Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Vi gör på nötfärs, men har i en hel burk creme fraiche (paprika & chili) för att få den krämig :p

Men du har rätt! Det finns bra mycket sämre mat att äta :)

....Som typ chokladmousse med grädde som vi fick till efterrätt i skolan idag ;)
Men eftersom jag inte fått i mig så mycket denna vecka blev jag helt dööömätt av lunchen och orkade inte äta en massa mousse, så det blev rätt lagom mängd ändå. Men hinkade i mig 6 dl mjölk!!! :eek:

Aha. :p Jag käkar tacofärsen som "den är" och har sen lite CF på i själva tortillan. :p
Men du får ta med grönsaker, mindre färs. Eller så njuter du bara av tacosen, helt enkelt :p

kl

Dottern hade backträning med ponnyn så det var bara att hänga på till fots, upp och ner 3 ggr i en värstingbacke :D

Aha. :p Jag käkar tacofärsen som "den är" och har sen lite CF på i själva tortillan. :p
Men du får ta med grönsaker, mindre färs. Eller så njuter du bara av tacosen, helt enkelt :p

Jag kör på det sistnämnda :D En gång i månaden är det tacofredag, längtar alltid för det är så sjukt gott, haha!

Kl

21.30 slutar jobbet. Då ger jag mig ut på en löparrunda i mörkret. De enda jag lär träffa på är ungdomar på väg till krogen ;)

KL

Alla är så duktiga! Jag blir peppad varje gång jag kikar in här. :banana: :bow:

Själv är jag frisk nu och kör på med Tracy Anderson 60 minuter dagligen, och flänger iväg till gymmet så ofta det går. Ikväll skall jag ut på date med maken så då blir det säkert något onyttigt (typ en dry martini och efterrätt :D) men en gång är ingen gång.

Trevlig motionshelg, alla!

KL

Alla är så duktiga! Jag blir peppad varje gång jag kikar in här. :banana: :bow:

Själv är jag frisk nu och kör på med Tracy Anderson 60 minuter dagligen, och flänger iväg till gymmet så ofta det går. Ikväll skall jag ut på date med maken så då blir det säkert något onyttigt (typ en dry martini och efterrätt :D) men en gång är ingen gång.

Trevlig motionshelg, alla!

Nä nä, nu är det chill tills på söndag :D

Jag började dagen med 4 km promenad med hundarna. Sen hem och äta frukost, därefter for jag och en av hundarna ut och körde lite spark (ansträngande för matten också!) och gick en promenad en liten bit längre bort. Vi var ute drygt 1½ timme och nu är både matten och hunden trötta :p

Jag motionerar varje dag eftersom hundarna vill ha sitt :)

kl

sitter och funderar på om jag ska äta upp mina motionskcal idag eller inte. Räknar som sagt inte men ser ju på Crosstrainern hur mycket jag förbränner och jag skulle kunna ta något litet. Brukar aldrig äta för den annars.

Men totalt sett på brände jag 1300 kcal i förrgår, 900 igår och 400 idag. Å dessa har jag inte ätit för, så jag skulle ju kunna ta något litet. Typ fruktsallad med lite vaniljvisp? Innehåller hälften så mycket kcal som grädde. behövs ju inte mycket för det blir ju fluff.

Det ska väl tilläggas att vi får besök strax och mannen köpte wienerbröd till alla utom mig, och det känns dumt att bara sitta och se på när alla andra äter..

Kl
Syndade ikväll! En liten påse chips (40 gram) och två små Kinderchoklad. Så imorgon blir det inget snask. Nästa gång jag syndar får tidigast vara om en vecka.

kl

Duktiga alla är! :bump:

Idag har jag gått en timmes promenad, och gått på ett pass med afropower (1 timme). Och ätit bra! Och köpt honungsmelon till fredagsmyset. :D :d

Intressant att läsa hur det går för er alla :) Kändes motigt för mig ett tag men nu tycker jag det går ganska bra. Jag gör som så att jag håller igen under dagen, äter nyttigt och små portioner. Sen på kvällen om jag känner mig riktigt sugen så tillåter jag mig något gott.

Vågen står nu på 66 kg.

Igårkväll beställde vi thaimat åh vad gott det var, o så ett par glas vin till det. Tog även några chokladpraliner som vi hade över sen innan jul. Jag har inte ätit godis på flera veckor så jag mådde faktiskt illa efteråt, fattar inte vad som hänt, jag som brukar äta godis 4-7 dagar i veckan. Och när jag såg kartongen nu imorse mådde jag nästan lite illa igen hahaha :p

Så nu är det lågt kaloriintag som gäller idag, kanske äter jag lite mer imorgon eftersom jag ska iväg med hästen och då kan det bli McD efteråt :angel:

Får rapportera här sen.

Skulle ha sprungit nu på morgonen, men det var -18 ute :eek: så jag skippade det. Får kanske bli en promenad i em istället.

Nästa vecka ska jag nog köpa ett par vintertajts.

Här blev det lite gott igår men det är ingen fara ändå. Det blir så ibland och det är okej.

Nu blir det dock strikt fram till slutet av månaden. Då ska vi på kalas och jag planerar för en bit tårta och typ 2 kakor. Det känns som en okej plan. Så 2 veckor dit ungefär är det noll tolerans på skräpmat och godis.

Blir nog ingen träning idag för vi ska iväg. Får se om jag hinner ikväll. Å andra sidan har jag tränat dubbla pass varenda dag denna veckan så det känns helt okej med en vilodag.

Maten för idag är inte planerad men ska ändå tänka smalmat idag så jag eventuellt kan kompensera för igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka