollegor kör på måltidsersättningar nu i två veckor så på jobbet kommer jag att göra detsamma och äta riktigt hemma. Känns som jag behöver en rivstart.
Ska ju på kryssning 7-8 februari och då måste jag kunna ha klänningarna som hänger i garderoben.

Det är peppande att läsa om hur det går för er andra :)

Heja heja oss

Vägde mig i morse och vågen stannade på 76.1 så nästan ett kg! Kändes mycket bra eftersom jag inte hade förväntat mig det. Blir ingen jogging idag eftersom jag har ont i halsen men jag har promenerat 1.1mil än så länge idag och det blir nog någon halvmil till innan jag är färdig.
Däremot är det ganska lugna promenader. Var ju väldigt roligt det här med att gå ner i vikt! Hoppas att trenden håller i sig!

Ja visst är det skönt att springa, när man väl har kondis :D
Borde gå nu, men jag kan inte springa när det är minusgrader, får ont i halsen :( Inte så ont om jag bär halsduk men då blir det för varmt istället :eek:
Ja ja, tålamod, får ge mig ut i vår ist :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka