Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Härligt att kunna springa. Måste bättra på kondisen och stärka kroppen med lite promenader innan jag börjar öka till löpning.

En av mina kollegor kör på måltidsersättningar nu i två veckor så på jobbet kommer jag att göra detsamma och äta riktigt hemma. Känns som jag behöver en rivstart.
Ska ju på kryssning 7-8 februari och då måste jag kunna ha klänningarna som hänger i garderoben.

Det är peppande att läsa om hur det går för er andra :)

Heja heja oss

Har haft vila på 3 månader ( jobbat orimligt mycket) Så har gått upp 2 kg och tappat massa. Annars springer jag ca 3 mil i veckan. längsta distanden blir 12 km åt gången. Första gången jag sprang en mil var helt underbart! Nu satsar jag på lite fler tävlingar i år;) Hann bara med 2 st förra året för startade för sent;)

Jag är supernöjd med dagens träning :)

Blev först Crosstrainer 30 min i morse och sedan åkte jag till motionsspåren och sprang 5 km, något blandat med powerwalk några meter då och då. Gjorde det på 35 min så jag är helnöjd!
Trodde inte konditionen var så bra som den är eftersom jag förslappat mig hela hösten pga jag mått dåligt fysiskt i kroppen.

Duktiga ni alla är :)

*kl*

Vad duktiga ni är!!

Min våg visade bara ett hekto ner i morse, men det gör mig inget; en utebliven viktuppgång är lika mycket vinst det. ;)

KL

Jag ställde mig på vågen trots att jag hade sagt att jag är mer intresserad av måttbandet än vågen. 129.6 pounds, ner från 131.8 förra veckan. Det är ungefär ett kilos minskning. :) Midjemåttet har också minskat, 2cm på alla ställen jag mäter (hög midja, navel, 2cm under naveln, 2cm ovanför höftbenet).

Nu är jag glad och skall genast dra på mig ett par tights och slänga Tracy Andersons DVD i maskinen. :banana:

Eller hur! Så länge man inte går upp i vikt. Jag har promenerat uppåt i vikt sakta men säkert och har inte ens märkt det själv.

kl

Grattis till er som har fått en förbättrad siffra! :D Jag vägde mig ju igår och det var positivt så jag ska försöka hålla den trenden.

kl

Jag står på 69 fortfarande, har iof inte hållt på så många dagar. Så bara att ta nya tag :)

Jag har iofs inga problem att vara nyttig på vardagarna då jag är ett jäkla stön men är ändå nöjd med att det kändes hyfsat lätt med både träning och mat trots en "dålig" vecka. I dag har jag dock ätit för lite. Jag är fuskveg. Jag äter fisk och kyckling men inte kött. Har kalkonpastrami som pålägg och äter ägg på efm/kväll men jag är dålig på att hitta bra alternativ. Nu har jag ätit naturellyoghurt med frysta bär och ett knäckebröd. Jag tycker tyvärr, verklig tyvärr inte om gröt. Och jag har svårt för keso. Jag har som sagt inga viktproblem i egentlig mening men trivs bäst vid en speciell vikt och har gått upp 2-3 kg som jag vill gå ner. Och jag vill känna att jag äter bra och nyttigt men ändå gott. Tips?

Funderar på att tvinga mig att lära mig att äta havregrynsgröt. Blev väldigt förvånad när jag såg att EN dl havregryn är 148 kalorier. Jag hade inte gissat på mer än typ en tredjedel.

-300 g är en viktminskning:) slarvat i helgen
med efterrätt båda dagarna. Promenad till
Jobbet resten av veckan 60 minuter tor. Ger
Förhoppningsvis bättre resultat nästa vecka.

Heja alla andra.

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie
Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

Lurv
Starvikt: 72 kg
Målvikt: 65 kg
Längd: 170 cm

zassoo
Startvikt: 75 kg
Längd: 165 cm

Aida
Startvikt: 64 kg
Målvikt: 55 kg
Delmål: under 60 kg
Längd: 156 cm

ananya
Startvikt: 66 kg
Målvikt: 61 kg
Längd: 176 cm

Murphy
Startvikt: 62 kg
Målvikt: 53
Delmål: 57 - för att återuppta löpningen
Längd: 156 cm

MaRomer
Startvikt: 69.5 kg
Målvikt: 58 kg
Längd: 164 cm

Calazirya
Startvikt: 72 kg
Delmål: 62 kg (6 maj)
Slutmål: 55-56 kg

Föll visst bort tidigare :-)

- 0,5 kg, inte yeaj men bättre än inget.

kl

Duktiga alla är :banana:

Jag har inte skrivit här på ett par dagar men har antingen tränat med wii:et eller gått promenad så jag är rätt nöjd med mig själv :-) Ätit ok med, visst har det blivit någon kaka hos grannen men inte alls som vanligt å jag har ätit duktigt för övrigt (dvs inget godis, ingen cola å inga popcorn :D )

Vikt idag: 66 :D

Åh vad roligt jag vill också vara med! Ställde mig på vågen på nyårsdagen och bestämmde mig då att nu
får det vara nog! Nu ska vågen gå ner!
Ska väga mig i morgon då har det gått en vecka.

Startvikt 99,3kg
Delmål 85 kg
Slutmål 70kg

Rapport

1/1 - 93 kg
7/1 - 90,7

Jag är nöjd, har ändå inte kört kanske helhjärtat, men har sagt att det ska vara en mjukstart för att komma in i rutinerna. Min kropp fick väl en chock.
Så nu är det bara 18,7 kg kvar till målet :bump:

Jättekul Fraggel. Hur har du gjort?

Kl
Jag fick plats på bägge passen :banana: första var ett nytt för mitt gym, ABSolution, 30 min mage, sen Crosstraining 60 min, tränaren varierar övningarna och upplägg men konceptet är 10-11 stationer varierat styrka eller kondition x 3 intervaller. Idag var det 11 stationer, 50-50-30 sek. Vi gjorde alla intervall efter varandra så ett varv, annars kan det vara ett intervall sen byte så det blir 3 varv. Mycket bra pass, kan oxå rek för nya gymmare :laugh:

Kl

Nu kommer det värsta. Gick till jobbet idag, 20 min i raskt tempo. Men nu ska jag hem oxå;) slutar 21.30. Bara det inte regnar så e jag glad haha

Perfekt med vardagsmotion ju! :laugh: Jag får 20 minuters promenad till och från bussen varje dag, jättebra! Förutom när det är skitväder förstås :p

kl

Jag föll för mitt sug och tog 4 bitar noblesse-choklad. Meeeeen, på plussidan så tänkte jag ta dubbelt så många med till datorn först men ångrade mig och tog hälften så mycket :D Small steps, right? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka