Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl

Och så peppad som man blir här slog jag till med nytt personligt rekord ikväll och sprang SJU km!!!! Har inte tränat löpning nå vidare i mitt liv, var på G förra våren (som mest då 4,3km) och sen jobbade jag typ 24/7 i somras så då blev de inget, i höstas drog jag igång igen och var uppe på 5,5km innan jag blev sjuk och inte fick röra en fena typ på 2 månader, sen har det varit segt men nu jäklar! 3,3km igår och 7km idag så nu är jag bra stolt över mig själv ;)

Så duktiga alla är och gör framsteg här, stora som små!!! :):):)

ja jag är så glad att ni finns för peppning och ger mig jäklar anamma. Jag skulle skämmas så mycket att behöva erkänna att jag tokätit och gått upp t ex att bara det peppar mig till att gå ned och hålla hårt i min plan :D

45 min på gymmet avklarat. Försökte med gröt till frukost men det går bara inte. Blev kaffe och knäckebröd med kalkon och paprika. Har fått tips om kvarg med bär och lite vaniljsocker.

Fem km med hunden nu på morgonkvisten. Samt havregrynsgröt till frukost. Smakar pecka men mättar bra...

Blev en sen promenad på 45minuter igår med en snabbgående vän så det blev en ordentlig vända för mig igår. Skulle ha ätit middag efteråt (sent jag vet men hann inte äta innan), var inte ens hungrig så det blev en Naturdietdrink istället.

Mätte mig igår kväll på ett flertal ställen på kroppen så att jag kan mäta skillnaden.
Vägning imorse visade -1 kg :). Måste köpa ny våg då våran är urgammal och liite opålitlig.

Att vara med i den här tråden gör att jag klarar av att hålla motivationen uppe när den börjar tryta och tankarna om en liten kaka gör ju inget börjar komma.

Jag kan bara hålla med! Jag är fortfarande inte helt frisk, men målet är att kunna gå och jobba imorgon... Och om inte tråden funnits så hade jag ju både legat i soffan och ätit en massa onödigt för att trösta mig själv.

Nu har jag istället tänkt att det går ju inte för vid nästa vägning kommer vågen gå åt fel håll. Hellre då att den åtminstone står still ;)

*Knapplån*

Ni är så himla duktiga!

KL

gröt är det värsta jag vet. Jag kör på proteinrik mat, 2 kokta ägg till frukost och ½ äpple till fika. Sen blir det mycket kött, fisk och kyckling med grönsaker. Undviker pasta, potatis och ris. Innehåller för mycket kolhydrater för att jag ska må bra.

Nehe idga får vi se vad för motion det blir. Vi är välsignade med regn:/

KL

blev val en timmes promenad sammanlagt med packning igar. Sedan ytterligare en timmes fram och tillbaka till affaren :) idag har jag lyckats ta 40min pa mig att ta mig till universitetet :o far se hur det blir pa hemvagen. Tycker inte att det ar sandat plogat tillrackligt for att springa, undrade om jag avr lite mesig men huskamraten som ocksa vill komma igang med springadet holl med. Haller mig helst borta fran strackningar och andra skador :o

KL

blev val en timmes promenad sammanlagt med packning igar. Sedan ytterligare en timmes fram och tillbaka till affaren :) idag har jag lyckats ta 40min pa mig att ta mig till universitetet :o far se hur det blir pa hemvagen. Tycker inte att det ar sandat plogat tillrackligt for att springa, undrade om jag avr lite mesig men huskamraten som ocksa vill komma igang med springadet holl med. Haller mig helst borta fran strackningar och andra skador :o

Vet du, det är mycket lättare att springa när det är halt än att gå! Jag trodde det inte själv fören jag testade, halkade massa när vi var ute och gick, och när jag sprang halkade jag faktiskt inget!

till flera

Tips om gröten!

Jag gillade inte havregrynsgröt speciellt innan, men jag har hittat ett sätt att äta den som faktiskt gör att den är god att äta! Allt handlar om hur du gör den och vilka tillbehör du har.

Jag anväder inte vatten utan lättmjölk istället, kokar den i micron (det kvittar väl visserligen, men det är enkelt) tillsammans med angiven mängd salt, ett hackat äpple (små bitar så hinner de bli lite mjuka), mycket kanel och en gnutta vanilpulver (Äkta vanilj!! finns små söta burkar som är bra till mycket!). Strösla sedan över fröer och/eller hackade nötter och en skvätt mjölk till, mums!

Kan varieras i det oändliga! Det är jättegott att koka med blåbär tex istället för äpple. Det går givetvis bra att inte ha frukt eller bär i också. Bara en massa kanel, lite vanilj och nötter är också gott.
Linfrön är bra för magen att blanda med också.

Men det största tricket av alla är som sagt, koka på mjölk i stället för vatten. Visst det blir några små kalorier extra, men den lilla skvätten som behövs för en portion i jämförelse med vad du hade ätit annars... kanske inte är så stor skillnad :laugh:

Jag hade en lite dålig kväll igår och tröståt lite grann. Inte så jag fick världens ångest för det. Jag vet ju hur det är med mitt matmissbruk.
Nya tag idag :)

Tar det lite lugnt med träningen idag för jag har världens träningsvärk i benen sen gårdagens hårdträning. Blir en kortare promenad lite senare och avsluta med en kort stund på Crosstrainern.

Har ätit bra idag och snart är det lunch!

Hoppas det går bra för er alla :)

Senast ändrad:

Håller med, kvarg är super till mycket, perfekt mellanmål :laugh: Men jag byter ut vaniljsockret mot äkta vaniljpulver. Mycket godare och nyttigare!

Då är vi två.. jag råkade äta upp pepparkakorna som fanns kvar i en burk :cool: De ropade och skrek på mig att de var bortglömda sedan jul och jag ville ju inte göra dem ledsna :angel:

Nya tag i dag som sagt! :bump:

till flera

Tips om gröten!

Jag gillade inte havregrynsgröt speciellt innan, men jag har hittat ett sätt att äta den som faktiskt gör att den är god att äta! Allt handlar om hur du gör den och vilka tillbehör du har.

Jag anväder inte vatten utan lättmjölk istället, kokar den i micron (det kvittar väl visserligen, men det är enkelt) tillsammans med angiven mängd salt, ett hackat äpple (små bitar så hinner de bli lite mjuka), mycket kanel och en gnutta vanilpulver (Äkta vanilj!! finns små söta burkar som är bra till mycket!). Strösla sedan över fröer och/eller hackade nötter och en skvätt mjölk till, mums!

Kan varieras i det oändliga! Det är jättegott att koka med blåbär tex istället för äpple. Det går givetvis bra att inte ha frukt eller bär i också. Bara en massa kanel, lite vanilj och nötter är också gott.
Linfrön är bra för magen att blanda med också.

Men det största tricket av alla är som sagt, koka på mjölk i stället för vatten. Visst det blir några små kalorier extra, men den lilla skvätten som behövs för en portion i jämförelse med vad du hade ätit annars... kanske inte är så stor skillnad :laugh:

Sen kommer den tråkiga människan in som avskyr allt vad kanel heter;) Och som undviker allt med socker i (dvs vaniljsocker och även frukt) hehe då är det bara havregrynen kvar tyvärr. å de är BLÄ!!!!

Mer frukost/mellanmålstips :D
Om jag äter yoghurt (helst naturell) så brukar jag blanda ner keso eller kvarg i den tillsammans med bär, kanel och vanilj :d
Har hittat goda fullkorsflingor som är osockrade med, Havreringar tror jag de hette..

MEN!! :devil:

;)

Vaniljen innehåller i alla fall inte socker. Det ska vara det rena vaniljpulvret, inte det vita tramset som knappt innehåller vanilj.
Du får äta bär istället för frukt, blåbär och gojibär tex, innehåller massor av nyttiga antioxidanter!
Å, skippa kanelen då.... :cool: (jag har kanel i typ allt... :angel:)

MEN!! :devil:

;)

Vaniljen innehåller i alla fall inte socker. Det ska vara det rena vaniljpulvret, inte det vita tramset som knappt innehåller vanilj.
Du får äta bär istället för frukt, blåbär och gojibär tex, innehåller massor av nyttiga antioxidanter!
Å, skippa kanelen då.... :cool: (jag har kanel i typ allt... :angel:)

Ja den vaniljen har jag alltid hemma, vaniljsocker använder jag inte;)

Blåbär gillar jag inte å inte gojbär heller;) Jag vet jag är superknepig. Men kanske kan testa med nån annan smak, ska fundera. Kan bara inte se att tex hallon eller jordgubbar blir goda varma:/

Just frukost tycker jag är superjobbigt att få ihop. Blir ju knäckebröd och ägg varje dag i princip.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Slår med huvud i ena varvet
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Stärka 3 åring