Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Det känns som att du och jag syndar samtidigt :D efter läkarbesöket idag köpte jag en tröst semla och åt upp den i ett nafs,helt utan ågren :o

Då slipper jag känna mig ensam i alla fall :D

Nä, varför ha ågren? Man äter väl inte semla varenda dag.
Jag nervösåt efter mina möten idag. Fick så mycket att ta in så jag delade mina känslor med chokladen..

kl

På tal om att unna sig så tror jag att det är nyttigt och viktigt att unna sig något ibland, inom rimliga gränser. Ett par goda praliner istället för 200g mjölkchoklad eller en 35g påse chips istället för en 300g påse.

Jag har varit på Thaibox i kväll och nu är jag en bruten kvinna. Efter passet var jag så slut i musklerna att jag knappt kunde få på mig mina överdragsbyxor för promenaden hem. I morgon kommer jag ha ONT och på lördag kommer jag nog att ha :devil:ONT! Fast det var kul och hela kroppen fick en ordentlig omgång.

kl

kom iväg på Core och Energy ikväll :laugh:
Känns bra. Jag vill ha mina träningar måndagar, torsdagar och söndagar heliga :D men tyvärr går det inte...

Måndagar är det ABSolution och CrossTraining, torsdagar Core och Energy och söndagar Shape. Har svårt andra dagar så missar jag någon träningsdag får jag finna mig i att inte kunna ta igen den.

Idag har jag träningsvärk, tränade i onsdags, och det gör ont. Har ont på ställen som både jag och kroppen glömt bort!

Skulle vilja träna i helgen, men har inte hunnit boka något pass. Samtidigt tänker jag att det räcker med två träningar på en vecka, dumt att gå ut för hårt i början.

Aja baja, inte börja prata om semlor nu!!!

KL ställde mig på vågen i morse, har bestämt mig för att väga fredagar och måndagar. Den står nu på 65 kg så jag är jätteglad :laugh:

Gäller det bara att sköta sig i helgen så det står 65 på måndag också...

Ingen extra motion men ska rida två hästar i kylan och ev köra min lilla ponny också så jag tror nog jag kommer göra av med energi tillräckligt.

Grattis!

man funderar lite på det här med "förändrad livsstil" ibland. Ex när maken köper hem skräpmat eller godis och man själv sitter där med ett äpple..
Men när man ser förändringen på vågen (o kläderna) så är det ju värt det.

59.7 kg stod vågen på innan träning i dag. Allt under 60 är ok även om målet är 56-57 kg. För mig är det tydligt att träningen sparkar igång förbränningen och gör stor skillnad. Hade en onyttig förra helg med massor av alkohol, pizza, tårta, annan mat, snacks och godis. Den här helgen ska jag försöka hålla mig till lagom.

59.7 kg stod vågen på innan träning i dag. Allt under 60 är ok även om målet är 56-57 kg. För mig är det tydligt att träningen sparkar igång förbränningen och gör stor skillnad. Hade en onyttig förra helg med massor av alkohol, pizza, tårta, annan mat, snacks och godis. Den här helgen ska jag försöka hålla mig till lagom.

Samma här, när förbränningen är i gång kan man äta mer normalt utan att det märks :D
Jag har väldigt långsam förbränning när jag inte tränar så om jag ska kunna äta något är träning nästan ett måste om jag inte vill dras på onyttiga extrakilon.

Förra gången när jag gick ner i vikt tog det fyra månader innan kroppen kom igång. Då rasade kilona av och jag kunde äta vad f.. jag ville. Men då rörde jag på mig hela tiden eftersom jag jobbade i ett väldigt tungjobbat stall med många hästar och alldeles för lite personal.

Sedan dess har jag skaffat två ungar med tillhörande stress och sömnlösa nätter, ett stillasittande jobb och nu plugg men jag har fortsatt att äta som en stor karl. Nu är utmaningen att kunna minska ner portionerna bara en aning och börja röra på mig mer.
Men jag tänker på er som kanske är som jag, ibland tar det tid innan resultaten visar sig, då gäller det att orka hålla i och inte ge upp (skriver delvis till mig själv ;)) plötsligt händer det!

Förra gången när jag gick ner i vikt tog det fyra månader innan kroppen kom igång. Då rasade kilona av och jag kunde äta vad f.. jag ville. Men då rörde jag på mig hela tiden eftersom jag jobbade i ett väldigt tungjobbat stall med många hästar och alldeles för lite personal.

Sedan dess har jag skaffat två ungar med tillhörande stress och sömnlösa nätter, ett stillasittande jobb och nu plugg men jag har fortsatt att äta som en stor karl. Nu är utmaningen att kunna minska ner portionerna bara en aning och börja röra på mig mer.
Men jag tänker på er som kanske är som jag, ibland tar det tid innan resultaten visar sig, då gäller det att orka hålla i och inte ge upp (skriver delvis till mig själv ;)) plötsligt händer det!

Vad skönt att höra att det tog några månader för dig sist, för egen del. Jag känner jättestora vinster i övrigt med min träning, men inte att jag går ner som önskat. Nu har jag bara hållt på knappt en månad så jag ger det såklart tid.

Imorse tänkte jag träna före jobbet, men min bil gillar inte kylan så blev för sen. Tänkte åka nu på lunchen och träna lite, sen har jag stall ikväll.
:)

Haha, då har vi liknande situation :D
Jobbade som groom och beridare i int. försäljningsstall nu flerbarnsmamma :p
Samma förbränningsstrategi av kroppen.

Senast ändrad av en moderator:

kl

Igår föll jag som en fura men jag har rest mig idag igen. Åt godis igår och lite mer än tänkt men jag räknade på det i huvudet och jag stod stilla i vikt igår. Åt inte överdrivet mycket men kunde ätit mindre.

Idag är det fredag och jag känner inte för att hålla strikt idag. Min svärgeska kommer hit på en fika sen och sen blir det tacos ikväll. Men det är ju faktiskt rätt nyttigt ändå. Inte som hamburgare och pizza i alla fall.

Så jag kör lite lugnt idag för jag har kört strikt ett bra tag nu och nu behöver jag en paus helt enkelt :)

Tillbaka i sadeln imorgon! Ska börja dagen med en långpromenad om vädret tillåter.
Ska också försöka hinna med ett pass Crosstrainer ikväll, beror på när svärgeskan åker hem. Känns otrevligt att träna medans hon är här.

Känner mig duktig hittills idag. På fm-fikat bjöds det på hemgjord tårta, både princess och schwarzwald, men medan alla andra gottade sig i en säkert supergod tårta åt jag en halvmosig banan :).
Äter ju kombinerat Modifast kostersättning och gi-mat. Men hittills idag har jag ätit bara Modifast för idag är det fredag och då har vi hämtmat. Idag blir det pizza men tror jag gör som sist och tar halva pizzan bara.
Nu gäller det att hålla kvar tanken att jag inte behöver äta tårta i helgen då vi ska ha kalas igen, nu är det dottern som fyller år.

Få se om jag orkar masa mig ur sängen tidigt imorgon bitti innan sambon åker till jobbet och ut och ta en promenad/löptur.

kl

Vågen visade -1 kg sen senaste invägningen idag, så totalt -2 kg minus på två veckor. Förhoppningsvis så forsätter den här positiva trenden ett tag till.

Jag märker också stor skillnad på förbränningen när jag är igång och tränar samt äter rätt.

Här hemma blir det grönsakssoppa för min del men jag får erkänna att jag är lite avis på mm's tacos (så det kanske blir tacos eller chili imorgon:d)

Jag har också varit duktig idag (än så länge) omelett,päron och kaffe.
Efter en värktablett tänker jag gå några km med hunden.

Idag bakade jag en amerikansk äppelkaka till fikan med vaniljvisp. Har aldrig gjort det innan och den var supergod.

Varför jag berättar det är för att jag tog lagom mycket och det känns toppen att ha kommit så långt. Känner mig inte frestad att ta mer, den var mäktig.

Angående att ta tårta på sin dotters kalas så skulle inte jag avstå det. Gjorde jag inte ens i min mest ätstörda tid. Det är okej, men man kan ta en liten bit och skippa kakorna och se det som ett mellanmål :)

Inte för att göra någon annan glad. Men om man vill men hoppar över för att man tror att det skulle skada viktminskningen med en liten bit tårta så tror man fel. Sköter man maten i övrigt så går man ner ändå.
Men vill man utesluta allt gott/osunt (hur man nu ser det) i sitt liv trots att man inte behöver under en viktminskning så är det fritt fram att välja själv :)

Nej men om jag känner att jag inte vill så tar jag inte en bit för att någon annan inte ska bli besviken eller liknande. Och har man bestämt sig för att ta tag i viktminskning och har ätit mycket tidigare kan det vara lättare att fortsätta sitt positiva spår än att avvika lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka