Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Det kan finnas en minimal positiv skillnad i att träna före frukost istället för efter.

Effects of exercise before or after meal ingestion on fat balance and postprandial metabolism in overweight men

The present findings suggest that there may be an advantage for body fat regulation and lipid metabolism in exercising before compared with after breakfast. However, further study is needed to determine whether the present findings extend over the long term under free-living conditions.

Och jag har läst det för massor av år sedan, men den forskningen kanske inte kvalade in till vetenskaplig forskning :D

Tack!

*KL*

Tränade på friskis igår men fick gå ut innan passet var slut, fick så ont i foten så jag kunde inte fortsätta:( Så fort jag får pengar ska jag köpa nya skor!

Imorgon ska jag prova på cirkelgym, antar att man inte behöver springa på ett sånt pass, så då borde det fungera.

Glömde skriva att jag har mätt midjan mm. Tycker dom måtten är mer intressant än vikten, för mig iaf.

Måste bara säga att alla är så duktiga! Hoppas det smittar av sig på mig!

Jag har balansbrädan till Wii, Wii Fit Plus kom till. Den är jättebra! Roliga spel som bygger olika delar av kroppen. Yoga, Muskelarbete, Aerobics... Man kan även jogga. :)
Jag brukar köra step, jobbigt och kul!

Ni som har koll... om man ska träna på morgonen, är det bäst att äta frukost före eller efter? :)

Morgonträning ska vara bra.
http://traningslara.se/traning-innan-frukost-och-fettforbranning/

Jag har Wii plus med balansbräda. Har provat att jogga och även provat de olika balanslekarna. Jag är bäst i familjen på att sitta stilla:p Övriga spel är jag klart sämst på.

KL

Verkar som att rätt många har Wii. Själv har jag haft Wii, men det ligger i förrådet hemma hos mamma för tillfället :angel:

I stället har jag Xbox Kinect - mycket roligare! Har Dance central 1 och 2, samt lite andra rörelsespel. Dunderkul :banana:

Morgonträning ska vara bra.
http://traningslara.se/traning-innan-frukost-och-fettforbranning/

Jag har Wii plus med balansbräda. Har provat att jogga och även provat de olika balanslekarna. Jag är bäst i familjen på att sitta stilla:p Övriga spel är jag klart sämst på.

+ ni andra

tusen tack för svaren!
Verkar ju inte vara någon jätteskillnad, men mig passar det nog bäst före frukost, måste gå upp så himla tidigt om jag ska morgonträna innan jobbet och då lär jag inte få i mig något, så det passar ju bra om det är något bättre. ;)

Jag tycker att det är ett skönt sätt och komma igång. Om jag inte går ut på min morgonrunda så påverkas hela dagen negativt. Läs, jag blir sittande...Men om jag går min promenad med hunden tidigt så känner jag mig aktivare och det tar jag med mig resten av dagen. Ibland fuskar jag pga av vädret men så länge som det inte regnar på tvären så går jag ut.

På helgerna har jag fuskat, men det ska bli bättre. Hunden ska ju ut även då.

Jag ska åka hemifrån kl 6:30 i morgon för att simma med en klasskompis kl 7 och kommer troligtvis inte hinna väga in mig - jag är glad om jag hinner iväg i tid och inte glömmer något på vägen. :p Därför får dagens vikt bli veckans vikt.

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg
Längd: 171 cm

16/1: 65,8 kg
22/1: 65,0
-0,8 kg

Totalt: - 1,2 kg

Jag köpte nya vintertajts i går! Nu pluggar jag i väntan på att min (sena) frukost ska sjunka undan och att graderna ska stiga utomhus. Det var -12 när jag tittade ut för ungefär en halvtimme sen och min app påstår att det ska bli runt -5 vid 12-tiden. Bara det blir ensiffrigt så ska det inte vara några problem. Det är toppenväder i övrigt här: solen strålar från klarblå himmel och vindstilla! :laugh:

KL

Verkar som att rätt många har Wii. Själv har jag haft Wii, men det ligger i förrådet hemma hos mamma för tillfället :angel:

I stället har jag Xbox Kinect - mycket roligare! Har Dance central 1 och 2, samt lite andra rörelsespel. Dunderkul :banana:

Vi, eller ja bonussonen :), har ett kinect, men jag har inte förstått mig på det, tycker det reagerar långsamt? Jag kanske gör fel? För jag tycker det verkar så skoj. Nu har vi bara ett eller två spel till det, så vet ju inte om det är jag eller spelet. :p

KL

Jag skulle ha tränat igår men det kom ett viktigt möte mellan. Åt lite väl stor portion middag...
Idag hinner jag inte träna då det är barnens aktiviteter, får hålla igen på maten :cool:
Nästa träningspass inbokat på torsdag, se om jag kanske kan ut och spring imorgon om det inte är för kallt :)

Dagens promenad är avklarad. Dock bara med barnvagn. Hunden drog omkull mig igår så jag får ta en i taget nu. Får bli en runda enbart med hunden ikväll när sambon kommit hem.

Kl

Jag tränade Crosstrainer en halvtimma idag på morgonen. Men jag får ta det lugnt resten av dagen pga insättning av spiral idag efter träningen.

Den hunden ska ut så det blir en promenad lite senare.

Igår blev det ju en timma på Crosstrainern och 54 min promenad så det känns lugnt att trappa ner lite på träningen idag. Är skönt när jag hinner med två pass om dagen för jag går hemma och har all tid i världen till att träna just nu.

Maten har gått bra, inget godis eller annat skräp och det är det viktigaste för mig :)

Vad har ni andra satt upp för delmål? Jag försöker komma på något delmål för min del när jag klarar att springa 5 km på en viss tid jag vill komma under.
Kanske ett par nya träningssockar eller löparhandskar?

KL

Ett par nya Nike Shox trillade in i brevlådan igår. Jag skall prova dem på studs - återkommer med en rapport. :D

Det finns inget bättre än nya träningskläder! Man blir så peppad! :banana:

Kl

Glömde berätta innan att jag hittade världens bästa hörlurar idag!

Dom sitter som berget i örat!
Fick prova i butik innan jag köpte dom.
Dom har en liten plugg man fäster örat som gör att dom sitter kvar. Dom var i olika stl så man borde kunna hitta den stl som passar ens öra.

Dom heter Marshall headphone.
Model minor.

Dom kostade lite, 599 kr men helt klart värt det.
Äntligen kan jag springa eller gå promenader utan att dom åker ur var femte meter.
Dom jag haft innan var happy plugs och dom rekommenderar jag inte!

Alltså den här sabla träningsvärken!
Jag kan fortfarande knappt gå. Har tagit två promenader i dag men det är plågsamt och går sjukt långsamt. Har gått ca en mil i alla fall och ska väl ut ytterligare en sväng i kväll medan sambon lägger ungarna. Måste vara bra i morgon! Någon som har nåt supertips?

Liknande design som de jag tipsade om högre upp:
urbanears-medis.jpg

:)

*kl*

Jag missade tyvärr det mesta av solljuset men jag fick i alla fall dagsljus under mina fem km som jag skrapade ihop. Nya tajtsen var supersköna! Det enda var att jag blev lite kall om rumpan (det var ca 10-11 minus ute), men det beror nog mycket på att jag inte har trosor i funktionsmaterial. Det får bli nästa inköp.

Har tränat mitt andra pass efter sjukdom. Känns inte som att jag har tappat så mycket. Däremot senare under dagen känns det att jag har någon skit kvar i kroppen. Mår illa från och till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål
  • Skadade hästar och konvalescenter